logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RODO i przekazanie przetwarzania danych innym podmiotom

  PR 11.01.2018, przeczytano 1804 razy

Administrator danych osobowych, który przekazuje je do przetwarzania jakiemuś podmiotowi (procesorowi), musi mieć z nim zawartą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Już niedługo do dużej części tych umów będzie trzeba wprowadzić aneks. W maju wchodzi bowiem w życie Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo-i-przekazanie-przetwarzania-danych-innym-podmiotom,35075,artykul.html

Zawarte dotychczas umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w większości przypadków będą musiały być aneksowane. Wynika to z tego, że obecny stan prawny tak naprawdę określa tylko i wyłącznie cel przetwarzania, zakres danych osobowych, które mają być przetwarzane, oraz warunki porozumienia pomiędzy procesorem […] a administratorem. Natomiast zgodnie z przepisami RODO zakres rzeczy, które muszą być uregulowane w treści umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, jest dużo szerszy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Magdalena Kot, radca prawny z kancelarii LAWMORE.

Warto wiedzieć, że zgodnie z RODO procesor – pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody administratora – będzie mógł powierzać przetwarzane dane kolejnym podmiotom (podprocesorom). To, którym podprocesorom będzie mu wolno te dane przekazywać, będzie można określić w umowie między administratorem a procesorem. Nie będzie to jednak koniecznością – w takim przypadku administrator da procesorowi wolną rękę w doborze podprocesorów. Co ważne, przy każdorazowym podpowierzeniu danych administrator będzie musiał zostać poinformowany o podprocesorze, przeprowadzanych przez niego czynnościach oraz gwarancjach co do tego, że przetwarzane przez niego dane są bezpieczne.

Źródło: infoWire.pl, LAWMORE

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Telewizor, smartfon, pecet - tak spędzimy Święta
Wielkanoc będzie leniwa – wynika z badania online, przeprowadzonego przez firmę Komputronik. Sieć sklepów z elektroniką w dniach 22 – 26 marca 2024 r. przebadała Polaków, zadając im pytanie, z jakich urządzeń RTV AGD będą korzystali w te Święta. Wyniki są bardzo interesujące. Okazuje się, że najchętniej będziemy… chcieli odpocząć.
Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764