logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

9 ploterów Mutoh na Festiwalu Druku: Premiery i bestsellery

  PR 29.08.2017, przeczytano 1696 razy
ilustracjastrzałka

Aż 9 ploterów japońskiej firmy MUTOH będą mogli zobaczyć w akcji, odwiedzający wrześniowy Festiwal Druku w Warszawa. Nie zabraknie premier jak i bestsellerowych urządzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/9-ploterow-mutoh-na-festiwalu-druku%3A-premiery-i-bestsellery,33550,artykul.html

Na stoisku nr D2 firmy Atrium Centrum Ploterowe, można będzie zapoznać się z światowej klasy urządzeniami  marki MUTOH. Dystrybutor zaprezentuje urządzenia pracujące w ekologicznej technologii żywicznej, drukarki i plotery LED-UV oraz maszyny sublimacyjne:

  • Mutoh ValueJet 626UF – drukarka LED-UV, format A2+
  • Mutoh ValueJet 426UF – drukarka LED-UV, format A3+
  • Mutoh ValueJet 1626UH – ploter LED-UV, szer. 1.62 m
  • Mutoh ValueJet 1638X – ploter żywiczny, szer. 1.62 m
  • Mutoh ValueJet 1624X – ploter żywiczny, szer. 1.62 m
  • Mutoh ValueJet 1604X – ploter żywiczny, szer. 1.62 m
  • Mutoh ValueJet 1324X – ploter żywiczny, szer. 1.37 m
  • Mutoh ValueJet 626 – ploter eko-solwentowy / sublimacyjny, szer. 0.62 m
  • Mutoh RJ-900 XG – ploter pigmentowy / sublimacyjny, szer. 1.07 m

Drukarki LED-UV w formacie A2+ i A3+

- „Biurkowe” drukarki LED-UV nie tylko idealnie sprawdzają się bezpośrednim w znakowaniu gadżetów. To tak naprawdę „małe flatbedy”, z powodzeniem pracujące w punktach ksero, agencjach reklamowych, u producentów nagród, gier, zabawek na zakładach przemysłowych, znakujących panele i podzespoły skończywszy. Po sukcesie modelu 426 (format A3+) w tym roku, na targach obok niego zadebiutuje jego większy odpowiednik – Mutoh ValueJet 626UF.

Mutoh ValueJet 626UF kompaktowa drukarka LED-UV przeznaczona do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 kg.

W porównaniu do mniejszego brata, który stał się w Polsce bestsellerem (model VJ-426 UF), producent oprócz powiększonego stołu w formacie A2+ doposażył urządzenie w laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz    dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon). Z uwagi na gabaryty drukarka może być posadowiona zarówno na stole jak i na dodatkowej podstawie na kółkach.

Nad urządzeniem czuwa i steruje zaawansowane oprogramowanie pod Windows (można ploter użyć jak "zwykłą" drukarkę"). Mutoh ValueJet 626UF proponowany jest w konfiguracji CMYK lub CMYK + kolor biały + lakier, co umożliwia druk wielowarstwowy w różnych kombinacjach.

VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Mniejszy, bestsellerowy model - Mutoh ValueJet 426 UF – posiada obszar zadruku 483 x 329 mm i umożliwia zadruk materiałów i obiektów 3D o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

VJ-626UF oraz 426UF oferują bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Pozwolą więc na zadruk gadżetów reklamowych i upominków, foto-gadżetów, opakowań, pudełek. Posłużą także do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Dzięki bezbarwnemu lakierowi, drukarki serii „UF” umożliwią nadrukowywanie wypukłych znaków alfabetu Braille’a czy też innych wyczuwalnych w dotyku faktur (np. drewno).

Druk LED-UV w szerokości 1.62 m

Plotery Mutoh ValueJet 1626 jak i 1638 UH umożliwiają druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Urządzenie oferują najwyższą jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (pismo Braille, wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna).

ValueJet serii UH to plotery 6-kolorowe. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

Plotery Mutoh ValueJet X – technologia żywiczna UMS

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie (przez EUROFINS) atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory.

- Plotery ValueJet serii X różnią się szerokością i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster X.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

- Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacaną płytkę głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienną wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Dla zwiedzających, wyłączny dystrybutor ploterów MUTOH przygotował atrakcyjne oferty targowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ploter żywiczny - kto to wymyslił ?

avatar użytkownika
,

Mutoh :)  

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764