logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zdrowa Apka: Carrefour uczy dzieci prawidłowego odżywienia

  PR 15.10.2018, przeczytano 694 razy
ilustracjastrzałka

W ramach programu „ABC Zdrowego Żywienia” przygotowana została aplikacja „Zdrowa Apka”, która utrwala prawidłowe nawyki żywieniowe. Ponadto, eksperci ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego stworzyli podręcznik metodyczny dla nauczycieli w oparciu o tematykę przeprowadzonych warsztatów. Wszystkie materiały dostępne są bezpłatnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zdrowa-apka%3A-carrefour-uczy-dzieci-prawidlowego-odzywienia,379746,artykul.html

„Zdrowa Apka” to gra edukacyjna dla dzieci, która ma na celu w atrakcyjny i lubiany przez dzieci sposób przekazać wiedzę na temat właściwości odżywczych produktów. Bohater gry ma za zadanie przebiec jak najdłuższy dystans oraz zbierać produkty oznaczone jako zdrowe (np. wybrane warzywa i owoce), które dodają mu energii i unikać produktów niezdrowych, jak np. hot-dog, które zmniejszają ilość posiadanej energii bohatera, przez co gra może się skończyć szybciej. Aplikacja zawiera również encyklopedię żywności z grafikami i opisami wszystkich zdrowych oraz niezdrowych produktów występujących w grze. W ten sposób Carrefour po raz kolejny przyczynia się do propagowania wiedzy na temat zdrowej diety i właściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku szkolnym. Gra jest bezpłatna i dostępna w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i App Store.

obrazek

Fundacja Carrefour sfinansowała także opracowanie pakietu edukacyjnego złożonego z podręcznika metodycznego dla nauczycieli oraz zeszytu ćwiczeń dla uczniów. Materiały zawierają propozycję zajęć edukacyjnych, dzięki którym dzieci w przystępny sposób otrzymają informacje na temat zasad prawidłowego żywienia, właściwego wyboru produktów spożywczych oraz ich znaczenia dla zdrowia, w tym prawidłowego wzrostu i rozwoju. Proponowane scenariusze zajęć lekcyjnych do wykorzystania przez nauczycieli oraz edukatorów, zostały przygotowane przez wykładowców Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, na co dzień zajmujących się problematyką żywienia oraz produkcji i oceny żywności. Materiały dostosowane do percepcji dzieci klas wczesnoszkolnych stanowią wiarygodne źródło informacji o zasadach zdrowego stylu życia, w tym sposobu żywienia. Podręcznik metodyczny to przydatne dla nauczycieli narzędzie, które dostarcza informacji i inspiracji oraz wiele gotowych pomysłów na lekcje oraz propozycji tematów do dyskusji z uczniami. Zeszyt ćwiczeń z kolei, w prosty i zrozumiały dla dzieci sposób wprowadza je w zagadnienia zdrowego żywienia. Zawiera on propozycje dodatkowych zadań w postaci krzyżówek, rebusów czy też poleceń do wykonania przez dzieci w domu wspólnie z rodzeństwem, rodzicami lub opiekunami. Podręcznik oraz zeszyty ćwiczeń dostępne są w wersji elektronicznej na stronie www.abczywienia.pl w zakładce „Materiały”.

Carrefour Polska aktywnie dba o edukację żywieniową. Od ponad 3 lat realizuje ogólnopolski program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia” i upowszechnia zasady prawidłowego odżywiania wśród dzieci i ich rodzin. Aby skutecznie odpowiadać na rzeczywiste potrzeby społeczne, 3. edycja ABC Zdrowego Żywienia skierowana jest w większości do uczniów z małych miejscowości, którzy często mają ograniczony dostęp do wartościowych programów edukacyjnych. Za koordynację programu odpowiedzialny jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW oraz ponad 70 ekspertów z zakresu żywności i żywienia człowieka, z 7 polskich uczelni.

Dotychczas zorganizowano ponad 600 zajęć i warsztatów kulinarnych, a także przygotowano profesjonalne materiały edukacyjne dla szkół i uczniów, które po zajęciach dzieci mogą zabrać do domu i dzięki temu dzielić się wiedzą ze swoimi rodzinami. Zrealizowano także ogólnopolskie badanie „Dlaczego edukacja żywieniowa dzieci w Polsce jest potrzebna?”.

Całkowite finansowanie programu zapewniła Fundacja Carrefour, która przeznaczyła na ten cel łączny grant w wysokości 579 505 euro. Celem programu, realizowanego od 2015 r., jest podniesienie świadomości żywieniowej wśród Polaków. Do tej pory odbyły się jego trzy edycje, w których łącznie udział wzięło 3595 uczestników z 37 miejscowości. Honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia.

Źródło: Carrefour Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764