logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sico Printing Academy 2018 w Krakowie pod patronatem Signs.pl

   24.09.2018, przeczytano 2559 razy
ilustracja

W Polsce działa kilka tysięcy drukarni wielkoformatowych nie mniej drukarni sitodrukowych. Pracuje w nich kilkanaście tysięcy osób zajmujących się bezpośrednio lub pośrednio drukiem. Możliwość kształcenia w zawodzie sitodrukarza czy wielkoformatowego drukarza cyfrowego jest bardzo ograniczona. Większość pracowników drukarni poza doświadczeniem zdobytym w pracy nie posiada żadnego wykształcenia zgodnego z wykonywanym zawodem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sico-printing-academy-2018-w-krakowie-pod-patronatem-signs.pl,379467,artykul.html

SICO Polska od 2005 roku organizuje warsztaty i szkolenia z zakresu druku wielkoformatowego i sitodruku. Dziś zapraszamy wszystkich, którzy profesjonalnie związali się z drukiem, do wzięcia udziału w „Szkole Druku Wielkoformatowego” i „Szkole Sitodruku” w ramach SICO PRINTING ACADEMY.

Celem Szkoły jest podniesienie kwalifikacji zawodowych, wymiana wiedzy i umiejętności pomiędzy drukarzami, producentami, specjalistami z Polski i Europy, przedstawicielami mediów, świata nauki oraz sztuki. Nie mniej ważnymi celami są integracja środowiska i pokazanie kierunków rozwoju branży.

10 października - sublimacja

  • Mimaki – drukarki sublimacyjne (Holandia). Odpowiedni dobór rozwiązań dla druku sublimacyjnego, na co zwracać uwagę, czym różnią się urządzenia dostępne na rynku, najnowsze rozwiązania w drukarkach sublimacyjnych.
  • SAAPI (Cham Paper) – papiery do sublimacji (Włochy). Czy gramatura papieru ma znaczenie? Właściwy dobór papierów do aplikacji.
  • HeatCoat Fabric – tkaniny do sublimacji (Wielka Brytania). Materiały do popularnych aplikacji. Dobór i zastosowanie. Nietypowe materiały i ich zastosowanie. Apretura – czym jest i co nam daje.
  • Sensient - atramenty do druku na tekstyliach (Szwajcaria). Jak zmieniają się atramenty do tekstyliów? Trwałość wydruków na tekstyliach. Nowości.
  • Warsztat praktyczny: pokaz najnowszych rozwiązań dla druku - Mimaki. Druk na różnych papierach, tkaninach i porównanie właściwości i efektów druku, sublimacja bezpośrednia i transferowa, ciekawe podłoża tekstylne i ich zastosowanie.

11 października - druk UV i solwentowy

  • Mimaki – maszyny UV (Holandia). Dlaczego druk UV? Porównanie techniki druku UV z techniką solwentową i latexową. Ekologia, bezpieczeństwo i trwałość druku UV.
  • ErgoSoft – oprogramowanie RIP’ujące (Szwajcaria). Jak oprogramowanie może zmienić pracę drukarni? Z czego korzystamy, a o czym zapominamy.
  • Mac Tac – folie do druku wielkoformatowego (Polska). Jak właściwie dobrać folię do aplikacji. Najnowsze produkty i trendy w materiałach samoprzylepnych.
  • INX Digital (Triangle) – atramenty solwentowe wczoraj i dziś (Czechy). Jak zmieniły się atramenty na bazie rozpuszczalników w ostatnich latach? Jak to jest z ekologią i bezpieczeństwem stosowania takich atramentów?
  • Warsztat praktyczny: testy i analizy trwałości i jakości atramentów, czynności serwisowe, druk UV na materiałach rolowych, płaskich i gadżetach – pokaz możliwości. Warsztat aplikacji różnych rodzajów folii na różne podłoża, czynności serwisowe.

12 października - szkoła sitodruku

  • Sico Screen Inks - farby sitodrukowe (Belgia). Drukowanie na trudnych podłożach tekstylnych. Dodatki do farb. Jak przygotować farbę idealną do druku.
  • Mac Dermid Autotype - chemia do sitodruku (Wielka Brytania). Walka z „duchami”. Rozwiązywanie problemów z szablonami sitodrukowymi.
  • Poli Tape folie flex (Niemcy). Produkcja krótkich serii odzieży – kolorowe folie flex oraz folie flex do druku.
  • Warsztat praktyczny: druk na trudnych podłożach, usuwanie duchów, drukowanie i plotowanie flexów. Pokaz druku solwentowego i UV

Więcej informacji na stronie www.sico.pl oraz w oddziałach i u przedstawicieli handlowych SICO Polska.

W trakcie SPA będą prezentowane urządzenia: Mimaki (druk sublimacyjny, UV i solwentowy), Monti Antonio (kalander do sublimacji), Kala (laminatory) oraz Romanik (maszyny do sitodruku).

Plan dnia: 9-10 rejestracja uczestników, powitalna kawa. 10-13 pierwszy blok szkoleniowy. 13-14 Lunch. 14-16 drugi blok szkoleniowy, warsztaty praktyczne, pokazy. SPA odbywa się w Hotelu Witek www.hotelwitek.pl w Witkowej Chacie.

Poza prelekcjami i warsztatem praktycznym przygotowaliśmy dla Państwa kilka dodatkowych atrakcji, min.:

  • 10 października -  SICO Printing Cup wyścigi gokartowe o tytuł najszybszego drukarza w Polsce
  • 11 października – „Kraków By Night” – wycieczka po najciekawszych miejscach w Krakowie z atrakcjami.
  • dodatkowe prelekcje: zarządzanie produkcją i drukarnią – oprogramowanie wspomagające (firma branży IT), finansowanie zakupu urządzeń do drukarni – przedstawienie narzędzi (bank), sprawdzian wiedzy ogólnej o druku – sprawdź się!

Spotkania w ramach SICO Printing Academy objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: SICO Polska

www.sico.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764