logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych?

  PR 17.05.2018, przeczytano 552 razy

Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. Dlaczego warto mieć to na uwadze? To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Smartfony to urządzenia, do których często zaglądamy w biegu. Oczekujemy wtedy szybkiego dostępu do informacji, a wszystko, co chociaż trochę straci naszą uwagę, jest momentalnie pomijane. Z tego powodu, podczas tworzenia treści, powinno uwzględniać się urządzenia mobilne. Zobacz, jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych i jak projektować zawartość, która pojawi się na ekranach smartfonów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-trafiac-do-odbiorcow-mobilnych,36538,artykul.html

Tworzenie treści na urządzenia mobilne powinno uwzględniać sposób, w jaki z nich korzystamy. Warto mieć na uwadze podstawową cechę smartfonów – mobilność. Telefon często wyciągamy w trakcie bezczynności, np. podczas stania w kolejce, czekania na tramwaj czy nudzenia się na nieudanej imprezie. W połączeniu z natłokiem informacji dostępnych w sieci, bardzo ciężko jest zainteresować mobilnego odbiorcę naszymi treściami.

Warto pamiętać o tym, że smartfony są często wykorzystywane w konkretnych sytuacjach. Gdy jesteśmy poza domem, a szybko potrzebujemy znaleźć potrzebne informacje, zrobimy to właśnie za pomocą telefonu, zwyczajnie wpisując zapytanie do wyszukiwarki. To dobry moment na to, aby przeanalizować czego taki użytkownik poszukuje i w jaki sposób odpowiedzieć na jego problem.

Mając na uwadze różnice między desktopami i laptopami, a smartfonami, przekonajmy się jakie są najlepsze sposoby na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi naszego mobilnego czytelnika.

1. Chwytliwe nagłówki

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą zobaczy Twój odbiorca. To decydujący moment, w którym czytelnik podejmie decyzję, czy dany artykuł jest warty jego uwagi, czy lepiej go pominąć. Co zrobić, aby skutecznie go przekonać? Powinniśmy odpowiednio zaprojektować nasz nagłówek – tak, aby wzbudzić ciekawość i zainteresowanie odbiorcy. Sprawdź naszą propozycję 8 niezawodnych sposobów na chwytliwe nagłówki. Wykorzystując je, z pewnością zatrzymasz mobilnego odbiorcę na dłużej.

2. Zasada odwróconej piramidy

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych? Warto zainteresować się zasadą odwróconej piramidy, która jest doskonale znana wśród dziennikarzy, a także bardzo chętnie wykorzystuje się ją w Internecie. Polega na tworzeniu tekstu “do góry nogami”. Najważniejsze i najciekawsze informacje przedstawiamy na samym początku, a dopiero później zajmujemy się szczegółami oraz mniej istotnymi wątkami. Tym samym, nasz odbiorca dostanie to, czego potrzebuje, praktycznie od razu. Chcąc dowiedzieć się więcej, bez problemu znajdzie rozwinięcie w dalszej części tekstu, gdzie możemy pokusić się o głębszą analizę danego problemu.

3. Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych

Punkt ten jest obowiązkowy w zasadzie dla wszystkich. Dzieję się tak dlatego, że algorytmy Google nie lubią witryn, które nie są dostosowane do smartfonów. Jeśli nie będziemy posiadać mobilnej wersji naszej strony, bardzo szybko wylądujemy na niższych pozycjach wyszukiwania. Poza kwestiami technicznymi, dla mobilnego odbiorcy nie ma nic gorszego, niż desktopowa wersja strony przeglądana na smartfonie. Malutki tekst, wymagający ciągłego powiększania, a także przyciski, których wciśnięcie graniczy z cudem, skutecznie zniechęcą czytelnika do pozostania u nas choćby sekundę dłużej. Pamiętajmy o tym i już w momencie tworzenia naszej witryny, zaimplementujemy także jej lżejszą, mobilną wersję.

4. Odpowiednie formatowanie tekstu

Scrollując stronę na naszym smartfonie, bardzo często pomijamy długie akapity i skupiamy się tylko na tych najbardziej widocznych częściach tekstu. Warto o tym pamiętać w trakcie formatowania naszej treści. Wykorzystujmy takie elementy, jak listy, śródtytuły czy pogrubienia. Użyjmy innego koloru tekstu, albo przedstawmy coś w formie prostej infografiki. Postarajmy się, aby akapity były stosunkowo krótkie. Każdy kolejny scroll naszego użytkownika to kolejny etap walki o jego uwagę – nie zapominajmy o tym aż do końca tekstu.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764