logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fuck na Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego: Maspex przeprasza I PŁACI  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja
fot. Instagram / Tiger

Profil napoju energetycznego Tiger na Instagramie został 1 sierpnia, w Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego okraszony grafiką ze skierowanym ku górze środkowym palcem i hasłem „1 sierpnia dzień pamięci”, oraz „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. To kolejny po reklamie PGE bulwersujący przypadek nawiązania do Powstania w celach reklamowych.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Kubuś,Tymbark,Caprio,Tarczyn, DrWitt,Lubella,Malma,DecoMorreno,Cremona,Krakus,Kotlin, Plusssz... wiecie co robić :)

avatar użytkownika
,

Wpłacili na powstańców pół bańki, więc nieco odkupili winy..

avatar użytkownika
,

Brawo. Potrafili odpowiednio zareagować i wyjść z twarzą, w przeciwieństwie do państwowej PGE...  

avatar użytkownika
,

500 bańki za reklamę w większości wiadomości radiowych i telewizyjnych, plus wzmianki na różnego rodzaju portalach to jak za darmo. Marketingowcy właśnie planują jak przepiją prowizję za efekty.

avatar użytkownika
,

Takich podejrzeń nikt nigdy nie rozstrzygnie. Daje do myślenia fakt, że reklama została puszczona na niezbyt uczęszczany profil na Instagramie, zaś oblegany przez fanów profil na Facebooku został użyty do zaprezentowania reakcji firmy na ten instagramowy wpis. Z drugiej strony niezależnie od tego ile by zapłacili, głosy takie jak Twój i tak by się odezwały - zawsze się odzywają przy okazji bulwersujących opinię publiczną wpadek reklamowych, które rozdmuchiwane są w mediach.

Pozostaje jednak faktem, że ze strony Maspexu poszedł publicznie przekaz że takie praktyki są przegięciem, a pół miliona trafiło w ręce powstańców. Tymczasem od prezentującej się jako mecenas zatroskany o pamięć historyczną państwowej spółki usłyszeliśmy, że wszystko było w porządku, a powstaniec widoczny na ich reklamie nie jest powstańcem...
  

avatar użytkownika
,

Będzie jeszcze gorzej.
Tylko powszechny zakaz wszelkiej reklamy!
Nie jest potrzebna nikomu, do niczego.

avatar użytkownika
,

no to pojechałeś, wierzysz że to jest realne, z czego będą się utrzymywać prywatne media ?   

avatar użytkownika
,

To samo można powiedzieć o wszelkich formach komunikacji mającej perswazyjny charakter. Najlepiej gdyby jej w ogóle nie było, a ludzie częstowali się wyłącznie czystą informacją, korzystając z komfortu samodzielnego wypracowywania sobie stosunku do "gołych faktów". Z jakichś powodów tego modelu nie udało się jednak od początku istnienia ludzkości wprowadzić w życie. Dlaczego miałoby się udać w wypadku komunikacji firm z otoczeniem?  

avatar użytkownika
,

Nie, nie, nie.
Pisałem o tym ponad 2 lata temu (https://www.signs.pl/zakaz-reklamy,24042,artykul.html).
To jest możliwe.
Dlaczego kiedyś (dawno temu) się nie udało? Bo nikt nie przypuszczał dokąd nas to zaprowadzi. Nie doceniono ludzkiej głupoty, chciwości i postępującego braku zahamowań.
Prywatne media? Kiedyś ich nie było, a życie wcale nie było przez to uboższe.
  

avatar użytkownika
,

Nie gniewaj się, ale to zbyt proste tłumaczenie. Ludzie są tak skonstruowani, że nie potrafią się komunikować wyłącznie przekazując informacje. Nie jesteśmy komputerami. Komunikacja pełni 3 nierozerwalnie związane ze sobą funkcje: informacyjną, perswazyjną i fatyczną (służącą wyłącznie podtrzymaniu kontaktu). Nie da się usunąć jednego z tych ogniw nie upośledzając albo wręcz nie demolując całego procesu, tak jak nie da się jechać autem odkręcając jedno koło (zwłaszcza trójkołowcem!).

Tak jak Ty nie byłbyś w stanie funkcjonować ograniczając swoją personalną komunikację z innymi ludźmi do czystej informacji, tak samo komunikacja na poziomie społecznym (edukacja, polityka, religia, biznes itd.) nie byłaby możliwa bez udziału wszystkich 3 składników. Przekonywanie do swoich racji w imię własnych interesów to wbudowany w sam fundament świata żywego pierwotny mechanizm. Robią tak nie tylko ludzie i zwierzęta, ale nawet rośliny, usiłując przekonać do skorzystania z własnych usług i produktów w zamian za możliwość rozmnażania się. Stosują w dodatku środki bardzo podobne do tych używanych w reklamie - mocny kolor, agresywna grafika, aroma-marketing... ;-)
  

avatar użytkownika
,

pewnie że kiedyś nie było prywatnych mediów ale teraz kowalskiemu nie wystarczą 4 kanały państwowej TV i 3 kanały radia. On jak przyjdzie po pracy musi mieć min 159 kanałów na satelicie i nie ważne że 99% nie po polsku a języków nie zna. Nie było też telefonów, internetów... i żyło się spokojniej miało czas na wiele więcej rzeczy niż tylko praca, a i zakupów w niedzielę nie trzeba było robić.   

