logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Telewizja na świecie. 21 faktów, które warto znać

  PR 04.12.2017, przeczytano 607 razy

Czy współcześni widzowie spędzają przed telewizorem więcej czasu niż jeszcze pięć lat temu? Jakie seriale przyciągają widownię na całym świecie? Czy walka o pilota wciąż trwa? Oto odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących telewizji na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/telewizja-na-swiecie.-21-faktow%2C-ktore-warto-znac,34709,artykul.html

1. Ankieta przeprowadzona niedawno przez firmę Samsung w Wielkiej Brytanii wykazała, że ulubionym gatunkiem telewizyjnym na Wyspach wcale nie są programy typu reality show ani seriale telewizyjne… ale filmy dokumentalne – 41% badanych stwierdziło, że preferuje tego typu produkcje.

2. Biorąc pod uwagę powyższe, prawdopodobnie nie będzie żadnym zaskoczeniem, że programem, który w 2017 r. cieszy się największą oglądalnością – z widownią sięgającą 14,1 miliona widzów[2] – jest "Błękitna Planeta 2" (Blue Planet II).

3. W tym roku w Australii najwięcej widzów – 4,1 miliona3 – przyciągnął mecz rugby pomiędzy reprezentacjami Queensland i Nowej Południowej Walii w kultowym turnieju State of Origin.

4. W Chinach popularnością wśród widzów cieszy się internetowy program typu „rap reality”. Uczestnikami "The Rap of China" są niepokorni młodzi ludzie, którzy mają nadzieję na dokonanie rewolucji w świecie hip-hopu. Do chwili obecnej program miał więcej niż 2,5 miliarda odsłon[4].

5. Ankieta przeprowadzona przez firmę Samsung w Wielkiej Brytanii wskazała, że najbardziej popularnym serialem komediowym w historii jest produkcja "Only Fools & Horses".

6. Krajem, który oferuje najwyższe gwiazdorskie gaże są Stany Zjednoczone. Według Forbes’a najlepiej opłacanym prezenterem na świecie jest obecnie Dr. Phil – zgodnie z doniesieniami jego przychody wynoszą 79 milionów USD.

7. Najlepiej opłaconą aktorką telewizyjną w 2017 r. jest Sofia Vergara – jej gaża sięga 41,5 miliona USD. Gwiazda utrzymuje pozycję liderki szósty rok z rzędu!

8. Życie na sprzedaż? Imperium biznesowe Kim Kardashian potwierdza, że jest ona najlepiej opłacaną gwiazdą programów typu reality show – jej fortuna wynosi podobno 51 milionów USD.

9. Przechodząc za kamerę: koszt produkcji cieszącego się ogromną popularnością serialu "The Crown", stworzonego przez Netflix, wyniósł 130 milionów USD5.

10. Amerykański serial telewizyjny "M*A*S*H" pobił rekord oglądalności – ostatni odcinek serii obejrzało 103 miliony widzów[6].

11. Ankieta przeprowadzona przez firmę Samsung wykazała, że oglądanie telewizji cieszy się większą popularnością niż kiedykolwiek wcześniej – co piąty Brytyjczyk deklaruje, że przed ekranem zasiada częściej niż pięć lat temu, co wynika z technologii dostępu na żądanie…

12. W Polsce już 74% nowych telewizorów Smart TV jest podłączanych do Internetu. Wśród 10 najbardziej popularnych aplikacji aż 9 dotyczy materiałów wideo. Są to m.in. YouTube oraz serwisy VOD, takie jak HBO GO, Netflix czy Amazon.

13. Widzowie pokochali maratony serialowe, czyli tzw. binge-watching. "Gra o Tron" została wskazana w ankiecie jako najbardziej popularny serial pod tym względem.

14. "Gra o Tron" znajduje się również w czołówce pod względem najbardziej wyczekiwanych kontynuacji seriali telewizyjnych.

15. "Kevin sam w domu" to film-klasyk na święta. W zeszłym roku obejrzało go ponad 4,33 mln Polaków. Ponowną emisję zaplanowano w wigilijny wieczór.

16. Wygląda na to, że domowe kłótnie o to, co będziemy oglądać w telewizji, przeszły do historii – 15,8 miliona domów w Wielkiej Brytanii ma dzisiaj więcej niż dwa odbiorniki telewizyjne[7].

17. Widzowie oglądają telewizję przy włączonym świetle (86% w dzień powszedni, 85% w weekendy). Warto o tym pamiętać kupując nowy odbiornik, który powinien zapewniać najlepszą jakość obrazu także w sytuacji, gdy natężenie światła jest wysokie, np. w ciągu dnia. Taki jest QLED.

18. Liczy się również rozmiar – badania przeprowadzone przez Samsung wykazały, że w 2016 r. przeciętny telewizor miał ekran o przekątnej 40 cali.

19. Z kolei 25% telewizorów sprzedanych w 2016 r. miało ekran o przekątnej 50 cali.

20. Do chwili obecnej firma Samsung sprzedała 427 milionów telewizorów na całym świecie.

21. Wszystko to oznacza dużo oglądania telewizji. Przeciętnie – osiem lat w okresie naszego życia[8].

Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

www.samsung.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764