logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najbardziej opiniotwórcze media w grudniu

  PR 12.01.2018, przeczytano 1735 razy
ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów za grudzień 2017 r. Drugie miejsce zajmuje TV Trwam, a trzecie należy do RMF FM. Na kolejnych pozycjach znajdują się Radio ZET i Fakt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-grudniu,35098,artykul.html

Gorącym tematem grudnia była zmiana premiera na Mateusza Morawieckiego. W tym miesiącu kontynuowano także temat afery reprywatyzacyjnej oraz reformy sądownictwa w Polsce.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Pierwszą pozycję w zestawieniu Rzeczpospolita zawdzięcza wypowiedzi marszałka senatu Stanisława Karczewskiego dotyczącej rekonstrukcji rządu.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych w grudniu na pierwszym miejscu znalazła się TV Trwam, wyprzedzając TVN24 oraz TVPinfo. TV Trwam zawdzięcza swoją pozycję wywiadowi z premierem Mateuszem Morawieckim.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało RMF FM. Za nim uplasowało się Radio ZET. Trzecie miejsce przypadło PR1. RMF FM swoją pozycję zawdzięcza rozmowie z Zofią Romaszewską na temat podpisania ustawy o KRS i SN.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem została Wirtualna Polska, która zawdzięcza swoją pozycję najnowszemu sondażowi na temat zaufania do Donalda Tuska. Kolejne miejsca przypadły portalom Onet.pl oraz wPolityce.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając „Forbes” oraz „Puls Biznesu”.

Tygodniki

Najczęściej cytowanym tygodnikiem grudnia były „Sieci Prawdy” dzięki nowym informacjom na temat podejrzeń sfałszowania dokumentów przejęcia przez rodzinę Waltzów kamienicy przy Noakowskiego 16.  Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Polska”, a trzecie miejsce zajęło „Do Rzeczy”.

 „Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najbardziej wpływowych ludzi sportu. Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Pani” dzięki wywiadowi z Michałem Szpakiem na temat jego wizerunku.  Na trzecim miejscu uplasował się „Playboy”. 

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się Radio Plus. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat ustawy, która ma zakładać przyspieszenie zmian w PKW. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 998 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 031 razy (2 844 razy w prasie, 2 414 w telewizji i 773 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764