logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platforma :Dobry Znak poprawi estetykę polskich szyldów i witryn

   26.07.2018, przeczytano 10349 razy
ilustracjastrzałka

Mastercard i McCANN Worldgroup uruchomiły platformę :Dobry Znak dla małej przedsiębiorczości i poprawy krajobrazu polskich miast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-%3Adobry-znak-poprawi-estetyke-polskich-szyldow-i-witryn,37393,artykul.html

dobryznak.org to platforma skierowana do właścicieli małych firm przygotowana we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa. Platforma zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych oraz umożliwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu z projektantami i wykonawcami szyldów i witryn.

Akcji towarzyszy ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą są renowacje szyldów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Traffic Design. W ramach inauguracji kampanii organizatorzy zmienili wygląd witryn 6 lokali usługowych przy ul. Puławskiej 132B w Warszawie.

Pierwszy etap kampanii potrwa do końca lipca i obejmuje digital, radio, OOH oraz działania PR. Za koncepcję i realizację odpowiada warszawski oddział McCANN Worldgroup.

Dobry znak, lepsza komunikacja

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować chaos w przestrzeni publicznej, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Inicjatywę promują działania reklamowe obejmujące: digital, radio, OOH oraz działania PR.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku. Efekty prac oraz wywiady z właścicielami lokali zobaczyć można w spocie promującym inicjatywę.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowy szyld na start

W ramach akcji odbywa się również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

„:DobryZnak to kolejna inicjatywa Mastercard, odnosząca się do naszej filozofii Priceless. Zgodnie z nią, Mastercard dostarcza bezcennych emocji, doświadczeń, a także pomaga posiadaczom naszych kart i partnerom biznesowym zapoczątkować coś bezcennego, zgodnie z hasłem „Start Something Priceless”. W przypadku :DobregoZnaku, tym elementem jest zmiana identyfikacji wizualnej punktów handlowych oraz usługowych, udostępnienie im najnowszych technologii płatniczych, a co za tym idzie – pomoc w rozwoju ich biznesu. Z kolei, z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a więc przyjemniejsze otoczenie.” - mówi Marta Życińska z Mastercard Europe.

Andrzej Rysuje, ASZdziennik zmienia logotyp

Kampanię reklamową wspierają działania PR. Patronem Medialnym Akcji jest wydawnictwo Polska Press. Inicjatywę promują 3 rysunki przygotowane przez Andrzej Rysuje, które stanowią komentarz do: zjawiska tzw. szyldozy, problemu z brakiem terminali płatniczych w lokalach usługowych oraz zagadnienia uchwał krajobrazowych. W promocję platformy organizatorzy zaangażowali także redakcję ASZdziennika, która w ramach pierwszej z trzech odsłon wspólnych działań zmieniła font w swoim logotypie oraz nagłówkach artykułów na stronie głównej, na wybrany przez designerów z McCann Worldgroup i zgodny z ideą kampanii.

Zrobić coś z tą nieszczęsną szyldozą - to myśl, która pojawia się w głowie większości kreatywnych. Mamy to szczęście, że wspólnie z Mastercard mogliśmy przejść do działania. Dzięki współpracy z Miastodwa i Traffic Design udało nam się stworzyć platformę, która może faktycznie pomóc właścicielom małych lokali, a długodystansowo wpłynąć również na poprawę estetyki polskich miast. Dla naszej agencji to również ciekawe wyzwanie, mogliśmy się sprawdzić na nowym polu - byliśmy odpowiedzialni nie tylko za nie tylko za strategię i egzekucję wszystkich działań reklamowych wokół platformy :DobryZnak,, ale również za … renowację parteru kamienicy. - mówi Bartek Klimaszewski z McCann Worldgroup

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

proszę się nie obrażać ale jak czytam "egzekucję wszystkich działań reklamowych" to mnie kur... zbiera się coś w środku ...może ten pan jeszcze chodzi za korner dropnąć garbedź ????

co do samej akcji to oczywiście na plus ALE jestem ciekaw kto to sfinansował i kto ma finansować , bo o ile wyklejka na szybie ploterówką to nie jest jakiś straszny koszt, to wiem ile kosztuje neon i jakoś nie chce mi się wierzyć ze szmatexy w plu będą nagle dla dobra wizualnego ogółu wymieniać banery na neony...

avatar użytkownika
,

Jest to inicjatywa Mastercard.  

avatar użytkownika
,

Dostaliśmy oficjalne potwierdzenie z Traffic Design - zmiany na ul. Puławskiej wraz z całą kampanią i portalem :DobryZnak sfinansował MasterCard.   

avatar użytkownika
,

ano właśnie...  

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764