logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najlepsze dni i godziny publikacji na Facebooku w branży motoryzacyjnej

  PR 09.11.2017, przeczytano 955 razy
ilustracjastrzałka

Facebook cieszy się ogromnym zainteresowaniem w branży motoryzacyjnej – i to zarówno ze strony miłośników czterech kółek, jak i samych marek. A jak wygląda rozkład godzinowy i dzienny publikacji administratorów stron producentów samochodów oraz zaangażowanie użytkowników Facebooka? O tym w najnowszym raporcie NapoleonCat – autorskiej platformy do zarządzania i analityki profili w mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najlepsze-dni-i-godziny-publikacji-na-facebooku-w-branzy-motoryzacyjnej,34419,artykul.html

Zestawienie przedstawia, kiedy najczęściej pojawiają się nowe posty na stronach producentów, a kiedy miłośnicy czterech kółek najchętniej angażują się w te treści. Przenalizowanych zostało prawie 14 tysięcy postów opublikowanych przez lokalne strony oraz ponad 30 marek motoryzacyjnych w okresie 1.01.2016 – 20.10.2017, co daje nam prawie dwa lata.

Najlepsze godziny na publikację

Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach przedpołudniowych i  wieczornych oraz w porze lunchu. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 10-13 oraz ok. godz. 19.

Natomiast najwięcej postów na swoich stronach publikują w godzinach 10-15, co zapewne wynika to z godzin pracy administratorów facebookowych stron.

ilustracjastrzałka

Aktywne dni marek vs fanów

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o te same wskaźniki, ale pod kątem dni tygodnia. Okazuje się bowiem, że tutaj „rozjazdy” są jeszcze większe. Marki wykazują się największą aktywnością w zupełnie inne dni, niż ich fani. Najwięcej nowych treści producenci samochodów publikują bowiem na początku i na końcu tygodnia, a dokładniej w poniedziałki oraz w piątki. Najmniejszą zaś w weekendy. O ile niektóre marki publikują posty w soboty (choć średnio jest ich o ok. 30-40% mniej niż w dniach roboczych), to w niedziele nie dodają praktycznie żadnych treści.

Analizując natomiast wskaźnik zaangażowania widać, iż najwyższy jego poziom przypada na czwartki oraz soboty, zaś najniższy – właśnie na poniedziałki i piątki.

Powinny to być istotne informacje dla marek motoryzacyjnych. Można przecież zaplanować publikacje na dni i godziny, w których miłośnicy motoryzacji wykazują się największą aktywnością (lub w ich okolicach) i sprawdzić, czy takie działania przyniosą wymierne rezultaty i przyczynią się do wzrostu zaangażowania użytkowników Facebooka.

Najbardziej aktywne marki

NapoleonCat postanowił także sprawdzić które marki w badanym okresie były najbardziej i najmniej aktywne  na Facebooku.

Jeśli chodzi o opublikowane posty, najlepiej wypada Mercedes-Benz z liczbą 1 616 postów, kolejno Kia Motors – 922 posty i BMW – 892 publikacje.  W kategorii dziennej aktywności administratora (która uwzględnia liczbę postów opublikowanych na stronie, liczbę udzielonych komentarzy oraz polubień), wygrywa SEAT z wynikiem 8 580 (z czego aż ponad 7 800 to komentarze administratora), na drugim miejscu plasuje się Ford – 7 220 i na trzecim Peugot Polska – 5 729 aktywności. Do najbardziej angażujących stron (wskaźnik ER - pokazuje on stopień angażowania treści publikowanych na fanpage’ach) należą strony: Centrum Infinity: 1,688, Volvo Car Polska: 0,800, Fiat PL: 0,689, Mercedes-Benz Polska: 0,678 oraz Honda Polska: 0,552.

Z kolei najmniej aktywnymi markami pod kątem liczby opublikowanych postów są: Nissan (32posty), Porsche (41 postów) i Land Rover (43 posty). Pod kątem aktywności administratora strony najsłabiej wypadło Porsche z wynikiem 42 aktywności, na drugim miejscu plasuje się Land Rover z wynikiem 43 publikacji i Nissan z 51 publikacjami na koncie.  Jeśli chodzi o najniższy wskaźnik zaangażowania w ciągu ostatnich niespełna 2 lat uzyskały strony Porsche Polska (0,007), Nissan Poland (0,010) i Subaru Polska (0,030).

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764