logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Z archiwum Signs.pl: listopad 1998. Scanvec przejmuje Amiable Technologies, WP kontra Optimus.net

   16.05.2018, przeczytano 2169 razy
ilustracja
Produkcję FSC Żuk zakończono w 1998 roku. Tutaj - jako element reklamy klubu nawiązującego do czasów PRL-u ( Gorzów Wlkp.). W tym samym roku uruchomiliśmy nowy serwis pod nazwą SignsOnline. fot. Stiopa

W tym roku Signs.pl obchodzi jubileusz 20 lat funkcjonowania serwisu we własnej domenie. W 1997 r. wystartowaliśmy skromnie - korzystając z domeny zaprzyjaźnionego wydawnictwa. Od 1998 r. uruchomiliśmy w pełni niezależny serwis, początkowo pod nazwą SignOnline. Postanowiliśmy wrócić na chwilę do tamtych czasów i zobaczyć czym żył polski rynek reklamy pod koniec XX wieku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/z-archiwum-signs.pl%3A-listopad-1998.-scanvec-przejmuje-amiable-technologies%2C-wp-kontra-optimus.net,36516,artykul.html

Rozpoczynamy publikację cyklu prezentującego archiwalne numery naszego mailowego Kuriera, będące obrazem branży - ale też nas samych - sprzed 20 lat. Dla tych, którzy są z nami od początku i pamiętają te czasy, będzie to pewnie nieco nostalgiczna podróż. Dla pozostałych może być ona trochę zabawna, a może czasem dająca do myślenia... Jakby nie było - zapraszamy! Przed Wami numer 3. z 1998 roku (wcześniejsze nie zachowały się w naszym archiwum - może ktoś je odnajdzie w "Odebranych" ?).

W numerze relacjonujemy m.in. kampanię nowej Wirtualnej Polski, która staje w szranki z serwisem Optimus.Net, będącym protoplastą dzisiejszego Onetu. Dane wskazują, że WP notowała wówczas ok. 6 mln. odsłon miesięcznie. Dla porównania - dziś Grupa WP notuje ponad 2,8 mld osłon miesięcznie (Gemius/PBI, 04.18). Po inicjatywach takich jak wyszukiwarka Search.pl czy targi Gadget nie zostało nic. Po firmie ScanVec (Scanvec Amiable po przejęciu Amiable Technologies, Inc.) - domena na sprzedaż oraz marki produktów dostępne dziś pod logo SAi. Ale nie wszystkich dotknęło bezlitosne działanie Zęba Czasu... Anonsowane w numerze konkursy Kreatura czy Golden Drum mają się dobrze, podobnie jak Signs.pl!

Zatem zaczynamy: jest koniec listopada 1998. Kilka miesięcy wcześniej zakończono produkcję samochodu dostawczego Żuk, ratyfikowano konkordat z Watykanem oraz zaprezentowano film dokumentalny "Arizona". W marcu Polska rozpoczęła negocjacje akcesyjne z EU, uruchomiono sieć telefonii komórkowej Idea. W kwietniu wystartowała platforma satelitarna Wizja TV, a w porachunkach mafijnych zginął gangster Nikodem Skotarczak ps. "Nikoś". W czerwcu zamordowano gen. Marka Papałę - b. komendanta gł. policji. Pod adresem signonline.com.pl (dziś domena ma innego właściciela) wystartowała nowa wersja naszego serwisu, o czym informowaliśmy dumnie prenumeratorów Kuriera:

 

KURIER SignOnline nr 3/98, 21.11.98

informator dla firm reklamowych
===========================================
polskie znaki: ISO 8859-2


NOWOŚCI SignOnline
-------------------------------------------

>> Witamy na nowym serwerze!
Serwer www.signonline.com.pl został już uruchomiony. Będziemy teraz mogli zamieszczać więcej materiałów i będą one znacznie szybciej dostępne. Przede wszystkim jednak zapraszamy Państwa do udziału w redagowaniu naszego serwisu!

