logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

III edycja Label Innovations pod patronatem Signs.pl: Relacja

   30.04.2018, przeczytano 1507 razy

III edycja Label Innovations Co mówi Twoje opakowanie? to kolejne wspólne przedsięwzięcie inicjatora, czyli firmy Etykiety.pl Etigraf, która tym razem do współpracy zaprosiła polskiego producenta farb - firmę Splinx oraz dystrybutora folii – PC Print. Motyw przewodni konferencji „Kreowanie unikalnych opakowań i etykiet” uzyskał swoje merytoryczne rozwinięcie we wszystkich prelekcjach i został przeanalizowany w wielu aspektach przez naszych ekspertów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/iii-edycja-label-innovations-pod-patronatem-signs.pl%3A-relacja,36344,artykul.html

Konferencja poruszyła wątki związane z ochroną patentową opakowań, dostosowaniem ich wyglądu do konsumentów w różnym wieku, zasadami projektowania obowiązującymi obecnie. Kreatywność została poparta wykładami o nowych możliwościach wydruku z zastosowaniem nietypowych folii i farb specjalnych. Wszystkie prelekcje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem prawie setki uczestników.

Konferencja Label Innovations rośnie w siłę. Trzeciej edycji patronowało aż 19 prestiżowych organizacji związanych z branżą spożywczą, kosmetyczną, marketingową i opakowaniową.

To dla nas ogromny zaszczyt i niesamowite wyróżnienie. Współpracujemy z producentami różnych branż oraz agencjami marketingowymi. Jesteśmy dla nich doradcą i dajemy inspiracje w zakresie innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych. Celem konferencji jest ukazanie potencjału opakowania w relacji z konsumentem, a żeby ono spełniało nie tylko funkcję ochronną, ale przede wszystkim przyciągało wzrok, musi zaistnieć synergia i współpraca miedzy producentem marki, grafikiem i drukarnią.” - mówi Anita Czarniecka Prezes Etykiety.pl Etigraf.

Inspiracją dla uczestników w kreowaniu własnych projektów był próbnik przygotowany przez organizatorów. Składał się z 8 etykiet samoprzylepnych, opartych na jednym projekcie graficznym pokazywały możliwości i efekty technologiczne. Zastosowanie różnych podłoży i farb specjalnych na tym samym projekcie graficznym udowodniło jak można go zmieniać i osiągać za każdym razem niesamowite efekty. Ten sam projekt graficzny może zyskać wiele „twarzy”.

W próbniku nieprzypadkowo znalazła się też sześciostronicowa etykieta typu peel- off. To świetny sposób na przekazanie wielu informacji, czy nawet zdjęć na małej powierzchni. Idealne rozwiązanie dla wielu branż, które łączy w sobie funkcje zarówno wizerunkową jak i informacyjną. Szczególne zastosowanie ma też w przypadku produktów eksportowych i tłumaczeniu etykiety na wiele języków. Peel - off może być również opakowaniem angażującym – umieszczanie przepisów kulinarnych na produktach spożywczych, konkursów, ciekawostek - to świetny sposób na zwrócenie uwagi klienta. Teraz nawet etykieta, która zawiera ogrom niezbędnych informacji może wyglądać elegancko i estetycznie.

Szczegółowo technologie i materiały zastosowane w próbniku omówiła Iwona Studzińska – Dyrektor Handlowy Etykiety.pl Etigraf.

Uczestnicy III Edycji Label Innovations zostali potraktowani ogromną dawką wiedzy, ale nie spodziewali się doznań artystycznych. Te zapewnił im Teatr Trzcina pod kierownictwem Kariny Góry. Młodzi aktorzy zachwycili krótkimi wystąpieniami przed każdą prelekcją. Muzyka, gra świateł, talent i wyraz artystyczny sprawiały, że ta konferencja zostanie z pewnością zapamiętana przez wszystkich.

-„ Na konferencji pokazaliśmy, że proces kreacji zaczyna się od inspiracji. Nas inspirował teatr, bo od wieków sztuka pobudza wyobraźnię. Dlaczego więc z tego nie czerpać? Dlaczego więc etykieta czy opakowanie nie może być dziełem sztuki? Warto być innym, bo idąc czyimiś śladami nigdy go nie wyprzedzimy. Pokazaliśmy, że aby zostać zauważonym i zapamiętanym, trzeba zrobić coś innego w pozytywnym tego słowa znaczeniu. To wymaga większego wysiłku, jednak warto podejmować wyzwania, o czym codziennie przekonują nas nasi klienci. ”- podsumowuje Anita Czarniecka.

Konferencja, podobnie jak targi Packaging Innovations, objęta była patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Etykiety.pl Etigraf

www.etykiety.pl

Galeria: III edycja Label Innovations

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764