logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Preal’s w sprawie Warsaw Media House  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

Oświadczenie w sprawie posługiwania się własnością intelektualną oraz know-how PReal’s przez Warsaw Media House.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie chcemy wchodzić w spór obu firm dotyczący wykorzystania własności intelektualnej. Nie sposób jednak nie odnieść się do ujawnionej przez PReal’s korespondencji, w której firma Warsaw Media House oferuje oszukiwanie ludzi korzystających z dwóch portali, poprzez zamieszczanie spamerskich wpisów udających opinie użytkowników.

Jeżeli korespondencja ta jest prawdziwa, świadczy o pogubieniu elementarnych norm etycznych pokazując, jak poważna choroba toczy branżę PR - a zwłaszcza segment zajmujący się marketingiem szeptanym i marketingiem rekomendacji. Naszym zdaniem takie działanie nie różni się niczym od pospolitego oszustwa - i żałować należy, że w Polsce nie obowiązują jeszcze wystarczająco precyzyjne regulacje pozwalające ścigać tego typu nadużycia na zasadzie analogicznej do ścigania doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem - czyli oszustwa właśnie. Zarówno bowiem forma jak i potencjalne konsekwencje czynu oferowanego jako usługa przez Warsaw Media House nie różnią się zasadniczo od przypadku oszustwa polegającego na podszywaniu się po czyjąś tożsamość. Tym bardziej, że specyfika tego oszustwa czyni je szczególnie szkodliwym społecznie - dokonywane jest ono bowiem na skalę masową, za pośrednictwem masowych mediów.

Tyle redakcyjnego komentarza. Wyjaśnienia może wymagać przywoływana w tekście sprawa "Cisowianki". Otóż problem dotyczył rozpowszechnianego w internecie apelu Partii Razem, wzywającej do bojkotu tej marki ze względu na fakt, że wiceprezes firmy jest działaczem organizacji antyaborcyjnej. Serwisy opisujące sprawę apelu zaczęły otrzymywać od Warsaw Media House wezwania do usunięcia tekstów pod groźbą skierowania sprawy na drogę sądową, z powołaniem się na art. 212 ust. 1 Kodeksu Karnego. W piśmie skierowanym do portalu wirtualnemedia.pl producent Cisowianki - firma Nałęczów Zdrój - zapewnia, że zamierza zakończyć współpracę z WMH, której działania miały wykroczyć poza umocowania umowne.

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764