logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Google obrazuje perspektywy wdrożenia RCS

  PR 30.08.2018, przeczytano 1230 razy
ilustracjastrzałka

Specjaliści GSMA Intelligence szacują, że do 2020 r. na świecie będzie 4,3 miliarda urządzeń obsługujących SMS-y nowej generacji, czyli RCS (Rich Communication Services). SMS już teraz jest najpopularniejszym kanałem komunikacji (5 mld korzystających), pozostawiającym w tyle e-maile i komunikatory (3,7 użytkowników poczty oraz 1,5 mld użytkowników miesięcznie). Potencjał nowej technologii, zmieniając całkowicie oblicze SMS-ów, pozwoli tym bardziej stać się im niekwestionowanym liderem w dziedzinie komunikacji – zarówno prywatnej i biznesowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-obrazuje-perspektywy-wdrozenia-rcs,37744,artykul.html

Skuteczne dotarcie do obecnego lub potencjalnego klienta to absolutny priorytet w działalności każdej firmy. Współcześnie, jednym z kluczowych kanałów komunikacji jest mobile. Dane statista.com wskazują, że w 2014 roku ze smartfonów korzystało na świecie nieco ponad 1,5 mld osób, a w tym roku liczba ta ma wynieść już ponad 2,5 mld.

W Polsce, według badań Platformy SerwerSMS.pl, ze smartfonów (bo to one będą obsługiwać nowy standard wiadomości) korzysta aż 86,2 proc. użytkowników telefonów komórkowych. Tak duża grupa osób to wielki potencjał reklamowy i komunikacyjny, szczególnie, że telefony towarzyszą nam na każdym kroku, a używamy ich przez znaczną część dnia – od 2h 9 min dziennie, jak np. w UK, przez 3,3h jak w USA, po nawet 4h 48 min jak w Brazylii. Firmy na całym świecie aktywnie wykorzystują ten potencjał, w efekcie czego tylko w roku 2017 wysłały 2,1 biliona wiadomości biznesowych w modelu A2P.

Połączenie zalet SMS-ów i komunikatorów

Użytkownicy smartfonów chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, najczęściej używając ich do utrzymywania kontaktu ze znajomymi, nawigacji, rozrywki czy płacenia. Najpopularniejszą z nich jest WhatsApp, jednak z niedostatecznym potencjałem komunikacji na linii marka-klient. Z tego powodu przedsiębiorstwa chętniej sięgają po komunikację e-mailową, chatboty w Messengerze czy livechaty na stronach internetowych. Rozwiązania te mają jednak w większości istotne ograniczenia – aby z nich korzystać trzeba zainstalować aplikację.

Inaczej jest w przypadku SMS-ów, których zasięg, niezawodność, uniwersalność czy prostota obsługi pozwalają na co dzień z nich szybko korzystać. Potwierdzają to również dane zebrane przez Google: z e-maili korzysta 3,7 mld ludzi na świecie, z komunikatorów 1,5 mld, zaś SMS-ów – aż 5 mld. Potencjał SMS jest więc zasadnym do wprowadzenia RCS i pozwala zakładać, że i ta forma szybko zyska na popularności.

Z RCS można korzystać z każdego telefonu w systemie Android z połączeniem internetowym (3G, LTE lub Wi-Fi) bez instalacji dodatkowych aplikacji i kont, wyłącznie w oparciu o numer telefonu. Obecnie z tej technologii korzysta ponad 150 mln użytkowników, a szacuje się, że do  2020 r. na świecie będzie aż 4,3 mld urządzeń obsługujących RCS. - RCS stanowi połączenie zalet tradycyjnych SMS-ów z najlepszymi cechami komunikatorów. Dzięki tej technologii możliwe są dwukierunkowe rozmowy, także grupowe lub video, wysyłki plików w różnych formatach aż do 100 mb – np. biletów na wydarzenia, biletów lotniczych, interaktywne prezentacje ofert czy lepsze personalizowanie treści. Mało tego, kampanie w nowym wymiarze mogą być skutecznie mierzone, dostarczając marketerom szczegółowych raportów i określając współczynnik konwersji – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl, która jest oficjalnym partnerem Google i pracuje nad wdrożeniem projektu w Polsce.

Olbrzymi potencjał komunikacyjny

Wykorzystanie ulepszonej wersji SMS-ów to świetlana przyszłość komunikacji na linii marka-klient. Jak zaawansowane są dziś prace nad wdrożeniem tego systemu? Globalni operatorzy na czele m.in. z Deutsche Telekom, Vodafone, TIM, Orange osiągnęły porozumienie w sprawie zapewnienia otwartej, spójnej i globalnej usługi przesyłania wiadomości bogatych w multimedia. Obecnie RCS działa w 27 krajach, a szacuje się, że w najbliższym czasie ma zostać wprowadzony przez kolejnych 40 operatorów z 40 krajów. Szybsze zaimplementowanie go w Polsce zależy w dużej mierze od testów, które już teraz prowadzone są np. na rynku brytyjskim.

- Jesteśmy zaufanym partnerem Google, z którym testujemy RCS w ramach Early Access Program. Chcielibyśmy gorąco zachęcić wszystkich zainteresowanych do udziału w takich testach – wspólnego odkrywania potencjału RCS oraz czerpania z tego niekwestionowanych doświadczeń i zysków. Aktualnie działamy aktywnie w Wielkiej Brytanii, więc każdy, kto jest biznesowo związany z tym krajem lub chciałby być, powinien skorzystać z tej szansy. Aby dołączyć do testów wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie i czekać na kontakt zwrotny – dodaje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS.pl.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764