logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkursu Timecode Akcja Animacja 2017 rozstrzygnięty

  PR 03.01.2018, przeczytano 1238 razy
ilustracjastrzałka

12 grudnia zakończyła się pierwsza edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, skierowanego  do twórców animacji i motion designerów. Podczas uroczystości w warszawskim Studiu Bank jury pod przewodnictwem Andrzeja Pągowskiego ogłosiło zwycięzcę. Nagrodę główną 10 000 złotych, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom otrzymał duet Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko za animację dla marki URSUS. Partnerzy główni konkursu przyznali dodatkowo swoje wyróżnienia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkursu-timecode-akcja-animacja-2017-rozstrzygniety,35004,artykul.html

Timecode AKCJA ANIMACJA to pierwszy konkurs dla twórców animacji i motion designerów, którzy chcą realizować projekty na potrzeby komunikacji marketingowej. Pomysłodawcą i  głównym organizatorem projektu jest dom produkcyjny Timecode Film Production.

Do tegorocznej edycji zgłosiło się 167 twórców.

- Zainteresowanie konkursem utwierdziło nas w przekonaniu, że istnieje wielu młodych, bardzo zdolnych   ludzi, którzy szukają szans wejścia do branży. Mamy nadzieję, że Timecode AKCJA ANIMACJA im tu ułatwi. Po finale Partnerzy konkursu zapowiedzieli chęć kontynuacji współpracy z wybranymi twórcami - powiedział Tomasz Dławichowski (managing director Timecode Film Production).

Zadaniem uczestników było stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych, odpowiadających konkretnym potrzebom komunikacyjnym partnerów głównych konkursu, tj.: Cinema City, Zee One, Sas Institute, Ursus, Polskich Kolei Państwowych oraz Premium Mobile.

- Założyliśmy współpracę z wybranymi uczelniami artystycznymi. Podczas trwania konkursu odwiedziliśmy Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu oraz Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych - powiedziała Katarzyna Rykaczewska, współodpowiedzialna za strategię i komunikację konkursu.

Wykładowcy i studenci z wybranych uczelni pojawili się na uroczystości wręczenia nagród.

W półfinale konkursu jury w składzie Andrzej Pągowski (artysta, grafik), Grzegorz Szczepański (CEO Hill+Knowlton Strategies), Anna Iller (Branded Content manager, Allegro), Katarzyna Rykaczewska (Senior PR Specialist, Open Minded Group), Łukasz Słotwiński (Creative Director, Canal+/nc+), Agnieszka Koćmierowska (Creative Group Head, Ogilvy), Piotr Krauschar (Parter Zarządzający, Face Addicted), Mariusz Neon Mitek (Designer in Chief, Leniva Studio), Michał Paśko (Producent, Timecode Film Production), Jerzy Drozda (Technical Artist) oraz Dawid Korzekwa (Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej) wybrało pięć najciekawszych artystycznie i najbardziej spójnych z założeniami konkursu prac. Następnie ich autorzy otrzymali od jury szczegółowe uwagi. Twórcy mieli tydzień na poprawienie swoich animacji.

- Podczas jednodniowego warsztatu spotkaliśmy się z wybranymi osobami i dokładnie omówiliśmy każdą pracę. Według mnie to bardzo dobra, dotąd niepraktykowana w konkursach kreatywnych strategia, która dobrze się sprawdziła, a sam konkurs wiele na tym zyskał - powiedział Łukasz Słotwiński, jeden z jurorów tegorocznej edycji, Creative Director, Canal+/nc+.

Konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA 2017 wygrali: Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko, za animacje dla marki URSUS:

- Nagrodzona praca jest dobrą odpowiedzią na założenia konkursu. Animacja buduje spójny i osadzony w realiach briefu przekaz. To przyciągająca uwagę historia podana w estetycznie ciekawej, lekkiej formie. Dodatkowo praca prezentuje bardzo nowoczesne podejście do dosyć technicznego tematu. Warto też zauważyć, że jej twórcy bardzo dobrze i pomysłowo zaimplementowali otrzymane od jurorów uwagi - powiedział Andrzej Pągowski, przewodniczący Jury.

Partnerzy konkursu przyznali swoje wyróżnienia. Autorzy wybranych prac otrzymali honoraria w wysokości 1 000 zł oraz tablety Wacom.

Prace wyróżnione przez Partnerów konkursu

Cinema City - autorka Emilia Piekutowska

PKP - autorka Sylwia Dybich

ZeeOne - autorka Anna Gwiazda

SAS Institute - autorka Jolanta Ulewicz

Ursus - autor Marcin Walczuk

Premium Mobile - autor Tomasz Zuzański

Dodatkowo zostały przyznane dwie nagrody pozaregulaminowe. Pierwszą z nich zdobył Rafał Blecharz za pracę wyróżniającą się szczególnymi walorami artystycznymi.

Jury doceniło także Annę Szkałubę za najbardziej kreatywne i nieszablonowe podejście oraz oryginalność.

W pófinale znalazły się także prace Barnaby Mikułowskiego, który jako jedyny wykorzystał technologię 3D

oraz Zuzanny Potockiej

Fundatorami nagród są firmy Timecode Film Production, Wacom i Eizo.
Patroni medialni projektu: K MAG, Wirtualna Polska, Radio Kampus, Grafmag.

Źródło: Timecode Film Production

www.timecode.pl

Dodatkowe informacje:

Partnerzy konkursu: Open Minded Group (współtworzenie strategii i komunikacja projektu), Leniva Fullmetal Agency (identyfikacja wizualna konkursu), Agencja FaceAddicted (prowadzenie profilu konkursu / facebook), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji), Shutterstock (udostępnienie bazy grafik oraz muzyki) oraz stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764