>> Przyłącz się do SignSearch!
SignSearch to nasza nowa wyszukiwarka, indeksująca zasoby serwera SignOnline: strony Serwisu informacyjnego, Forum dyskusyjnego, KURIERA SignOnline, Bazę URL, Oferty firm itd. - obecnie ponad 100 dokumentów. Jeżeli uważają Państwo, że goście Waszego serwisu WWW znajdą u nas coś ciekawego, ZAINSTALUJCIE OKIENKO SignSearch NA SWOICH STRONACH. W zamian za to proponujemy umieszczenie bezpłatnej strony WWW poświęconej Państwa ofercie na naszym serwerze, w dziale "Oferty firm", oraz zamieszczenie w SignOnline Waszego bannera reklamowego. Korzyści są następujące:
1. Państwa oferta będzie dostępna nie tylko w SignOnline, ale - za pośrednictwem SignSearch - na stronach wszystkich firm, które zechcą przyłączyć się do naszego programu,
2. zyskacie Państwo dodatkową wizytówkę w naszym serwisie, oglądanym miesięcznie przez setki osób zainteresowanych reklamą. Nasz zespół dokłada wszelkich starań, aby informacja o SignOnline, a więc również o ofertach reklamujących się u nas firm, była dostępna we wszystkich ważniejszych wyszukiwarkach i katalogach zasobów WWW. Wasza strona w SignOnline może zawierać dowolne odnośniki do własnych stron WWW.

>> Galeria SignOnline
Jedną z pierwszych nowości jest nasza Galeria, w której rozpoczynamy cykl "Hand made in PRL", prezentujący najciekawsze osiągnięcia w dziedzinie systemów informacji wizualnej czasów Polski Ludowej. Coś dla mających kłopoty z pamięcią...
Zapraszamy do nadsyłania propozycji do opublikowania w Galerii. Mogą to być oczywiście również prace dokumentujące osiągnięcia bardziej współczesne.


INTERNET
-------------------------------------------

>> Kampania Wirtualnej Polski
Serwis ten, przeniesiony na nowy serwer, uległ gruntownej modyfikacji: zmieniono szatę graficzną, dodano nowe działy. Nowa Wirtualna Polska rozpoczęła także ogólnopolską kampanię reklamową w radiu, prasie, na bilboardach, a także w sieci, za pośrednictwem bannerów. Kampanię przygotowała agencja U-boot. Budżet przedsięwzięcia - ok. miliona złotych - jest w tej branży ewenementem, dotąd panowała bowiem opinia, że na reklamie w Internecie trudno w Polsce zarobić duże pieniądze. Sytuacja najwyraźniej ulega jednak zmianie. Notująca ok. 200 tys. połączeń dziennie Wirtualna Polska, wyraźnie liczy na spore zyski z reklam zamieszczanych na swoich stronach, konkurując z witrynami (czy też "portalami") Optimus.Net oraz Chip Online. Serwisy te stopniowo upodabniają się do znanych katalogów zagranicznych, które w walce o klientów znacznie rozbudowały ofertę, wzbogacając się o serwisy informacyjne, sklepy internetowe itp. Widoczne stają sie także próby lepszego dotarcia z reklamą do grupy docelowej, dzięki np. uzależnianiu treści wyświetlanych bannerów od formułowanych przez użytkownika zapytań.
http://www.wp.pl

>> Search.pl
Do konkurencji stanęła także nowa witryna - Search.pl. Serwis oferuje możliwość wyszukiwania również plików dźwiękowych oraz płyt kompaktowych. Autorzy proponują możliwość bezpłatnej promocji własnych stron poprzez automatyczne zgłoszenie ich do kilkudziesięciu katalogów i wyszukiwarek. Niestety procedura ta nie działa zbyt sprawnie. Na plus Search.pl przemawia natomiast szybkość serwera i szybkość działania robota indeksującego strony w sieci - póki co, pod tym względem Search.pl góruje nad konkurencją.
http://www.search.pl


