logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wzmianki o marce Ben&Jerry’s a powrót tęczy na plac Zbawiciela

  PR 12.07.2018, przeczytano 726 razy

Wartość wzmianek o marce Ben&Jerry’s (Unilever), która w czerwcu wraz ze Stowarzyszeniem "Miłość Nie Wyklucza" oraz Fundacją Wolontariat Równości zorganizowała powrót tęczy na plac Zbawiciela to 1,9 mln zł*.  Liczba kontaktów z tymi publikacjami osiągnęła 14,8 mln**.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wzmianki-o-marce-benandjerry%E2%80%99s-a-powrot-teczy-na-plac-zbawiciela,37208,artykul.html

Do powyższego ekwiwalentu mediowego policzono tylko wzmianki, które zawierały informację o marce, a nie jedynie o tęczy. Oznacza to, że w około 40 proc. publikacji media informowały, że to akcja B&J’s.

Odbudowana jako wodny hologram tęcza - symbol miłości, pokoju, praw osób LGBT i równości - na kilka godzin wróciła na plac Zbawiciela 8 czerwca. Była to wspólna inicjatywa Stowarzyszenia "Miłość Nie Wyklucza", Fundacji Wolontariat Równości oraz marki Ben & Jerry's. W sumie wydarzenie wygenerowało w mediach online, offline i kanałach społecznościowych ponad 2,6 tys. publikacji, a liczba kontaktów z tymi publikacjami osiągnęła 37,6 mln. Wartość wzmianek o tęczy to 4,5 mln zł. Najwięcej, bo łącznie ponad 50 proc., tekstów ukazało się w mediach społecznościowych, 40 proc. w portalach, a pozostałe w mediach offline. Co ważne niemal wszystkie publikacje miały pozytywny lub neutralny wydźwięk.

Powrót tęczy relacjonowały w Polsce m.in. TVN 24, Polsat News, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Radio Zet, Onet.pl, Polityka.pl. Ponadto informowały o niej międzynarodowe media: The Washington Post, The Telegraph, China Post, The Guardian, Campaign, Attitude, Indy100.com (portal Independent), Metro UK, Fox News, MS NBC. O tęczy tweetował też m.in. brytyjski aktor i komik James Corden, znany z talk show The Late Late Show i Carpool Karaoke czy Terry Reintke, niemiecka polityczka i deputowana do Parlamentu Europejskiego. Tweetem Al Jazeery o tęczy podzieliło się ponad 6 tys. osób.

- Od samego początku twórcy marki Ben&Jerry uważali, że prowadzenia własnego biznesu daje bardzo dużo możliwości, ale również niesie za sobą wielką odpowiedzialność - wyjaśnia zaangażowanie w powrót tęczy Martyna Kaczmarek, brand manager Ben & Jerry's. - Dlatego marka od lat wspiera m.in. równość praw małżeństw jednopłciowych. We wrześniu 2009 r., gdy stan Vermont jako jeden z pierwszych w kraju je zalegalizował, lodom Chubby Hubby (Puszysty Mężuś) zmieniono nazwę na Hubby Hubby (Mężuś Mężuś), a na opakowaniu umieszczono rysunek dwóch mężczyzn biorących ślub pod tęczą. Natomiast gdy w 2015 roku amerykański Sąd Najwyższy wydał decyzję sprzyjającą małżeństwom tej samej płci, Chocolate Chip Cookie Dough zmieniły nazwę na I Dough, I Dough, nawiązującą do wypowiadanego przed ołtarzem „I do”. Również w Polsce planujemy nasze działania na lata, bo NGO-sy oceniają, że proces zmian postaw społecznych i polityki potrwa przynajmniej do 2025 roku.

Autorką konceptu bezprecedensowej akcji powrotu tęczy w wersji niepalnej jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt.

- Choć w Polsce wiele firm angażuje się społecznie, to marka Ben&Jerry's zaryzykowała zaangażowanie w trudny i kontrowersyjny temat jakim są prawa osób LGBTQ - podkreśla Mikołaj Sadowski, chief creative officer 180. - Natomiast na świecie coraz więcej reklamodawców decyduje się na takie inicjatywy i z sukcesem łączy zyski z działaniami na rzecz konsumenta. Mamy nadzieję, że postawa Ben&Jerry’s zachęci innych reklamodawców do realizacji projektów komercyjnych z przesłaniem na miarę NGO.

Domem mediowym pracującym dla marki Ben&Jerry’s jest Mindshare.

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

Dodatkowe informacje:

*Dane: Newspoint Media Monitoring – za okres 1. czerwca - 2. lipca 2018 (publikacje online i offline, które ukazały się w mediach, z wyjątkiem telewizji). Wartość wzmianek w TV – estymacje domu mediowego Mindshare.
** Wzmianki we wszystkich publikacjach (artykuły, komentarze, posty, opisy wideo, itp.).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764