logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Potencjał reklamy DOOH i jej wpływ na odbiorcę

   01.03.2018, przeczytano 2349 razy
ilustracjastrzałka

Digital Out-of-Home jest szybko rozwijającym się medium, czego dowodem są stale wzrastające wydatki firm. Statystyki wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybierane przez reklamodawców. Wraz z rozwojem nowych technologii i możliwości DOOH,  kluczową kwestią stało się nie to, czy zdecydować się na cyfrową reklamę zewnętrzną w swojej kampanii, ale jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-reklamy-dooh-i-jej-wplyw-na-odbiorce,35625,artykul.html

Wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną w Polsce osiągnęły w 2017 roku sumę ponad 484,3 mln PLN. Mimo to, że były niższe o 1,7% w porównaniu do roku poprzedniego, kwoty przeznaczone na DOOH odnotowały wzrost i to aż o 18% (4 mln PLN). Globalne przychody z mediów w tym sektorze - według firmy badawczej PQ Media - wzrosły natomiast o 13%, osiągając 13,4 mld USD. Statystyki te wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybieranym medium przez reklamodawców.

Firma Ocean chcąc poznać i lepiej zrozumieć wpływ reklam DOOH na konsumentów nawiązała współpracę z firmą Neuro-Insight UK. W swoim najnowszym badaniu postanowiła sprawdzić, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystujący DOOH mogą podnieść skuteczność kampanii opierając się na wiedzy o skuteczności działania reklamy  telewizyjnej i jej roli w wzmacnianiu kampanii online. Wyniki okazały się zaskakujące - wykazano, że dynamiczne kampanie OOH mają 2,5 razy większy wpływ na widza niż na statyczne treści, co zapewnia silne emocjonalne doświadczenie dla odbiorcy, porównywalne do tego, odczuwalnego po styczności z reklamami telewizyjnymi.

Przeprowadzone badanie opierało się na sprawdzeniu reakcji odbiorcy na prezentowane mu treści reklamowe w formie statycznej i dynamicznej. Mózg człowieka przetwarza informacje w sposób wybiórczy, tak więc treść powinna być przedstawiana w odpowiedni sposób. Firma badawcza Neuro-Insight UK przeanalizowała reakcje emocjonalne uczestników na przedstawione reklamy, ich siłę, sposób oddziaływania i zapadania w pamięć. Najbardziej skuteczną okazała się reklama dynamiczna, która dostarczała odbiorcy wielu pozytywnych odczuć i została najlepiej zapamiętana przez odbiorców.

Jak mówi Helen Haines dyrektor marketingu firmy Ocean: - Cyfrowa reklama zewnętrzna działa w podobny sposób jak reklama telewizyjna. Zapewnia wiele wrażeń i silną reakcję emocjonalną. Są to dwa kluczowe elementy, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Wyniki badania sugerują, że dynamiczna reklama DOOH stanowiąc dopełnienie reklamy telewizyjnej może przyczyniać się do wzrostu jej zasięgu oraz skutecznie kreować wizerunek marki poza domem.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764