logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wideo marketing jako content marketing

  PR 08.01.2018, przeczytano 1337 razy

Wideo marketing to długofalowe budowanie świadomości marki i produktu do którego wykorzystywany jest format video.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wideo-marketing-jako-content-marketing,35036,artykul.html

Jaka jest różnica pomiędzy wideo marketingiem a reklamą wideo? Otóż w reklamie telewizyjnej komunikacja odbywa się jednostronnie, a wideo marketing jest interaktywny – może np. posiadać bezpośredni link do strony produktu, a odbiorcy mogą od razu reagować na przekaz i komentować wideo.

Wideo marketing

Wzrost znaczenia wideo marketingu nastąpił w momencie, w którym pojawiły się technologiczne możliwości bezpłatnej dystrybucji treści w mediach społecznościowych. Materiały wideo zaczęły zastępować pisemne instrukcje, służyć sprzedaży, promocji, a także są sposobem na skuteczne budowanie treści. Wideo marketing uważany jest za ponad 50% marketerów na całym świecie za ten typ działań marketingowych, w którym osiąga się najlepszy zwrot z inwestycji. Przewiduje się, że do 2017 r. treści wideo będą stanowiły niespełna 70% całego ruchu w Internecie.

Reklama telewizyjna

Reklama telewizyjna generuje również ogromne koszty – nie tyle produkcji, ale samej emisji materiału. Do wideo marketingu wystarczy kreatywność, czas i dobry sprzęt, a potem wystarczy go dodać na autorski kanał, np. na YouTube. Dodatkowo, jeśli film spotka się z ogromnym zainteresowaniem to można nawet na nim zarobić.

Koszty produkcji

Koszty produkcji wideo marketingu w porównaniu do reklamy telewizyjnej są znacznie niższe. Oczywiście w dzisiejszych czasach filmiki w Internecie są coraz lepszej jakości, ale odpada wysoki koszt emisji materiału w telewizji. Wystarczy kreatywność i czas, a następnie dodanie filmiku na kanał bez ponoszenia dodatkowych opłat. Mało tego, jeśli klip spotka się z zainteresowaniem internautów, to istnieje nawet szansa na zarobek na wyświetlanych reklamach (YouTube). Marketing wideo może stać się viralem – intrygującym filmikiem, który szybko staje się popularny. Internauci chętnie przekazują go dalej, udostępniają znajomym, dzięki czemu filmik może dotrzeć do szerokiego grona widzów w krótkim czasie.

Obecnie najpopularniejszymi jego formami są:

  • prezentacja i recenzja produktu pokazana w codziennym życiu
  • filmy instruktażowe mówiące o tym, jak użytkować dany sprzęt
  • poradniki dotyczące np. różnych możliwości zastosowania produktu
  • filmy prezentujące firmy od kuchni, pokazujące ludzkie oblicze marki
  • animacje
  • filmiki humorystyczne


Czy warto?

Na pewno tak – oglądane obrazy lepiej zapadają w pamięć niż przeczytany tekst. Dzięki wszechobecnym urządzeniom mobilnym można je oglądać praktycznie wszędzie. Ponadto reklamy wideo odwołują się do emocji i tworzą indywidualne skojarzenia.

Konsumpcja treści wideo rośnie lawinowo. Ponad połowa internautów w wieku 18-34 lat przyznaje, że w Internecie korzysta głównie z materiałów wideo. Aż 52% przedsiębiorców przyznało, że zwiększyło wydatki na obecność marki na Facebooku, 31% na Pintereście, 25% na Twitterze i YouTube, a 72% badanych zamierza inwestować w wideo (źródło: ReelSEO).

Powyższe dane statystyczne pokazują, że rola wideo marketingu będzie coraz większa. Każda firma, która chce zwiększyć swoje zyski powinna zatrudniać świadomego managera czy właściciela, który zainwestuje w wideo marketing.

APR Media to firma, która zajmuje się nie tylko muzyką do lokali bez dodatkowych opłat do ZAIKS, STOART, SAWP, ZPAV, ale także produkcją filmów i reklam, czyli wideo marketingiem. Działamy kompleksowo: piszemy scenariusze, produkujemy i publikujemy on-line. Przed powstaniem filmu, razem z Wami ustalamy, jakie cele nasze wideo ma realizować, a następnie dobieramy odpowiednią technikę animacji czy też montażu wideo. Całość przemyślana jest pod kątem odbiorców filmu – ich profesji, wieku i zainteresowań.

Źródło: APR Media

aprmedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764