logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polska gościem specjalnym Vienna Design Week

   25.09.2018, przeczytano 1321 razy
ilustracjastrzałka
Adam Mickiewicz Institut - Polnisches Institut Wien

W dniach 28 września do 7 października austriacka stolica - Wiedeń - będzie żyła przede wszystkim designem. W ramach dziesięciodniowego cyklu imprez pod nazwą, Vienna Design Week, bardzo silny będzie polski akcent. Polska jest bowiem w tym roku gościem specjalnym tego kulturalno-artystycznego wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polska-gosciem-specjalnym-vienna-design-week,379468,artykul.html

Vienna Design Week, to największy austriacki festiwal designu, odbywający się na terenie całego Wiednia. 28 września rusza dwunasta już edycja festiwalu, którego kuratorem jest Lilli Hollein. We współpracy z wiedeńskimi muzeami, zakładami produkcyjnymi oraz designerami z całego świata festiwal stwarza różne możliwości zgłębienia tematu designu: w ramach ponad 100 imprez, wystaw, instalacji, zwiedzania, warsztatów i wszelkiego rodzaju innych wydarzeń.

Dzięki zmieniającym się krajom partnerskim, festiwal rokrocznie umożliwia publiczności poznanie twórczości artystycznej innego europejskiego państwa. Krajem partnerskim, a jednocześnie gościem specjalnym tegorocznej edycji jest Polska, w której design stanowi dynamicznie rozwijającą się dziedzinę sztuki. Ponadto, obchodzona w tym roku 100. rocznica odzyskania niepodległości stanowi wspaniałą okazję do zaprezentowania bogatego dorobku artystycznego naszego kraju.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Program festiwalu obejmuje m. in. wystawę designu „The ABCs of Polish Design“, która ukazuje najlepsze projekty polskiego designu - od mebli, szkła czy porcelany, aż do pism, logotypów, zabawek dziecięcych, urządzeń sportowych czy słodyczy. Współczesne projekty prezentowane są obok klasyków, unikatowe obiekty i dzieła sztuki obok prototypów i urządzeń z minionego stulecia.

Kolejne polskie wystawy w ramach festiwalu to „Symbol to Logo“ oraz wystawa plakatu „Demokracja ilustrowana & Graficzne pogotowie“.

Kulminacyjnym punktem wiedeńskiego tygodnia designu są tradycyjne "Passionswege”. Do eksperymentalnej i artystycznej współpracy z wiedeńskimi punktami handlowymi lub tradycyjnymi zakładami zaproszono sześciu designerów z kraju i zagranicy. Rezultaty tej współpracy można podziwiać podczas zwiedzania zakładów. W ten sposób odkrywane są na nowo lokalne zakłady produkcyjne (przede wszystkim w głównej dzielnicy), pokazując niespotykaną dotąd stronę Wiednia.

Źródło: Eurocomm-PR, CP PAP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764