logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Śliwka, kompot i projektowanie graficzne: Debata

   14.05.2018, przeczytano 1590 razy
ilustracjastrzałka

17 maja br. zapraszamy do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia na debatę z udziałem wybitnych polskich ilustratorów: Agatą Królak, Patrykiem Hardziejem, Pawłem Jońcą  i Dawidem Ryskim, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat współczesnego projektowania graficznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sliwka%2C-kompot-i-projektowanie-graficzne%3A-debata,36471,artykul.html

Zaproszeni graficy odnoszą wiele sukcesów, często w skali międzynarodowej. Żyją w kulturze cyfrowej, a informatyzacja projektowania stworzyła nowe warunki dla ich rozwoju. Jak młodzi graficy czerpią z dawnej estetyki? Czy digitalizacja kultury wpływa na kierunek ich rozwoju? Czy mogą być lokalni w kontekście zglobalizowanego rynku i nieograniczonej komunikacji? I czy w ogóle współcześnie istnieje tzw. polska szkoła ilustracji? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą podczas panelu 17 maja 2018 r. w PPNT Gdynia.

ilustracjastrzałka

Śliwka zapytany w jednym z wywiadów: czy czuje się mistrzem dla młodych projektantów, odpowiedział: „Mistrz to za duże słowo. Jestem po prostu grafikiem, który każdą robotę traktuje tak samo: czy jest to znaczek pocztowy, czy znak, czy plakat, czy opakowanie, czy cokolwiek innego. (…) Trzeba brać odpowiedzialność za to co się robi.”* Ta skromna i wyważona odpowiedź prowokuje, aby z tym pytaniem zwrócić się do młodych projektantów – czy Karol Śliwka jest dla nich mistrzem?

ilustracjastrzałka

Po debacie zapraszamy na oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce”.

  • uczestnicy debaty: Patryk Hardziej, Paweł Jońca, Agata Królak, Dawid Ryski
  • spotkanie poprowadzi: Kinga Jarocka
  • gdzie: PPNT Gdynia, budynek IV, parter, sala F028 | al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia
  • kiedy: 17 maja, godz. 18:00
  • organizatorzy: PPNT Gdynia | Centrum Designu
  • wstęp wolny
  • wystawa trwa do 30 maja br.

Źródło: PPNT Gdynia | Centrum Designu

Dodatkowe informacje:

* „Jak ktoś mógł na to pozwolić! Z twórcami polskiej szkoły grafiki rozmawia Janusz Górski”, red. Paweł Sitkiewicz, wyd. Czysty warsztat, 2011.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764