logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Explore Poland: Jest nowa akcja promująca Polskę

   05.06.2018, przeczytano 3486 razy
ilustracjastrzałka

Piękno i zabytki naszego kraju to temat nowej kampanii zorganizowanej przez Fundację Edukacji Polonijnej. Towarzyszący projektowi spot reklamowy zbiera w internecie entuzjastyczne recenzje. Akcja adresowana jest głównie do Polaków mieszkających za granicą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/explore-poland%3A-jest-nowa-akcja-promujaca-polske,36759,artykul.html

„Odkryj Polskę / Explore Poland” to nowy projekt edukacyjny Fundacji Edukacji Polonijnej. Autorzy chcą zachęcić młodych Polaków mieszkających w kraju i poza jego granicami do zapoznania się z dziedzictwem kulturowym i malowniczym krajobrazem ojczyzny, z rodzimymi zwyczajami oraz tradycjami.

1 czerwca opublikowano spot prezentujący Polskę "od gór do morza" - od surowego piękna rodzimej przyrody po niezwykłą architekturę miast i zabytkowych starówek. Ujęcia, w większości z lotu ptaka, zrealizowano w jakości 4K. - Wierzymy, że materiał ten jest wartościowy i pozwoli tysiącom małych Polaków poznać lepiej Ojczyznę i jej piękno! Fabuła filmiku zabiera nas w podróż po Polsce; prowadzi górskimi szlakami, ukazuje surowe piękno i tatrzański majestat. Oprowadza po gęstych lasach, a także odpręża i pozwala na odpoczynek w promieniach nadmorskiego słońca. Filmik to fascynująca podróż przez zasypane śniegiem tereny i skute lodem jeziora, możemy skryć się przed słońcem w cieniu potężnych drzew i zachwycić mnogością różnorakich barw polskiego krajobrazu. - wyjaśniają autorzy kampanii.

Filmowi towarzyszy quiz , w którym można sprawdzić swoją wiedzę o Polsce rozpoznając miejsca pokazane w filmiku.

Fundacja Edukacji Polonijnej stawia sobie za cel rozpowszechnie polskiej edukacji wśród Polaków na całym świecie, wspieranie stowarzyszeń i organizacji polonijnych, a także współpracę z Ambasadami Polski oraz mediami. Przede wszystkim jednak chce pomagać polskim dzieciom mieszkającym poza granicami kraju w zdobywaniu wiedzy o Polsce i ułatwiać poznawanie języka polskiego - to głównie z myślą o nich stworzony został ten materiał.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Spot został bardzo dobrze przyjęty przez Internautów. W komentarzach pod filmem na YouTube czytamy m.in.:

- Jeden z lepszych tego rodzaju krótkich filmów promocyjnych, jakie w ostatnim roku widziałem.

- Ten film jest czymś niesamowitym. To jak pięknie ukazuję naszą kochaną Polskę powoduje takie uczucie gdzieś w głębi klatki piersiowej, wydaję mi się, że nazywa się to duma :)

- Ja się popłakałam :) przepiękny film!

- Rozpiera mnie duma!

Wskazywano też jednak na mankamenty:

- Wszystko cacy....architekturki bajeczne , krajobrazy przecudne , słodycz płynie z tych wszystkich ujęć. Ale POLSKA to też Polacy.... nasza wiara , nasza historia ,tradycja obyczaje... .

- Kto wpadł na pomysł filmu promującego Polskę i ogólnie zrealizowanego dla Fundacji Edukacji Polonijnej... Bez opisu, a przynajmniej wyświetlenia samych nazw gdzie co jest?

- Nazwy lokalizacji by sie przydaly, nawet dla nas, a co dopiero dla obcych

- ciężkawy sztucznawy, nudnawy....

  • Koordynator projektu: Marta Prochot / dreamlike.pl
  • Realizacja: Filip Gonciarczyk i Jakub Leszko / Motionthrill

Źródło: Fundacja Edukacji Polonijnej

explorepl.pl

Dodatkowe informacje:

Lista miejsc, w których było realizowane nagranie:
Zakopane
Kraków
Tyniec
Warszawa
Poznań
Wrocław
Katowice
Sandomierz
Bieszczadzki Park Narodowy
Biebrzański Park Narodowy (Osowiec)
Tatrzański Park Narodowy
Zamość
Łomianki
Jezioro Różnowskie
Mazury
Toruń
Zamek Książ w Wałbrzychu
Malbork
Jezioro Jeziorak
Hel
Polana Szymkówka
Molo w Sopocie
Molo w Juracie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

jeżeli ten film by powstał 10-12 lat temu to ok, ale teraz to wygląda jak zlepek kilku ujęć odklepane na zajęcia w szkole

avatar użytkownika
,

Sądzisz że w ciągu ostatnich 10 lat dokonał się taki postęp standardów estetycznych w reklamie wideo, że rzeczy oceniane jako dobrze 10 lat temu dziś już trącą myszką?  

brak ikonki
,

nie tyle sądzę co wiem, że zmontowanie takiego klipu 10 lat temu na telefonie nie było możliwe, a teraz takie rzeczy można na smartfonie zmontować. To, że ktoś parę ujęć z drona zrobił nie oznacza od razu, że jest to super. Film jak z wesela z wykupioną dodatkowo opcją filmowania z drona. Ot i tyle. Brak efektu WOW.
A teraz filmik sprzed dwóch lat:
https://www.youtube.com/watch?v=ekz6i58kVpI
Tylko tu mam wrażenie, że mieli lepszego operatora drona.
Jakoś nie zauważyłem, żeby ten nowy film "promocyjny" czymś się wyróżnił na tle setek innych, zapadł w pamięć czy cokolwiek innego... No może poza jednym, brak dobrej stabilizacji przy ujęciach z bliska osób - kamera się "buja" (0:18, 1:17), tam gdzie nie było gimbala w dronie (czyli technika dostępna obecnie, a nie 10 lat temu).
Taka moja subiektywna opinia, chyba mam do niej prawo?
Czy mam zakaz wypowiadania się w tym temacie tak jak w temacie gastronomiczno- kebabowym?
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli ktoś będzie usiłował odebrać Ci prawo do wypowiedzi zgłoś to od razu - zajmiemy się draniem.  

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764