logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: kulinarne preferencje polskich internautów

  PR 08.02.2018, przeczytano 2080 razy
ilustracjastrzałka

Najczęściej wykorzystywanymi źródłami inspiracji w domowej kuchni są: przepisy odziedziczone od babci lub mamy, znalezione za pomocą wyszukiwarki internetowej oraz te zasłyszane od znajomych i przyjaciół – wynika z badania opracowanego przez Mindshare Polska. W raporcie „Nawyki i preferencje związane z gotowaniem” dom mediowy prezentuje nasze zwyczaje kulinarne oraz ich wpływ na działania reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kulinarne-preferencje-polskich-internautow,35372,artykul.html

Wyniki badania dowodzą, że jesteśmy tradycjonalistami, jeśli chodzi o pomysły i inspiracje związane z kuchnią i gotowaniem – wciąż bardzo często czerpiemy je ze źródeł pozamediowych (takie źródła inspiracji wskazało 82% gotujących). Chętnie korzystamy z przepisów, które krążą w rodzinach od pokoleń (57%) czy wymieniamy się pomysłami podczas rozmów ze znajomymi (51%). Wciąż dużą rolę odgrywają tradycyjne książki kucharskie (41%) – to czwarte najczęściej wskazywane źródło.

Jeśli chodzi o kanały mediowe, najczęściej posiłkujemy się podpowiedziami, jakie oferuje nam przeglądarka internetowa (51%). Poza wyszukiwarką, ważnymi źródłami pomysłów są strony o tematyce kulinarnej prowadzone przez niezależnych autorów (33%) lub związane z markami (30%). Wyprzedzają one pod tym względem m.in. telewizyjne programy i talent shows o tematyce kulinarnej. Z kolei wideo i kanały na YouTube służą za inspirację przede wszystkim najmłodszym kucharzom, rzadziej sięgającym po tradycyjne źródła, takie jak książki kucharskie.

Ponad połowa gotujących (57%) deklaruje, że podczas przygotowywania posiłków zdarza im się wspomagać przepisem w formie drukowanej. Najczęściej jest to wydruk przepisu odnalezionego wcześniej w internecie. Co ważne, niemal równy odsetek gotujących (56%) ma przed sobą ekran urządzenia, zazwyczaj smartfonu lub laptopa, przynajmniej potencjalnie będąc cały czas online. To głównie młodsi kucharze w grupie między 18 a 29 lat.

Choć wśród gotujących wciąż przeważają kobiety (56% gotujących co najmniej raz w tygodniu), zwraca uwagę wysoki odsetek mężczyzn, którzy osobiście przygotowują potrawy w swoich domach. Trzech na czterech mężczyzn zadeklarowało, że gotuje przynajmniej raz na tydzień, a ¼ – że gotuje codziennie lub prawie codziennie.

– Zrealizowane badanie to znakomite źródło danych nt. preferencji osób gotujących w swoich domach, do których marketerzy chcieliby kierować komunikację w zakresie szeroko pojętych kategorii żywności czy małego AGD. Zgromadzone i przeanalizowane dane umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjny dobór kanałów komunikacji i efektywniejsze budowanie zasięgu w grupie celowej osób odpowiedzialnych za zakupy spożywcze i przygotowanie posiłków. Uzyskane dane potwierdzają także niewątpliwy potencjał komunikacji planowanej na urządzenia mobilne, z których duża część gotujących internautów korzysta na bieżąco przygotowując posiłki. To niezmiernie ważne w dobie działań komunikacyjnych mających dotrzeć do konsumenta w najbardziej odpowiednim dla niego momencie i kontekście – podsumowuje Michał Machnikowski, Business Planning, Mindshare Polska.

Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2017 r. metodą CAWI, tj. ankiet realizowanych na panelu internetowym. Próba badawcza to 1051 internautów w wieku 18+.

Źródło: Mindshare Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764