logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

4 argumenty za inwestycją w analitykę big data

  PR 29.10.2018, przeczytano 799 razy

Z raportu firmy KPMG wynika, że, dzięki analizie Big Data, 8 na 10 przedsiębiorstw lepiej rozumie potrzeby i preferencje klientów. Do czego firmy wykorzystują tę wiedzę? Jednym z najważniejszych obszarów jest marketing. Jak podkreślają eksperci, to właśnie dzięki informacjom o zachowaniu klientów można dużo skuteczniej docierać do wybranych grup docelowych, a w efekcie osiągać to, na czym najbardziej zależy każdej firmie, czyli więcej sprzedawać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/4-argumenty-za-inwestycja-w-analityke-big-data,379918,artykul.html

Dzięki dobrym jakościowo danym przedsiębiorstwa mogą ulepszać swoje produkty i usługi, zdobywać nowe rynki, wyprzedzać konkurencję, czy po prostu generować wyższe zyski. Właśnie dlatego odpowiednia analiza i zarządzanie informacją jest dla wielu biznesów ogromną szansą na rozwój. Eksperci Datarino - firmy wyspecjalizowanej w analityce Big Data, zdefiniowali 4 obszary, w których pozyskanie wiedzy na temat klienta może przełożyć się bezpośrednio na zysk przedsiębiorstwa. Każdy z nich opiera się na dokładnej analizie zachowań konsumentów:

1. Możliwość budowania profilu klientów

Bardzo istotną korzyścią, wynikającą z analityki Big Data jest poznanie potrzeb klientów, ich problemów, czy oczekiwań. Jednym ze sposobów na uzyskanie tej wiedzy jest analiza interakcji telefonów komórkowych z routerami Wi-Fi. W efekcie firmy mogą tworzyć profile behawioralne klientów oraz bardziej precyzyjne grupy odbiorców przekazów reklamowych. Reklama dopasowana do potrzeb klienta, osiąga dużo wyższe współczynniki konwersji i w większym stopniu wspiera sprzedaż.

- Dzięki temu, że smartfony wysyłają informacje o swoim położeniu, jesteśmy w stanie powiedzieć w jakim sklepie użytkownik spędza najwięcej czasu, albo co robi przed lub po zakupach w danym punkcie. W efekcie dużo prościej jest poznać jego intencje zakupowe. Umiejętne zarządzanie taką wiedzą to pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży  - mówi Przemysław Jurgiel-Żyła, wiceprezes Datarino.

2. Lepsze dopasowanie reklamy

Wyniki badania State of the connected customer firmy Salesforce wskazują, że  72% konsumentów oczekuje od marki, że ta zrozumie ich potrzeby dotyczące produktu. Dlatego personalizacja reklamy jest tak istotna. Jak podkreśla Przemysław Jurgiel-Żyła, idealnym narzędziem, żeby to osiągnąć jest właśnie analityka Big Data oparta na monitorowaniu aktywności Wi-Fi,  na bazie której tworzona jest mapa lokalizacji.

-  Załóżmy że jesteś właścicielem kawiarni. Chciałbyś poinformować swoich klientów o nowej promocji dla osób, które kupią napój w drodze do pracy. Kierujesz więc reklamę tylko do osób, które przechodzą obok twojego punktu codziennie, w godzinach od 6 do 9. Wykorzystujesz do tego dane pochodzące ze smartfonów, które w określonych godzinach pojawią się w zasięgu Twojej sieci WiFi. Istotnym faktem jest to, że nie muszą się do tej sieci logować, wystarczy, że ją “widzą”  - mówi wiceprezes Datarino.

3. Zwiększenie skuteczności przekazu

Lepsze dopasowanie reklamy to w dużej mierze ograniczenie liczby osób, do których dociera reklama. W reklamie online nie chodzi o to żeby dotrzeć do każdego, ważne aby trafić do tych, którzy są rzeczywiście zainteresowani danym produktem. Analityka Big Data daje reklamodawcy dostęp do dużo lepiej sprofilowanej grupy odbiorców, co w efekcie przekłada się na wyższą efektywność. Reklama wyświetlana jest mniejszej liczbie zmotywowanych osób, a jej rezultat z reguły jest lepszy niż w przypadku kampanii o szerszym zasięgu, bez pogłębionej analityki grup docelowych.

4. Możliwość pozyskania nowych klientów

Wykorzystanie wiedzy o zachowaniach konsumentów może doskonale sprawdzić się w momencie, gdy chcemy pozyskać klientów, którzy dotąd nie korzystali z naszych usług.

- Idealnie pokazuje to przykład jednej z sieci sklepów stacjonarnych, która skierowała reklamę do osób, które często przechodzą obok ich placówek. Efekty były bardzo dobre - okazało się, że aż 55 proc. osób, którym została wyświetlona reklama weszło do sklepu - mówi Przemysław Jurgiel-Żyła. I zaznacza, że taka forma targetowania nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do osób przebywających blisko Twojego sklepu.

- Wyobraźmy sobie, że prowadzimy sieć siłowni. Chcąc pozyskać nowych klientów kierujemy sprofilowaną reklamę do osób, które kilka razy w miesiącu były w zasięgu sieci Wi-Fi konkurencji. Wyświetlamy im reklamę zawierającą hasło, dzięki którym mogą uzyskać duży rabat na karnet - mówi wiceprezes Datarino.

Jak pokazuje szereg badań, analityka Big Data to jeden z najważniejszych trendów, które zmienią oblicze rynku reklamy. Dzięki rozwojowi nowych technologii, firmy mogą łatwo pozyskiwać wiedzę na temat klienta. A to przekłada się na zwiększenie skuteczności działań marketingowych. A im skuteczniejsze działania marketingowe, tym większa szansa na wzrost przychodów ze sprzedaży.

Źródło: Remarkable Ones

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764