Przemoc domowa i mundial okazują się być ściśle powiązane: angielskie statystyki pokazują, że liczba zgłoszeń wzrasta o 26% podczas meczów z udziałem reprezentacji Anglii, a sięga 38% w razie przegranej. Agencja J. Walter Thompson London stworzyła poruszającą kampanię plakatową, podkreślającą związek między meczami piłki nożnej, a przypadkami przemocy domowej.
Na użytek kampanii "The Not-So-Beautiful Game" zrealizowanej dla National Center of Domestic Violence (Narodowe Centrum ds Przemocy w Rodzinie) przygotowano kreacje przedstawiające wizerunki flag narodowych utworzonych z ran i obrażen widocznych na ciałach maltretowanych kobiet. Na przykład jeden z plakatów dedykowanych sytuacji w Anglii przedstawia krew płynącą z nosa kobiety, tworzącą zarys Krzyża św. Jerzego, znajdującego się na angielskiej fladze. Wizerunkowi towarzyszy hasło " If England get beaten, so will she" ("Jeżeli Anglia oberwie, to ona również"). Podobne zabiegi wykonano na bazie flag Japonii i Szwajcarii.
Kampania prowadzona będzie z wykorzystaniem kanałów cyfrowych, materiałów drukowanych oraz reklamy zewnętrznej. Kreacje prezentowane są przy okazji mundialowych rozgrywek z udziałem Anglii, Szwajcarii i Japonii do końca trwania tegorocznych Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej.
Autorzy kampanii liczą na to, że odbiorcy zobaczą swe flagi w nowy, przemawiający do wyobraźni sposób podkreślając, że w czasie gdy kibice na całym świecie "z drżeniem" oglądają każdą grę, drżą także partnerzy niektórych futbolowych fanów...
Źródło: NCDV