logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czerwiec: triumf serwisów sportowych

  PR 13.07.2018, przeczytano 1146 razy

Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 roku, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czerwiec%3A-triumf-serwisow-sportowych,37245,artykul.html

W czerwcu 2018 roku serwisy o tematyce sportowej zyskały na popularności wśród polskich internautów, którzy śledzili wydarzenia związane z mundialem. Najwięcej czasu, 25 min, użytkownicy sieci spędzali na stronach WWW o tej tematyce w dniach 19, 24 i 28 czerwca (źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2018 roku). To wtedy w Rosji odbywały się mecze polskiej reprezentacji. W piątek 29 czerwca, dzień po ostatnim meczu Polaków na mistrzostwach, zmalało również zainteresowanie internautów serwisami sportowymi. Tego dnia skrócił się także czas spędzony przez użytkowników na stronach WWW o tej tematyce do 13 min i 20 s.

ilustracjastrzałka

Początek wakacji z dala od stron WWW o edukacji

Z danych wynika, że od 22 czerwca, czyli od zakończenia roku szkolnego, zmalała grupa internautów odwiedzających serwisy dotyczące edukacji ꟷ to dziennie średnio 12 proc. wszystkich użytkowników sieci, podczas gdy od 1 do 21 czerwca było to średnio 16 proc. Okazuje się, że spadek zainteresowania Polaków stronami WWW o tej tematyce wynika przede wszystkim ze zmniejszenia liczby użytkowników elektronicznych dzienniczków z ocenami oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych.

ilustracjastrzałka

Czerwcowe weekendy z urządzeniami mobilnymi

Tak jak w przypadku poprzednich miesięcy, również w czerwcowe weekendy wyraźnie wzrastał odsetek osób, które łączyły się z siecią wyłącznie za pośrednictwem smartfonów i tabletów (średnio 44 proc.) dla porównania, w dni powszednie odsetek ten wynosił średnio 36 proc. Najwięcej internautów surfowało w internecie za pomocą urządzeń mobilnych w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).

ilustracjastrzałka

Polacy w sieci w czerwcu

W czerwcu bieżącego roku z internetu skorzystało 27,2 mln Polaków (13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek 5 czerwca (23 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w sobotę 30 czerwca (21 mln).

W analizowanym miesiącu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 23,2 mln internautów. Równocześnie 22 mln użytkowników wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało sieć za pomocą tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764