WYDARZENIA
-------------------------------------------

>> Po Targach GADGET '98
Zakończyły się drugie w Krakowie Targi Produktów i Usług Reklamowych GADGET '98. Chociaż na frekfencję ze strony odwiedzających nie można było narzekać, dało się zauważyć wyraźny spadek zainteresowania ze strony wystawców. Impreza, połączona jak w poprzednim roku z targami poligraficznymi, zmieściła się tym razem na prawie dwukrotnie mniejszej powierzchni. W sytuacji, gdy podobne imprezy w Polsce notują wzrost, organizatorzy - firma Targi w Krakowie S.A. - powinni sobie zadać pytanie, czy powodem było rozczarowanie imprezą zeszłoroczną, czy też ich bierność i nieudolność w zareklamowaniu targów zainteresowanym firmom.

(usunięte treści reklamowe)

>> Seminarium szkoleniowe MERO w Krakowie
Seminarium, organizowane przez firmę Expo-Expert, odbędzie się w Krakowie w dniach 7-8 grudnia 1998. Oprócz prezentacji poszczególnych systemów wystawienniczych i zasad ich wykorzystania będzie to okazja do spotkania i wymiany doświadczeń z profesjonalistami z branży targowej i projektowej z całego kraju oraz czas na rozmowy z przedstawicielami MERO. Osoby zainteresowane uczestnictwem proszone są o pilne przesłanie odpowiedzi faxem na wypełnionym formularzu , który można załadować ze strony internetowej.
http://www.expo-expert.com.pl

>> Kreatura '98
Zakończyło się zgłaszanie prac do czwartej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy KREATURA '98. Prace emitowane między 15.11.97 a 15.11.98 jury oceni w grudniu, a nagrody zostaną wręczone w styczniu 1999 r. W skład jury wejdą głównie dyrektorzy kreatywni. W tym roku, w zależności od kategorii, koszt zgłoszenia wyniósł 440 do 1000 zł za jedną propozycję + 300 zł wpisowego.

>> Pałeczki zamiast Bębna
Rozstrzygnięto tegoroczną edycję festiwalu Golden Drum w Portroż. W konkursie uczestniczyło ponad 1200 prac z 31 krajów. Spośród zgłoszonych z Polski 130 prac żadna nie otrzymała nagrody głównej w swej kategorii - "Złotego Bębna", jednak w sumie polskie agencje uzyskały 22 nagrody. Aż 8 "Złotych Pałeczek" (główne nagrody w każdej z grup, na które podzielone są kategorie) otrzymała warszawska Leo Burnett. W związku z kryzysem udział swój odwołały natomiast wszystkie agencje rosyjskie. Warto zauważyć, że w tym roku do konkursu zgłoszono również 35 reklam internetowych (32-proc. wzrost w por. z rokiem ubiegłym). "Złote Bębny" otrzymali
- w kategorii film: agencja Akcjo, Wegry, za kampanię promocyjną tygodnika
- w kategorii druk: agencja S Team Saatchi and Saatchi Bałkany, Jugosławia, za kampanię promocyjną magazynu New Moment
- w kategorii radio: S Team Saatchi and Saatchi Bałkany, Jugosławia, za kampanię prywatyzacyjną w Macedonii.
http://www.goldendrum.com


HARDWARE / SOFTWARE
-------------------------------------------

>> ScanVec rozrasta się
Na początku listopada podpisano porozumienie o przejęciu przez ScanVec Co. Ltd. firmy Amiable Technologies, Inc. z Pensylwanii (producent m. in. oprogramowania FlexiSIGN). ScanVec uzyskuje w ten sposób pozycję największego dostawcy sprzętu i oprogramowania do druku wielkoformatowego, grawerowania i frezowania na świecie. Zeszłoroczny zysk obu firm wyniósł prawie 26 milionów USD, a ich łączne zyski za dziewięć miesiecy tego roku wyniosły 17 milionów USD.
http://www.scanvec.com

(usunięte treści reklamowe)

Źródło: Kurier Signs.pl

www.signs.pl/listy

Dodatkowe informacje:

Domena signonline.com.pl ma obecnie nowego właściciela, nasze adresy w tej domenie są nieaktualne!

Fotografia skadrowana, na licencji CC BY-SA 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764