logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagroda publiczności dla Raportu Rocznego Grupy ERGO Hestia 2016

  PR 04.12.2017, przeczytano 1087 razy
ilustracjastrzałka

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 pt. „Sieć” zdobył „złoto” w kategorii Nagroda publiczności – Community Award międzynarodowego konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”. Autorem koncepcji jedynego polskiego projektu, który został zakwalifikowany do ścisłego finału konkursu, jest graficzka Hanna Dyrcz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagroda-publicznosci-dla-raportu-rocznego-grupy-ergo-hestia-2016,34718,artykul.html

Międzynarodowe Jury składające się z 27 ekspertów w dziedzinie wizualizacji danych (dataviz), artystów, przedstawicieli świata nauki oceniło 117 projektów pochodzących z całego świata. Prace zostały nagrodzone w 8 głównych i 5 kategoriach specjalnych. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia był jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. Bloomberg, The Washington Post, Google, Reuters, Die Zeit, CNN, The Guardian czy Spotify.

Praca graficzki Hanny Dyrcz, laureatki Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących działalności Grupy w 2016 r. Artystka wybrała te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawiła je w formie obrazów-infografik, opracowanych w technice dataesthetics. Po raz pierwszy liczby i pojęcia, takie jak ubezpieczenia, relacje międzyludzkie czy terabajty zostały urzeczywistnione w formie graficznych wizualizacji, które mogą również funkcjonować jako niezależne obrazy, oderwane od kontekstu informacyjnego. Artystka odebrała nagrodę podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się w Londynie.

- Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych. Dzięki ponad 40 spotkaniom z pracownikami ERGO Hestii oraz własnym badaniom mogłam poznać firmę z wielu stron. Ze zbioru wątków zostało wspólnie wybranych 12 tematów do skonstruowania infografik. Po zaprojektowaniu koncepcyjnej formy dla każdej z nich, różnego rodzaju dane były przetwarzane za pomocą m.in. programów do analizy sieci i obrazu, kodowania oraz arkuszy kalkulacyjnych – wyjaśnia Hanna Dyrcz, autorka projektu.

Raport posiada także ciekawą strukturę, zbudowaną na zasadach hipertekstu, gdzie pierwsza wizualizacja – meta-infografika opowiadająca o samym Raporcie, prezentuje hasła, do których odnośniki znalazły się na kolejnych stronach publikacji. Należy zwrócić uwagę, że Raport był również jedynym artystycznym wydawnictwem drukowanym – artbookiem, nagrodzonym w konkursie.

- Jesteśmy dumni z autorki naszego Raportu, jak i z samego Raportu Grupy ERGO Hestia 2016. Nagroda Kantar Information is Beautiful Awards to potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego. Nasze zaangażowanie na rzecz młodych artystów procentuje. Cieszymy się, że w konkursie Artystyczna Podróż Hestii wyłaniamy najzdolniejsze, młode talenty i dajemy im szansę rozwoju, nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia wydawane są w formie projektów artystycznych. Zawsze zaskakują odbiorców pomysłem, proponując refleksję nad starannie wybranym motywem przewodnim. Coroczne publikacje są regularnie wyróżniane w różnego rodzaju konkursach i przeglądach. Przypomnijmy, że Raport Roczny „Sieć” otrzymał już główną nagrodę w kategorii Projekt Jednorazowy Korporacyjny Drukowany w Konkursie Biuletynów Firmowych – Agape 2017 oraz został wyróżniony przez wszystkich oceniających go ekspertów w przeglądzie „See&Say” 2017, organizowanym przez Klub Twórców Reklamy (KTR).

„The Kantar Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów, nierzadko szeroko komentowane w mediach. Ze względu na rangę i poziom konkursu to wielkie wyróżnienie dla Raportu.

W każdej kategorii wybieranych jest 3 zwycięzców (autorów projektu), którzy otrzymają odpowiednio nagrody złote trofeum ($1,000), srebrne ($500) i brązowe ($250). Dodatkowo zwycięzcy mają zapewnioną kampanię medialną oraz spot promocyjny na stronie www.informationisbeautiful.net. Natomiast wszystkie zgłoszenia zakwalifikowane do Shortlist biorą udział w wystawach organizowanych przez portal „Information is Beautiful” w Londynie i Nowym Yorku. Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie konkursu.

Źródło: ERGO Hestia SA

www.hestia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764