logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarka DTG Mutoh Valuejet 405 GT nagrodzona na Remadays

  PR 28.02.2017, przeczytano 1659 razy
ilustracjastrzałka

Podczas targów RemaDays 2017, japońskiej produkcji drukarka do bezpośredniego druku na odzieży zdobyła targowy laur – Srebrny Medal „The Prize for Innovations”. Decyzję konkursowego jury potwierdzili liczni odwiedzający zainteresowani tym urządzeniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarka-dtg-mutoh-valuejet-405-gt-nagrodzona-na-remadays,31632,artykul.html

Mutoh ValueJet 405 GT to drukarka DTG umożliwiająca bezpośredni zadruk odzieży: koszulek t-shirt, czapek, toreb, ubranek dziecięcych, obuwia, chust i wielu innych.

- To kolejna nagroda dla tej drukarki! Pół roku temu została nagrodzona na warszawskim Festiwalu Druku. Tym razem targową nagrodę w kategorii „Nowe trendy w poligrafii i reklamie” przyznało jury konkursowe targów Rema Days 2017. Technologia bezpośredniego zadruku odzieży (DTG) staje się coraz bardziej popularna i dostępna. Umożliwia zadruk różnokolorowych tkanin. Zarówno białych jak i kolorowych. - Mówi Michał Pytel z działu ploterów Atrium Centrum Ploterowe.

W porównaniu do sitodruku opłacalny jest druk już jednego egzemplarza, gdyż nie ma potrzeby przygotowania matryc czy sit. Co więcej, cyfrowy druk DTG pozwala na zadruk z dużo większą rozdzielczością niż sito, z łagodnymi przejściami tonalnymi, żywymi i nasyconymi kolorami. DTG umożliwi więc pełno-kolorowy zadruk indywidualnych wzorów wprost z pliku, bez zmiany kosztu jednostkowego finalnego produktu. Technologia ta jest bezkonkurencyjna cenowo przy niskich nakładach od jednego do kilkudziesięciu egzemplarzy. Idealnie sprawdzi się w modelu sprzedaży „na żądanie”, „web-to-print”, czy nawet bezpośrednio na różnego rodzaju eventach.

Drukarka Mutoh ValueJet 405 GT została zaprojektowana i produkowana jest w Japonii. Urządzenie powstało na podstawie wieloletniego doświadczenie producenta z zakresu budowy ploterów i drukarek wielkoformatowych.

Atramenty z certyfikatem Oeko-Tex

5-kolorowy VJ-405 GT drukuje wodnymi atramentami CMYK oraz dodatkowo kolorem białym. Biały atrament może być wykorzystywany jako kolor przy projektach wymagających takiej barwy ale najczęściej stosowany jest jako kolor podkładowy. Aby zadrukować ciemną lub kolorową tkaninę drukarka DTG musi najpierw nałożyć biały podkład. Następnie w tym miejscu nakładana jest grafika ze składowych CMYK.  Druk kolorem białym charakteryzuje się wyjątkowo dobrym 100% pokryciem. Mutoh ValueJet 405 GT został wyposażony w recylkulator koloru białego. Wszystkie tusze dostarczane są w 200 ml kasetach.

Atramenty Mutoh DTG są zgodne z uznawanym na całym świecie standardem Oeko-Tex w najwyższej klasie pierwszej (możliwość używania przez dzieci poniżej 3 roku życia, m.in. bielizna, zabawki). Oznacza to, że nie zawierają substancji  szkodliwych i zostały przebadane z wynikiem pozytywnym pod kątem ponad 100 parametrów istotnych dla zdrowia.

Wymienne stoły – wiele możliwości

W zależności od produktu stosuje się różnej wielkości wymienne stoły na które zakłada się np. koszulkę. Stoły wymienia się błyskawicznie. Maksymalna powierzchnia zadruku wynosi aż 420 x 576 mm - jest to jeden z największych obszarów roboczych dostępnych na rynku.
 
Mutoh „GT” posiada niewielkie gabaryty, przy zachowaniu dużej powierzchni zadruku i solidności. Urządzenie waży 82 kg i można ją umiejscowić nawet na solidnym biurku.

Drukarka pracuje w technologii „inkjetowej”. Za druk odpowiedzialne są 4 głowice o 384 dyszach pozwalające uzyskać finalną rozdzielczość 1200 x 1200 dpi. Jeżeli nie jest wymagana najwyższa precyzja można przyspieszyć druk obniżając rozdzielczość do 600 x 1200 lub 600 x 600 dpi. Drukarka posiada optyczny czujnik chroniący przed kolizją z np. podwiniętym materiałem.

Prześwit drukarki umożliwia zadruk odzieży o grubości do 15.5 cm i wadze do 7 kg. Za pomocą specjalnych dostawek, można drukować np. na obuwiu sportowym. Urządzenie może korzystać z 3 stołów o wymiarach: 405 x 585 mm (obszar zadruku 380 x 560 mm),  335 x 485 mm (obszar 310 x 460 mm) oraz 255 x 355 mm (obszar 230 x 330 mm).

Wydajność zależna jest od zastosowanej rozdzielczości i użyciu koloru białego. W najszybszym trybie 4-kolorowym możemy zadrukować 72 koszulki na godzinę przy grafice w formacie A4. Przy zastosowaniu kolory białego, możemy zadrukować w tym trybie  43 koszulki na godzinę. W trybie najwyższej rozdzielczości, gdzie możemy osiągnąć teksty nawet o wielkości 2 punktów wydajność sięga odpowiednio 18 i 9 koszulek na godzinę.

Oprócz drukarki Mutoh ValueJet 405 GT „linia” do produkcji koszulek wymaga zastosowania prasy termicznej, oraz urządzenia primerującego (ręcznego spryskiwacza lub zautomatyzowanego systemu nakładającego).

Łatwa obsługa

Komputer, na którym zostanie zainstalowane oprogramowanie „Mutoh Layout & Print Tool” musi posiadać system operacyjny Windows 7 lub nowszy. Program obsługuje najpopularniejsze formaty plików takie jak BMP, JPEG, TIFF czy PNG. Urządzenie z komputerem komunikuje się za pomocą interfejsu Ethernet/LAN.

Sterowanie pracą drukarki odbywa się za pomocą dotykowego, 7-calowego panelu na obudowie urządzenia oraz za pomocą dedykowanego, dołączonego oprogramowania. Obsługa urządzenia jest bardzo prosta i nie wymaga żadnego doświadczenia drukarskiego.

Za pomocą oprogramowania umiejscowimy grafikę na koszulce. Możemy ją także bez stosowania dodatkowego oprogramowania graficznego, przeskalować, wycentrować, zmienić skalę, odbić, obrócić czy dodać tekst. Program pozwoli nawet obliczyć koszt zadruku koszulki.

- Foto-realistyczna grafika na odzieży, a także na gadżetach czy dekoracjach pozwoli zagospodarować wiele rynkowych nisz i sprzedawać wysoko marżowe produkty. Co więcej może stanowić uzupełnienie istniejących parków sitodrukowych a także pozwoli drukarniom wielkoformatowym, agencjom reklamowym poszerzyć portfolio usług i produktów. Personalizowane wydruki, krótkie serie, prototypy otwierają wiele możliwości dla posiadacza takiej drukarki i możliwości zagospodarowania wielu rynków. Wszystko zależy od kreatywności właściciela… bo technologia jest już gotowa!

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764