logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

3 premiery LED-UV marki Mutoh na targach Fespa 2018

  PR 25.05.2018, przeczytano 1337 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh, jak co roku pokazuje kilka przełomowych rozwiązań z zakresu druku wielkoformatowego, można rzec wizjonerskich. Nie inaczej było na tego rocznej FESPIE.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/3-premiery-led-uv-marki-mutoh-na-targach-fespa-2018,36634,artykul.html

Japoński producent od lat słynie z wyznaczania trendów w branży druku cyfrowego. Nierzadko pokazując rozwiązania, które są o krok a nawet dwa przed innymi. Na berlińskiej Fespie Mutoh zaprezentował m.in. 3 nowatorskie urządzenia.

Mutoh PerfomanceJet 2508 UF

Podczas Fespy zadebiutował „prawdziwy” ploter flatbedowy. Tym sposobem Mutoh skompletował portfolio urządzeń LED-UV od drukarek w rozmiarze A3+, A2+ przez 1.62 metra po wspomniany flatbed o szerokości 2.54 metra.

Mutoh PerfomanceJet to ciężka drukarka stołowa do zastosowań produkcyjnych. Ogromny stół roboczy obsługuje nośniki o rozmiarze do 2.54 x 1.25 metra, grubości 10 cm i ciężarze do 50 kg/m2. Nad stołem przesuwa się brama z karetką drukującą.

Dzięki funkcji podsysu, nośniki stabilnie leżą na stole roboczym podczas druku. Natomiast funkcja odwróconego podsysu pozwala z łatwością umiejscowić ciężkie materiały i skorygować ich położenie. Dodatkowym ułatwieniem są bolce pozycjonujące. Flatbed wyposażony jest w funkcję automatycznego pomiaru grubości medium oraz automatycznego ustawienia wysokości głowicy.

Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę. W momencie druku, wydruk jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki. Atramenty nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC) przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji.

Mutoh ValueJet 1638 UR

Seria „UR” to najnowsze dziecko japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych. Rozwój drukarek LFP podąża obecnie w dwóch kierunkach: wszechstronności i ekologii. Oba te czynniki spełnia nowy Mutoh serii „UR”.

VJ-1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Pozwala to na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu! Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

Nowy ValueJet potrafi zadrukować folie czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowani e także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Atramenty nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC) przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza.

ilustracjastrzałka

Mutoh ValueJet 626 z modułem druku obrotowego

VJ-626 to flatbed LED-UV w formacie A2+ obecny na rynku od kilku miesięcy. Podczas Fespy zadebiutował dodatkowy moduł, w który można wyposażyć tę drukarkę. Moduł umożliwia bezpośredni druk na obiektach o kształcie cylindrycznym, np.: butelkach, bidonach, walcowatych opakowaniach i pojemnikach, świecach, gadżetach, rurkach, itd. Sprawdzi się w personalizacji, dekoracji pojedynczych wzorów, zadruku prototypów i niskonakładowej produkcji.

Moduł obsługuje przedmioty walcowate o długości do 36 cm, średnicy 3-12 cm i ciężarze do 1 kg. Z modułu obrotowego można korzystać, kiedy jest taka potrzeba, można go ekspresowo zamontować i zdemontować. Gdy go nie używamy, można korzystać z pełni możliwości drukarki tj. zadruku na przedmiotach o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 km.

Funkcja druku 360° jest intuicyjna i łatwa w realizacji dzięki oprogramowaniu z kreatorami.

Druk bezpośredni w technologii LED-UV daje szerokie możliwości. Dzięki natychmiastowemu utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów gotowych produktów. Można zastosować ją w wielu firmach, np. w: agencjach reklamowych, drukarniach opakowaniowych, u producentów trofeów sportowych, u producentów zabawek i gadżetów, u producentów wszelkich sprzętów elektrycznych, czy w szeroko rozumianym przemyśle do znakowania produktów i podzespołów. Sprawdzi się także w firmach produkujących na własne potrzeby np. tabliczki informacyjne. VJ-626UF umożliwia wysoką jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło.  

Mutoh posiada na pokładzie autorską technologię Intelligent Interweaving, która odpowiada za dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości bez efektu paskowania. Maksymalna rozdzielczość 1440 dyszowej głowicy wynosi 1440 x 1440 dpi, a wielkość kropli atramentu od 3.9 do 26.9 pl (technologia zmiennej wielkości kropli).

Kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na różnych nie białych powierzchniach np. drewnie, kolorowych tworzywach, szkle, itd. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Ostatni „kolor” (bezbarwny lakier) oprócz możliwości uszlachetniania wydruku na całej powierzchni lub separacji, umożliwi zastosowanie „efektów specjalnych” jak warstwa 3D. Taka warstwa może np. imitować różne struktury np. drewno, gdzie w połączeniu z nadrukiem tekstury drewna daje spektakularny efekt końcowy. Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest pismo Braille'a do zastosowania w tabliczkach informacyjnych, niskonakładowych opakowaniach, prezentach, gadżetach, itd.

Na pokładzie drukarki Mutoh ValueJet 626 znajdziemy także kilka nowoczesnych funkcji, np.: laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczna regulacja wysokości stołu. VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Użytkownik otrzymuje w zestawie zaawansowane oprogramowanie dla Windows. Za jego pomocą, można w łatwy sposób sterować drukiem wielowarstwowym i pozycjonować druk.

Mutoh ValueJet 626 UF wyposażony jest w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy to ponad 14 tysięcy roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem zastosowania technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Technologię LED cechuje dodatkowo niskie zużycie energii.

Proces druku LED na ploterze Mutoh serii „UF” charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC/LZO), brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza. Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764