logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Efektywne kampanie Adwords z Senuto

  PR 10.07.2018, przeczytano 867 razy

Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, przedstawiając 7 sposobów optymalizacji kampanii AdWords przy pomocy Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/efektywne-kampanie-adwords-z-senuto,37188,artykul.html

Badanie zapytań brandowych

Klienci bardzo często przeceniają wpływ działań SEO na sprzedaż na stronie. Raporty udziału nazwy brandu w słowach kluczowych, łączone z danymi z Google Search Console, pozwalają lepiej oszacować, ile ruchu stanowi ruch organiczny, a ile słowa kluczowe zawierające nazwę marki klienta. Dane te pomagają radzić sobie z tzw. not provided. Takie proste oszacowanie przed rozpoczęciem budowania kampanii, oraz pokazanie efektu po lub w trakcie jej trwania (wzrosty zapytań na słowa brandowe) przekonują wielu klientów do innego podejścia w ocenie kampanii. Jest to również kolejny powód ku temu, aby zapomnieć o atrybucji last click.

Analiza marki pod kątem negatywnych słów kluczowych

Podczas analizy marki klienta możemy trafić na negatywne słowa kluczowe, wyróżniające się nieprzeciętną ilością zapytań. Ich obecność wyjaśnia często spadki poziomów konwersji z kampanii. Jeśli więc marka nie jest nam do końca znana, przed przystąpieniem do budowania kampanii AdWords, warto jest przeprowadzić dokładną analizę pod kątem negatywnych słów kluczowych występujących w powiązaniu z nazwą brandu.

Pomysły na słowa kluczowe do kampanii

Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Zasada jest prosta – jeśli tworzymy kampanię DSA, najlepiej sprawdzić słowa, na które dana strona pozycjonuje się wysoko. Pozwala to pozbyć się zaniżonego CTR oraz klików na niepotrzebne słowa.

Wszystkie słowa można też wrzucić do jednego worka, a następnie, generując chmurę słów sprawdzić ich powielenia. Często pojawiające się słowa, które stanowią słabe sprzedażowo rozwinięcie danych produktów, można dorzucić do listy słów wykluczających. Istnieje jeszcze jeden sposób – łączenie bazy z Senuto z bazami z Google Search Console. W wielu przypadkach takie rozwiązanie pozwala wyłapać dodatkowe słowa, które nie pojawiły się podczas analizy danych w narzędziu.

Druga dziesiątka wyników w Google

Warto analizować słowa na pozycjach od 7 do 15, ponieważ prosta optymalizacja title/h1 może w łatwy sposób zwiększyć pozycje naszej domeny na dane słowa. Z tego względu, podczas analizy domeny w Senuto warto wynotować słowa, które mogą być dla klienta ważne, ale ze względu na swoją daleką pozycję nie pozyskują ruchu organicznego. Tu trafiają się zarówno śmieci, jak i perełki, które mogą generować nową sprzedaż, tym samym zwiększając zasięg.

Wyszukiwanie słów wspólnych z konkurencją

Narzędzie Analiza konkurencji daje możliwość sprawdzenia, które słowa kluczowe mamy wspólne z konkurencją, ale co ważniejsze, narzędzie to wyłapuje też frazy, które warto przeanalizować. Ten sposób pozwala na zweryfikowanie tego, których słów brakuje, co daje szansę na nadrobienie ich kampaniami AdWords.

Budowanie ratunkowych kampanii AdWords

Dzięki raportowi Pozyskane/utracone słowa można monitorować spadki na długim ogonie. Jeśli ważniejsze słowa kluczowe zostaną utracone, istnieje możliwość dodania ich do kampanii AdWords, aby ratować sprzedaż przy większych spadkach.

Poszukiwanie nisz

W Generatorze pytań wyszukamy podpowiedzi pytań w kontekście głównych słów kluczowych. Mimo że zrobienie użytku z tych danych często wymaga budowania wielu nowych podstron i tworzenia treści, metoda ta pozwala na pozyskanie dodatkowego, tańszego ruchu w danej branży.

To tylko kilka rozwiązań pokazujących, jak Senuto przydaje się w pracy z AdWords. Narzędzie jest nieocenione przy analizach konkurencji, budowaniu grup słów pod content marketing, ale również w szukaniu pomysłów na to, jak użytkownicy poszukują produktów i usług.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Krzysztof Marzec - CEO DevaGroup

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764