logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Semilac - Społeczność kluczem do bycia love brandem

  PR 10.05.2018, przeczytano 4427 razy
ilustracjastrzałka

Nie ma idealnej recepty na to, jak marka powinna działać w social media.  Na pewno kluczowa jest dobra strategia: odpowiednio dobrany, wysokiej jakości content, regularność publikowania i dobre pomysły. Nie można zapomnieć też o najważniejszym czynniku, dla którego jesteśmy obecni w social media – społeczność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/semilac---spolecznosc-kluczem-do-bycia-love-brandem,36443,artykul.html

Semilac jest liderem wśród marek urodowych, o której najczęściej mówi się w sieci. Jesteśmy też najbardziej angażujący i aktywni w swojej kategorii. To sukces, na który pracowaliśmy latami, ale także zobowiązanie wobec naszej społeczności.

ilustracjastrzałka

Facebook - edukacja, inspiracja, nowości

Facebook Semilac to platforma zrzeszająca ponad 600 tysięcy miłośniczek manicure. Produkty z naszym logo dostępne są w ponad 34 krajach, dlatego prowadzimy globalną stronę zapewniającą szybki, spójny i wartościowy content klientom z kilkunastu rynków. Lata praktyki sprawiają, że wiemy jakie zdjęcia, wpisy czy konkursy są najbardziej pożądane przez użytkowniczki. Duży nacisk kładziemy także na edukację - publikujemy przydatne porady, inspirujące stylizacje oraz tricki. W video live pojawiają się Instruktorzy Akademii Semilac, którzy opowiadają o nowościach i trendach.  Wydanie świąteczne obejrzało ponad 80 tysięcy osób.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Na Facebooku prężnie działają również grupy tematyczne poświęcone stylizacji paznokci wykonywanej produktami Semilac. Grupa Hybrydy Semilac Kocham to prawie 80 tysięcy bardzo aktywnych członków, a grupa Hybrydy Semilac - grupa dla stylistek, zrzesza prawie 65 tys. członków. To dla nas niewyczerpane źródło wiedzy o marce.

Instagram - lifestylowa społeczność #Semigirls

Semilac na Instagramie jest aktywny już od kilku lat i sukcesywnie buduje społeczność wokół hasztagu #semilac (ponad 670 tysięcy zdjęć opublikowanych przez miłośniczki manicure) oraz #semigirls (ponad 60 tysięcy publikacji zrzeszających nasze fanki). Konsekwentna strategia, interesujący i dopasowany content oraz współtworzenie profilu z klientkami od kilku lat zapewnia nam pozycję lidera na polskim Instagramie w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem obserwatorów i zaangażowania.

ilustracjastrzałka

Semilac potrafi też angażować. W jednym z naszych konkursów, w którym prosiliśmy klientki o wskazanie kolorowego hitu Semilac roku 2017, zostało opublikowanych ponad 700 komentarzy.

ilustracjastrzałka

Telewizja z pazurem

Video odgrywa coraz ważniejszą rolę w komunikacji marketingowej marek. Branża kosmetyczna daje szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację produktów i usług, co prężnie wykorzystujemy na naszym kanale YouTube. Tu także stawiamy na innowacje – rok temu, jako pierwsi, wystartowaliśmy z telewizją internetową, w której nasi eksperci przybliżają zagadnienia z zakresu stylizacji i pielęgnacji paznokci. Przez ten czas odcinki z serii Semilac TV obejrzano ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad 4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. łapek w górę.

Kluczowym celem naszych działań w social media jest ciągłe angażowanie klientek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby.

Ta otwartość zapewnia nam nie tylko przewodnie miejsca w rankingach, ale przede wszystkim pozwala tworzyć silną społeczność budującą love brand.

Semilac na social mediowym podium:

  • Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych, o których najczęściej mówi się w Internecie (Raport Social Index, dane za miesiąc luty 2018).
  • I miejsce w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem Obserwujących i Zaangażowania na Instagramie (Raport Sotrender Instagram Trends, marzec 2018). - Semilac w pierwszej trójce marek kosmetycznych na Youtube pod względem Aktywności (Raport Sotrender YouTube Trends, luty 2018).
  • W 2015 roku hasztag #semilac był trzecim najczęściej używanym hasztagiem markowym w Polsce, tuż za BMW i Adidasem, a przed Iphone czy Coca-Cola.

Źródło: Semilac

www.semilac.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Karolina Przybylska, Influencer Manager Semilac

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764