logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Adidas: Włosy na nogach prowokują falę hejtu  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

Najnowsza kampania reklamowa Adidasa "Icons of Tomorrow" spotkała się w internecie z falą hejtu, a jej gwiazda - Arvida Byström - zaczęła po sesji zdjęciowej towarzyszącej kampanii otrzymywać pogróżki. Poszło o... nieogolone nogi.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To jest zwyczajnie brzydkie.

avatar użytkownika
,

Jak słusznie zauważasz jest to kwestia gustu. Być może Adidas zaprosił do udziału modeli reprezentujących różne estetyki - aby trafić w różnorodne gusta?  

,

Myślę, że o ile każdy z nas może wyrażać siebie w indywidualny sposób, przy aprobacie lub dezaprobacie bliższych czy dalszych znajomych, o tyle nie każda postawa zasługuje na promowanie w reklamie.

avatar użytkownika
,

Czyli na promowanie w reklamie zasługują tylko gładkie nogi? A jak ktoś nie ma gładkich to ma się z nimi chować, wstydzić, nie wychodzić z domu?  

,

Na promowanie w reklamie zasługuje każda postawa akceptowana przez grupę docelową reklamodawcy. I zgodna z prawem rzecz jasna.

Jednakowoż, niezależnie od powyższego, są pewne estetyczne granice, których, moim zdaniem, nie warto przekraczać.
  

avatar użytkownika
,

To się nie do końca zgadza z Twoją pochwałą obostrzeń dotyczących "photoshopowania" reklam, wprowadzonych ostatnio we Francji. Uzasadnieniem dla tych obostrzeń było odkrycie, że nie każdy akceptowany i zgodny z prawem wzorzec zasługuje na lansowanie w reklamach. Co więcej - wzorce zbyt wyidealizowane i zbyt mocno akceptowane przez odbiorców, dla których stają się niedościgłym celem - okazują się być dla tych odbiorców pułapką, coraz częściej śmiertelną.

Może zatem owłosione nogi nie są w reklamie aż tak godne potępienia jak nogi niedościgle piękne - które narażą damską publiczność na kompleksy, zaniżoną samoocenę i różne desperackie eksperymenty zdrowotne?
  

,

Gładkie nogi u kobiety to nie ideał, do którego należy dążyć fotoszopem, to estetyczna oczywistość.
Przekonanie o atrakcyjności owłosionych damskich nóg traktowałbym jako deficyt intelektualny.
Dyskwalifikujący.
  

avatar użytkownika
,

A co ma do upodobań tego typu intelekt?  

,

O to powinieneś zapytać autorów kampanii, w szczególności tego, kto wytypował owłosioną modelkę.
Może wywiad z tą osobą zrób?

Sam jestem ciekaw argumentów za taką współpracą.
  

avatar użytkownika
,

Dobry pomysł, ale ustalmy najpierw co ma do kwestii upodobań lub tolerancji na owłosione kobiece nogi intelekt - wiesz, tak żeby było wiadomo o co pytać...  

,

Więc ustal z tą osobą co tam chcesz ustalać.

Ja na bohatera wywiadu się nie nadaję a tłumaczenie czegokolwiek intelektualnie opornym wykracza daleko poza zakres moich zainteresowań.
  

brak ikonki
,

Tu chodziło o zwrócenie uwagi na firmę.
Był facet udający kobietę z brodą i wąsami na Eurowizji. Szmatławce chętnie piszą o "celebrytkach", co to dały d... aby być sławne. Jest ich na pęczki.
Zniewieściali faceci, co wyglądają jak pedały (albo może nimi są) są we wszystkich reklamach kosmetyków dla mężczyzn (bo to chyba reklamy dla kobiet są).
Mamy tak głupie czasy, że to, co powinno być piętnowane, jest na topie. To reklama dla firmy.
Mówi się "nieważne, czy piszą o Twojej firmie dobrze czy źle, ważne że piszą".

avatar użytkownika
,

Uważasz, że "normalniejsze" było to, co reklama tradycyjnie wypracowała przez lata - czyli lansowanie sztucznego, niespotykanego w przyrodzie modelu kobiecego "piękna"?

