logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czasopisma Agory z nową strategią wydawniczą

  PR 13.11.2017, przeczytano 879 razy

Koncentracja na najsilniejszych markach prasowych i uporządkowanie portfolio wydawniczego, zbudowanie spójnej oferty działań okołowydawniczych, rozwój działań z zakresu custom publishing, a także poszukiwanie nowych możliwości na rynku prasy tradycyjnej - to najważniejsze cele nowej strategii wydawniczej pionu Czasopisma Agory, którą spółka będzie wdrażać od listopada 2017 r. Serwisy internetowe czasopism zostaną włączone do struktur segmentu Internet, co zapewni ich szybszy rozwój oraz konsolidację działań content-to-commerce w całej Grupie Agora.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czasopisma-agory-z-nowa-strategia-wydawnicza,34450,artykul.html

Portfolio czasopism Agory

Od listopada br. czasopisma Agory będą rozwijane w ramach czterech głównych obszarów tematycznych: obszar Moda i styl życia obejmie miesięczniki „Avanti” i „Logo”, Kulinaria - miesięcznik „Kuchnia”, Rodzice i dzieci - miesięcznik „Dziecko”, a w ramach obszaru Dom/Wnętrza wydawane będą „Ładny Dom” i „Cztery Kąty”.

Każdy z tych tytułów to nowoczesny, ceniony przez czytelników miesięcznik oferujący treści tworzone przez dziennikarzy i specjalistów w swoich dziedzinach. Oprócz stałych wydań redakcje przygotowują również specjalne numery wszystkich pism oraz pracują nad nowymi projektami wydawniczymi.

 - Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach. Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej - przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu – komentuje zmiany Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej w pionie Czasopisma Agory.

Jednocześnie Agora zdecydowała o zakończeniu wydawania czasopisma ogrodniczego „Magnolia” i magazynu wnętrzarskiego „Dom&Wnętrze” – nastąpi to w grudniu 2017 r.

Projekty specjalne i oferta reklamowa

Nową propozycję dla reklamodawców, uwzględniającą zmiany w portfolio wydawniczym Agory, przygotowuje również dział sprzedaży czasopism. Istotną jej częścią będzie oferta działań okołowydawniczych i tych z zakresu custom publishing.

- Poprzez koncentrację na rozwoju najmocniejszych tytułów chcemy zwiększyć efektywność reklamową całego portfela czasopism Agory. W najbliższych tygodniach przedstawimy naszym klientom ciekawe rozwiązania, które będą wspierać ich w docieraniu do właściwych grup odbiorców i budowaniu z nimi długofalowych relacji. Myślimy zwłaszcza o rozwoju projektów okołowydawniczych realizowanych przy udziale partnerów reklamowych, m.in. plebiscytów, warsztatów dla czytelników czy wydań specjalnych naszych magazynów – dodaje Piotr Hendel.

Zespołem sprzedażowym czasopism kieruje jako dyrektor Joanna Garbaczewska, która od listopada br. jednocześnie jest zastępczynią wydawcy czasopism Agory Piotra Hendla.

Content-to-commerce

Od stycznia 2018 r. serwisy internetowe czasopism będą rozwijane w segmencie Internet Agory, a ich działy redakcyjne i sprzedażowe dołączą do zespołu Gazeta.pl. Dzięki tej zmianie serwisy czasopism - Avanti24, Logo24.pl czy Ladnydom.pl - będą mogły zwiększać swój zasięg i poprawiać wyniki, a także szybciej się rozwijać, korzystając z możliwości, jakie daje duża, internetowa struktura.

Dodatkowo, dzięki włączeniu oferty serwisów internetowych czasopism Agory do struktur segmentu Internet nastąpi integracja działań pozwalająca przygotować spójną strategię dalszego rozwoju content-to-commerce w spółce. Połączenie struktur sprzedaży i uzupełnienie kompetencji zespołów przyspieszy dynamikę wzrostu tego obszaru w całej Grupie Agora.

W zakresie merytorycznym serwisy czasopism Agory cały czas będą współpracowały z redakcjami tytułów prasowych, będą też integralną częścią nowych lub rozwijanych projektów okołowydawniczych.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764