logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krakowski bar wykorzystał cudze zdjęcia i kpi z ich autorki  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

Krakowski Bar na Klinach wykorzystał bezprawnie na swoim profilu na Facebooku zdjęcia dań wykonane przez Agatę Kubicę - blogerkę kulinarną znaną jako "Kobieta Wszechjedząca". Kubica zamieściła informację, że fotografia została skradziona z jej bloga, po czym została wyśmiana przez krakowski lokal.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Podepnę się pod artykuł z pytaniem - mamy do zrobienia reklamę aquaparku, klient podesłał zdjęcia - na zdjęciach widoczne są twarze ludzi korzystających z basenów - dorosłych i dzieci. Część twarzy jest doskonale widoczna, osoby na foto mogą się zidentyfikować. Można użyć zdjęć czy potrzebna jest zgoda każdej osoby na zdjęciach?

avatar użytkownika
,

Prawo autorskie nie czyni kryterium z kwestii "rozpoznawalności", ale z rangi jaką wizerunek pełni na takim zdjęciu. Jeżeli wizerunek takiej osoby stanowi jedynie szczegół - przypadkowy element tła, którego usunięcie nie zmieniłoby charakteru całego zdjęcia - to jego rozpowszechnianie jest zgodne z prawem autorskim. Oczywiście w praktyce mamy całe kontinuum przypadków, z których każdy może być różnie oceniany przez sąd, rzeczoznawcę itd. Zasada sprawdzenia czy usunięcie postaci nie przyniosłoby widocznej ujmy zdjęciu, jego kompozycji czy treści, wydaje się dość dobra i racjonalna, ale jest to kryterium nieostre, o charakterze ocennym. Czyli zawsze pozostaje element ryzyka, że sąd czy biegły ocenią sprawę inaczej...  

avatar użytkownika
,

Dzięki.  

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764