Skoro poruszasz już wątek "homoseksualnej stylistyki" obecnej Twoim zdaniem w reklamach, to może warto się zastanowić kto odpowiada za stworzenie tego rzekomo "tradycyjnego" modelu piękna - kto lansuje te wszystkie wychudzone długonogie panny o skąpym biuście i alabastrowej skórze, gładkiej jak u niemowlaka? Jesteś pewien, że to jest "heteroseksualne"? Zauważ, że ta stylistyka bierze tak na prawdę początek w branży modowej - na wybiegach dla modelek. Nie jest tajemnicą, że duża część środowiska związanego z projektowaniem mody to osoby homoseksualne.

Oczywiście ludzie ci mają pełne prawo prezentować światu swoje stylistyczne preferencje i jest naturalne, że chcą uzyskać dla nich jak najszerszą widownię. Natomiast dobrze byłoby gdyby odbiorcy zachowali trochę więcej krytycyzmu. Już niewielka dawka tego lekarstwa pozwala się zorientować, że teza jakoby damskie owłosienie na nogach było przejawem homoseksualnej stylistyki jest - delikatnie mówiąc - mocno dyskusyjna...
  

,

Parę lat wstecz, producenci znanego wina musującego toczyli batalię o nieużywanie go w teledyskach z muzyką rap/hip-hop. Okazało się bowiem, że takie skojarzenia nie są dobre dla marki.

Nie sądzę by Adidasowi groziło coś podobnego, nie ta półka, niemniej zamiast określać tę kampanię mianem mocnego posunięcia, pokusiłbym się raczej o stwierdzenie - tania sztuczka pod publiczkę.
  

avatar użytkownika
,

Pod publiczkę? Czyli sugerujesz że publiczka gustuje w takiej stylistyce? Propozycje gwałtu mogłyby to faktycznie potwierdzać...  

,

Mogę rzec z całą stanowczością, że miałem na myśli dokładnie to co napisałem. Ni mniej, ni więcej.

Mogę też uzupełnić, że nie odpowiadam za to, jak ktoś czytający komentarze rozumie moje słowa i co widzi między wierszami, a nawet jest mi to obojętne, o ile w swoich wypowiedziach powodowanych moimi, wypowiada się w wyłącznie swoim imieniu.
  

Najnowsze w tym dziale

Ambasada Ukrainy przygotowała kampanię „Dziękuję Ci, Polsko!”
Ambasada Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Komunikacyjne Media Centrum przy Ambasadzie Ukrainy w RP przygotowali kampanię komunikacyjną „Dziękuję Ci, Polsko!” ("Thank You, Poland!"). Jej celem jest podkreślenie wdzięczności Ukraińców wobec Polaków za ogromną pomoc w łagodzeniu skutków pełnoskalowej wojny, wywołanej przez Rosje, w której do dzisiaj cierpi naród...
Bartłomiej Stańczak liderem teamu ING w Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
Żabka Jush w nowej kampanii przekonuje, że czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy
Kampania „Czasami lepiej nie mieć czasu na zakupy” jest kontynuacją zeszłorocznej komunikacji „No i super, że nie macie czasu na zakupy”. To odpowiedź Żabki Jush na sytuacje spotykające każdego z nas, kiedy wizyta w sklepie jest niemożliwa z różnych względów. To właśnie wtedy możemy zdecydować się na szybkie zakupy online....
Panasonic prezentuje nową generację monitorów klasy premium
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na profesjonalne monitory klasy premium, Panasonic Connect Europe zaprezentował najnowszą generację monitorów LCD 4K UHD – serię SQ2H, które pozwalają na pracę w trudnych warunkach oświetleniowych. Niezawodne monitory dostępne są w siedmiu rozmiarach ekranu - od 43 do 98 cali - i idealnie nadają się do sal konferencyjnych...
Leaseplan świętuje 60 lat obecności na świecie globalną kampanią
LeasePlan, wiodąca firma świadcząca usługi Car-as-a-Service z 1,9 mln pojazdów zarządzanych w blisko 30 krajach, obchodzi sześć dekad świadczenia usług wynajmu długoterminowego samochodów. Z okazji urodzin firma przygotowała globalną kampanię „60 years of matchmaking” oraz wyjątkową ofertę urodzinową dla małych i średnich firm.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764