avatar użytkownika
,

Nie ulegajcie mitom serwowanym przez media, które nieustannie pompują przekonanie o tym że w "naszych czasach" wszystko gwałtownie przyspiesza, pogarsza się, rośnie przestępczość, terroryści stale atakują, młodzież się deprawuje... To ma służyć przekonaniu nas aby nie odchodzić od telewizora i pilnie śledzić co nam mają do pokazania. Twarde fakty pokazują tymczasem coś zupełnie innego. Powszechnemu przekonaniu o rosnącej przestępczości towarzyszą statystyki pokazujące wyraźny jej spadek. Rodzimy, europejski terroryzm w latach 70-tcyh zbierał żniwo nie mniejsze niż obecnie terroryzm importowany z Bliskiego Wschodu. Zanim zaczniecie powtarzać legendy o dawnym spokojnym życiu, przypomnijcie sobie całonocne walki pod sklepem o kawałek mięsa na obiad albo polowanie po całym mieście na papier toaletowy. Jak ktoś nie pamięta bo tego nie przeżył niech trochę na ten temat poczyta.  

avatar użytkownika
,

"Nie gniewaj się...
Póki mnie nie obrażasz, nie mam o co :)
To jednak, co napisałeś, to trochę demagogii (cytat z podręcznika komunikacji marketingowej?), a trochę o czym innym. To się broni w przypadku komunikacji bezpośredniej: człowiek-człowiek (ludzie), a ja pisałem o reklamowych śmieciach, w których w końcu się utopimy. O przedmiotach. One się nie komunikują; zostały stworzone w jakimś (często niekoniecznie uczciwym) celu.
Uważam, że są niepotrzebne, wręcz szkodliwe.
  

avatar użytkownika
,

.... miałem bardziej na myśli tępo życia a nie spokój. przestępczość zawsze była i będzie a że Europa za przeproszeniem ciapa... znaczy się uchodźców ekonomicznych sobie bierze i myśli że będą oni za nich pracować to się myli co już widać dosadnie w Francji i powoli pokazuje się w Niemczech. Przyjeżdżają i narzucają rodowitym mieszkańcom swoją kulturę a ci sobie dają. A niech jakiś Europejczyk spróbuje narzucić coś w krajach islamu - powodzenia. Ta dyskusja zaczyna zbaczać już na inne tory :) reklama reklamą podsumowując albo to zrobił jakiś geniusz albo idiota marketingu, tak czy inaczej grono osób które usłyszały o tigerze jest większe niż przed puszczeniem w świat takiej grafiki.   

avatar użytkownika
,

Pytanie czy taka sława wpisuje się w strategię marketingową marki Tiger, która nie jest bynajmniej marką debiutującą i nie musi dobijać się o rozpoznawalność.

@jerzyk: takie same śmieci produkujesz w kontaktach bezpośrednich z ludźmi. Jeśli golisz się i ubierasz krawat to czym to się różni od komunikatu reklamowego serwowanego przez producenta krawata? On chce Ci powiedzieć, że jego krawat jest OK, a Ty swoim wyglądem też chcesz przekonać kogoś - kontrahenta np., że jesteś OK. Krawat na takim spotkaniu to taki sam fejk, artefakt i śmieć jak baner reklamowy lub ogłoszenie w prasie. Chcesz tego zakazać? Sprzedawca w sklepie będzie musiał wyglądać jak żul aby nie było podejrzeń, że perswaduje coś odbiorcy swoim wyglądem?
  

avatar użytkownika
,

Przesadziłeś... Myję się i ubieram, bo muszę (normy społeczne). To jest moje i na mnie. Nie zaśmiecam środowiska, nie wrzucam krawata do skrzynki kontrahenta i nie przerywam filmu, żeby go pokazać.  

avatar użytkownika
,

Ale podejmujesz z nim gierkę aby za pomocą sztucznych bodźców przekonać go do swoich racji. Niezależnie od takich czy innych detali i okoliczności technicznych, stosujesz ten sam typ komunikacji co firma korzystająca z reklamy czy partia stosująca propagandę.  

avatar użytkownika
,

Jeszcze raz - zakaz, o którym wspomniałem, dotyczył rzeczy, przedmiotów, a nie intencji, przyczyn, źródeł i czego tam jeszcze chcesz... :)  

avatar użytkownika
,

No to krawatka podpada czy nie?   

avatar użytkownika
,

Co do samej akcji, nie wierzę, by grafik puścił coś takiego od tak sobie. Ktoś z kierownictwa agencji musiał wiedzieć. W złą stronę podąża reklama. Że tak klasykiem pojadę: zły pieniądz wypiera gorszy.

avatar użytkownika
,

Doprecyzujmy że nie była to niezależna kampania reklamowa, w której opracowaniu i zatwierdzaniu bierze z reguły udział cały sztab ludzi, ale jedna z grafik zamieszczanych systematycznie na profilu. Trudno przesądzać czy taka rzecz mogła wyjść w tej konkretnej agencji bez odpowiedniej kontroli.  

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764