logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rolowo-stołowy Mutoh Valuejet 1638 UH ponownie ploterem roku

  PR 09.10.2018, przeczytano 1425 razy
ilustracjastrzałka

W ubiegłym roku hybrydowa drukarka LED-UV - Mutoh ValueJet 1638 UH – została nagrodzona 4 krotnie przez amerykańskie i europejskie stowarzyszenia. W tym roku SGIA ponownie wybrało ten ploter na zwycięzcę kategorii „Ploter stołowy / hybrydowy poniżej 100 tys. USD”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rolowo-stolowy-mutoh-valuejet-1638-uh-ponownie-ploterem-roku,379680,artykul.html

Nagroda została przyznana przez SGIA, stowarzyszenie specjalistów branży druku wielkoformatowego. Finał konkursu będzie miał miejsce podczas październikowych targów SGIA EXPO w Las Vegas.

- Warto podkreślić, że Mutoh VJ-1638 UH zwyciężył w kategorii do 100 tys. USD, wygrywając z nawet z 2-3 krotnie droższymi rywalami, gdyż ten ploter kosztuje tylko 35 tys. EUR! Przyznanie „rok po roku” tej cenionej w Ameryce nagrody jest dowodem, że Mutoh opracowuje produkty przyszłościowe. Wybierając urządzenia Mutoh do swojej firmy, można być pewnym, że ich możliwości będą wyprzedzały konkurencyjne rozwiązania przez wiele lat. Cieszymy się, że od ponad 2 dekad możemy produkty Mutoh’a wdrażać w Polsce. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Mutoh ValueJet 1638 UH został nagrodzony tytułem plotera roku przez Wide-Format & Signage, dwoma tytułami(!) przez SGIA jako „Ploter stołowy / hybrydowy poniżej 100 tys. USD” oraz „Ploter rolowy poniżej 80 cali szerokości”. Na europejskim podwórku VJ-1638 UH zdobył także tytuł plotera roku przyznawany przez EDP (European Digital Press Association).

Jakie media?

Mutoh ValueJet 1638 UH umożliwia druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

Urządzenie oferują wysoką jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC, szkło. Dzięki zastosowaniu lakieru można dodatkowo uzyskać efekt uszlachetniający lub 3D (pismo Braille, wyczuwalna w dotyku faktura np. drewna, itd.)

VJ-1638 UH to ploter 6-kolorowy. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond.

W trybie druku z roli maksymalna szerokość materiału wynosi 1625 mm. W zależności od wybranej nawijarki, można założyć role o ciężarze do 30, 80 lub 100 kg.

W stołowym trybie „flatbed” ploter może zadrukować płytę o maksymalnej szerokości 1625 mm i długości 1200 mm, przy ciężarze nie przekraczającym 15 kg. Grubość materiału w obu trybach może wynosić aż 15 mm.

ilustracjastrzałka

Ekologia i ekonomia

Koszt wydruku LED-UV jest już porównywalny z drukiem eko-solwentowym. Jeżeli do tego uwzględnimy niski pobór prądu przez urządzenie (< 700 W) – rachunek ekonomiczny staje się jeszcze bardziej korzystny.

Zastosowane w ValueJet 1638 UH dwie lampy LED charakteryzują się długowiecznością (czas pracy to ok 14.250 roboczogodzin). Ich zadaniem wcześniej wspomniane światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem użycia technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę.

Jeżeli chodzi o ekologię to proces druku cechuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem rtęci, ołowiu, oparów oraz brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP).

Japońskie technologie druku

Mutoh wyposażył ploter w wielokrotnie nagradzaną technologię druku Intelligent Interweaving. Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Technologia Intelligent Interweaving umożliwia ona ultra-dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości i jakości bez tzw. efektu paskowania.

Drugą technologią zastosowaną w tym ploterze jest VarDot (Variable Dot), czyli zmienna wielkość kropli atramentu. Głowice piezo, które zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh, mogą generować krople w wielkości od 3.8 do 28 pl. Obie głowice posiadają 8 sekcji  po 360 dysz co pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Produktywność tego 2-głowicego plotera sięga 22 m2/h (w trybie CMYK, 720x720 dpi) i odpowiednio 5.5 m2/h (w trybie CMYK+ lakier + biały, 720x720 dpi).

Oprogramowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH został wyposażony w autorskie, dedykowane oprogramowanie wykorzystujące pełne możliwości urządzenia, m.in. druk wielowarstwowy, druk kolorami CMYK, białym, lakierem i wiele innych.

Oczywiście, ploter może pracować także pod kontrolą zaawansowanego oprogramowania rip ONYX.

Szerokie zastosowanie

Mutoh ValueJet 1636 UH dzięki możliwości zadruku materiałów płaskich posłuży do produkcji wszelkiego rodzaju szyldów, znaków, grafik sklepowych POP / POS, opakowań i ich prototypów, puzzli, map, tablic informacyjnych, elementów budowy maszyn, dekoracji, grafik targowych i wielu innych.

Dzięki możliwości zadruku z roli daje możliwość gotowych do użycia naklejek, plakatów, banerów, grafik podświetlanych, grafik samochodowych, obrazów i wielu innych.

Źródło: Atrium Centrum Ploteorowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764