logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ruszył serwis Prawo.pl

  PR 10.08.2018, przeczytano 907 razy
Ewa Usowicz

Wolters Kluwer uruchomił otwarty serwis informacyjny Prawo.pl, który jest połączony z systemem LEX - największą prawną bazą wiedzy w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ruszyl-serwis-prawo.pl,37549,artykul.html

Serwis Prawo.pl zawiera codzienne informacje z zakresu prawa, podatków, ale także tematyki kadrowej, samorządowej, zdrowotnej czy oświatowej. Znajdą się w nim zarówno tzw. newsy prawne, jak i opinie, komentarze, wywiady, aktualne orzeczenia i interpretacje, ale także odpowiedzi na pytania czy bazy instytucji. Oferuje też specjalne newslettery.

- Chcemy zapewnić naszym odbiorcom komplet informacji prawnych - mamy silnego LEXa, książki i czasopisma prawnicze oraz oprogramowanie dla profesjonalistów. Uznaliśmy, że doskonałym uzupełnieniem naszej oferty będzie wzmocnienie tzw. newsów. Dotychczas były one rozproszone w kilkunastu mniejszych serwisach - teraz znajdą się pod jedną, silną domeną Prawo.pl - mówi Włodzimierz Albin - prezes Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska. - Dodanie do naszej oferty dobrych aktualności prawnych sprawi, że będziemy mieć całe prawo w jednym miejscu - stąd nasze nowe hasło.

Prezes zapewnia, że serwis będzie dostępny dla każdego - firma nie ma zamiaru wprowadzać odpłatności, ani w żaden inny sposób limitować dostęp do artykułów.

- Istnienie Prawo.pl nie będzie też zależne od wpływów reklamowych - ma być miejscem dla rzetelnej, kompleksowej i obiektywnej informacji, a także dużym ułatwieniem dla naszych użytkowników - dodaje prezes Albin. Z Prawa.pl czytelnicy dowiedzą się o wszystkich aktualnych kwestiach prawnych, a jeśli mają LEXa, bezpośrednio z artykułów trafią do przepisów, komentarzy czy przydatnych narzędzi. LEX jest aktualizowany co godzinę, a do bazy dodawanych jest codziennie nawet 1 000 dokumentów.

Artykuły z Prawo.pl są też widoczne na głównej stronie serwisu LEX, a część z nich zasili też jego zasoby.

- Ogromnie cieszy mnie ten projekt, bo zasięg newsów prawnych jest tu nieporównywalny z jakimkolwiek innym medium, które dostarcza w Polsce takich informacji. LEX to potęga - ma 420 tysięcy użytkowników i to jest świetne spektrum odbiorców dla nowego serwisu - mówi Ewa Usowicz, dyrektor Działu Serwisów Informacyjnych Wolters Kluwer, wcześniej zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”, która stworzyła Prawo.pl wraz z zespołem.

Nad serwisem pracuje codziennie kilkanaście osób - to dziennikarze, ale też specjaliści od kreacji internetowej, SEO czy mediów społecznościowych. Podstawowy skład redakcji został skompletowany, ale firma planuje go poszerzać.

- Z perspektywy mojej wieloletniej pracy z dziennikarzami prawnymi - zmienia się tylko nośnik informacji - portal, zamiast „papieru”. Co zresztą zapewnia dużą swobodę, bo tekst można opublikować zewsząd i w każdym czasie. Nie mam wątpliwości, że to dobry kierunek - choćby gdy patrzę na młodych prawników, którzy czytają już tylko w internecie - dodaje Usowicz.

Serwis otwiera tekst o tym, że prokuratura wzięła się za drakońskie opłaty za odholowywanie samochodów, pobierane przez miasta. W Prawie.pl również ranking najlepszych i najgorszych przepisów podatkowych. Minister środowiska zapowiada wprowadzenie dodatkowych opłat za plastikowe butelki, prof. Ewa Łętowska odpowiada na pytanie, czy można karać za ubieranie pomników w „konstytucyjne” koszulki, a sędzia Sądu Najwyższego Wiesław Kozielewicz wyjaśnia, czy sędziowie - frankowicze mogą orzekać w sprawach frankowych.

Prawo.pl jest przede wszystkim dla prawników, przedsiębiorców, urzędników, doradców podatkowych, księgowych czy kadrowych. Przydatne informacje znajdzie w nim jednak każdy, kto musi się zmierzyć np. z prawem rodzinnym, konsumenckim czy drogowym.

Serwis Prawo.pl jest responsywny - można go czytać na tabletach i telefonach komórkowych. Będzie też wkrótce dostępny w aplikacji mobilnej. Można go obserwować na Facebooku i Twitterze @PrawoPLserwis

Źródło: Wolters Kluwer Polska

Dodatkowe informacje:

Wolters Kluwer to największy dostawca systemów informacji prawnych, narzędzi i oprogramowania dla profesjonalistów oraz wydawca publikacji prawniczych i biznesowych w Polsce. Dostarcza najwyższej jakości informacji - m.in. dla specjalistów z branży prawniczej, podatkowej, HR, biznesu, administracji, wymiaru sprawiedliwości, edukacji, oświaty czy ochrony zdrowia. Spółka oferuje m.in. produkty elektroniczne i bazy wiedzy, serwisy internetowe, książki i czasopisma - z systemem LEX na czele. W Polsce pracuje dla niej 7 000 autorów, w tym najwybitniejsi polscy prawnicy.

Wolters Kluwer obsługuje klientów z ponad 180 krajów, ma oddziały w 40 krajach i zatrudnia ponad 19 tysięcy osób na całym świecie. Jej przychód za 2017 r. wyniósł 4,4 miliarda euro.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764