logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo dla Piaseczna. Do wygrania 30 tys. zł

   27.06.2018, przeczytano 1618 razy
ilustracjastrzałka

Urząd Miasta i Gminy ogłosił konkurs na opracowanie logo i logotypu symbolizujących i promujących gminę Piaseczno. Piaseczno wzorem większych miast chce opracować spójny system identyfikacji wizualnej, którego głównym punktem odniesienia będzie nowe logo, w wielu sytuacjach zastępujące używany dziś powszechnie herb gminy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-dla-piaseczna.-do-wygrania-30-tys.-zl,37049,artykul.html

Przez ostatnie lata zarówno ewaluował charakter usług, jakie świadczy samorząd, jak i zmieniło się postrzeganie gminy, która w realiach wolnorynkowych powinna mieć swoją markę, rozpoznawalność i charakter, podobnie jak podmioty prywatne – mówi Łukasz Wyleziński, kierownik biura promocji i informacji.

Nie oznacza to bynajmniej, że samorząd chce zrezygnować z używania historycznego herbu. – Herb, jako znak urzędowy, jest stałym elementem naszej tożsamości, powinien być jednak chroniony i wykorzystywany w szczególnych sytuacjach. Natomiast do celów stricte promocyjnych stosowane powinno być logo, które będzie miało bardziej uniwersalny charakter – wyjaśnia burmistrz Zdzisław Lis.

Zgodnie z przepisami herb miasta jest własnością całej wspólnoty, a każda jego modyfikacja podlega opinii komisji heraldycznej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. W przypadku Piaseczna jest to herb Junosza, przedstawiający na obrysie złotej tarczy baranka na czerwonym tle i zielonych pagórkach. I choć herb doskonale prezentuje się na pieczęciach czy oficjalnych dokumentach, to problematyczna staje się jego ekspozycja na innych materiałach promocyjnych. Zarówno ze względów technicznych – gdyż grafika wektorowa, nowe nośniki, środowisko multimedialne wymagają bardziej oszczędnych form, aby były czytelne i wyraźne – jak również odnośnie do samej zasady umieszczania herbu przy każdej nadarzającej się okazji, bez względu na charakter wydarzenia czy miejsce ekspozycji.

Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, jednak zależy nam na tym, aby byli to profesjonaliści specjalizujący się w opracowaniach graficznych czy marketingu miejsc – mówi Łukasz Wyleziński.

Regulamin konkursu przewiduje dwustopniową weryfikację nadsyłanych prac. Najpierw powołana przez burmistrza specjalna komisja wybierze trzy, jej zdaniem, najlepsze i oddające charakter naszej gminy prace, które następnie zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców, zarówno w sposób tradycyjny, jak i poprzez specjalnie stworzoną aplikację internetową.

Nagrodą w konkursie jest zawarcie umowy na realizację księgi identyfikacji wizualnej Gminy Piaseczno. Budżet przewidziany na ten cel to 30.000 zł brutto.

Od logo oczekujemy, aby było oryginalne i nowoczesne, zgodne z obowiązującymi trendami, a także uniwersalne, co pozwoli je wykorzystywać w różnorodny sposób – mówi Łukasz Wyleziński. – Nie narzucamy jednak żadnych dodatkowych wytycznych, może ono odnosić się do obecnego herbu, ale nie musi, ważne, aby oddawało spójną wizję naszej gminy.

Ze zwycięzcą konkursu podpisana zostanie umowa na stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej wraz z księgą znaku.

Prace można złożyć w kopercie w kancelarii urzędu, przesłać pocztą lub na adres e-mailowy: konkurslogo(at)piaseczno.eu w nieprzekraczalnym terminie do 20 lipca 2018 roku, do godz. 16.00. Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostanie głosowanie wśród mieszkańców, a laureata i zwycięską pracę poznamy do 28 września br.

Źródło: Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764