logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznym

  PR 20.11.2018, przeczytano 899 razy

Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie czterokrotnie wyższa niż w ciągu przeciętnego tygodnia zakupowego (375 względem 100 indeksowanych sprzedaży w tygodniu referencyjnym),  w grudniu wciąż pozostaje na wyższym poziomie  niż zwykle. Według danych Criteo Seasonal Sales Dashboard 13.12.2017 roku odnotowano największy wzrost do 240 indeksowanych sprzedaży w grudniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skuteczne-kampanie-retargetingowe---wskazowki-przed-sezonem-swiatecznym,380212,artykul.html

- Wspólnym wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się marketerzy na całym świecie, są klienci opuszczający witrynę e-commerce,  aplikację zakupową lub porzucający koszyk bez dokonywania zakupu. W rzeczywistości tylko około 2 procent kupujących online zakończy wizytę w e-sklepie transakcją zakupową.. Wiemy też, że coraz większa liczba kupujących korzysta z wielu  kanałów i urządzeń w celu wyszukiwania odpowiednich produktów. Stwarza to potrzebę zrozumienia internetowej ścieżki kupującego i wdrożenia kampanii, które zainspirują go do powrotu na stronę e-sklepu, a ostatecznie do konwersji. Na szczęście retargetowanie pozwala skutecznie zmierzyć się z tym wyzwaniem - powiedział Murat Kalafat, dyrektor zarządzający Criteo

Zdaniem Criteo retargetowanie nie jest uniwersalną strategią dla marek i sprzedawców detalicznych. Poniżej przedstawiamy pięć wskazówek, które pomogą w  dostosowaniu i ulepszeniu kampanii cyfrowych:

Napędzaj efektywność skali

Marketing cyfrowy skupia się na  zarządzaniu kosztami - to naturalne dla branży, jaką jest e-commerce. Identyfikacja obszarów, w których można zaoszczędzić koszty, jest jedną z taktyk zwiększających zyski, czasami najlepszym sposobem na zmaksymalizowanie wyników jest jednak zaangażowanie się we wstępnąinwestycję.

Ostatecznym celem większości programów jest kampania, która równoważy skalę i efektywność. Aby to osiągnąć, marketerzy muszą wziąć pod uwagę kilka czynników, w tym koszty operacyjne, marże i koszty wysyłki, między innymi w celu określenia realistycznych wskaźników KPI. Wskaźniki te powinny eksponować markę lub konkretny produkt przed możliwie jak największą liczbą wartościowych użytkowników za pomocą odpowiedniej reklamy we właściwym czasie.

Twórz spójne doświadczenia klientów

W dzisiejszych czasach klient jest tzw. ‘omnishopperem’, to znaczy kupuje we wszystkich kanałach. Co więcej, klienci oczekują spójnego i spersonalizowanego doświadczenia w ramach całej ścieżki zakupów online. Przyjęcie podejścia omnichannel pozwala markom i sprzedawcom  na dotarcie do swoich klientów i przypomnienie im o zamiarze zakupu za pośrednictwem wszystkich ‘miejsc kontaktu’, zarówno w trybie online, jak i offline. Wyświetlając spersonalizowane rekomendacje i oferty, marki mogą ostatecznie generować konwersje.

Analizuj nie tylko konwersje

Generowanie konwersji jest ważne, ale dla marketerów nie jest to jedyny cel kampanii . Zapytaj przeciętnego marketera o wyzwania, przed jakimi dzisiaj staje. Oprócz konwersji, również inne elementy kampanii – jak pozyskiwanie i ponowne zaangażowanie klientów i są również istotne.

Customer Lifetime Value (CLV) to kolejny ważny wskaźnik, który należy wziąć pod uwagę, zwłaszcza jeśli marketingowcy myślą o całościowych wydatkach marketingowych. CLV jest długoterminowym wskaźnikiem efektywności biznesowej, ponieważ szacuje wartość nie tylko pojedynczej kampanii marketingowej, ale wszystkich marketingowych aspektów, w tym pozyskiwania nowych klientów, konwersji i ponownego zaangażowania użytkowników. Pokazuje również dokładnie, jak sprawnie wszystkie te wysiłki działają.

Znaczenie technologii Machine Learning

Większość marketerów wie, że dane stanowią podstawę dobrych kampanii. Ale to, co jest potrzebne do aktywacji wszystkich danych, to technologia uczenia maszynowego, stworzona specjalnie z myślą o zakupach. Uczenie maszynowe jest niezbędne do rozpoznawania wzorców, optymalizowania reklam i ulepszania rekomendacji zakupowych, słowem: do maksymalizacji skuteczności kampanii retargetingowych. Personalizowanie treści, kadencji i ofert dla poszczególnych reklam to tylko kilka ze sposobów, w jakie marketerzy korzystają z machine learning w celuzwiększenia przychodów.

Reklamuj swoje aplikacje

Użytkownicy aplikacji zazwyczaj przeglądają więcej produktów, dodają więcej do swoich koszyków zakupowych i dokonują konwersji za wyższą kwotę. Aż 71 procent zakupów za pomocą urządzeń mobilnych w Stanach Zjednoczonych jest dokonywanych za pomocą aplikacji, a współczynnik konwersji dla stron produktowych w aplikacji jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku użytkowników mobilnych. Oczywiście retargeting aplikacji jest ważny i może prowadzić do możliwości nawiązania kontaktu z kupującymi, a także do zwiększenia liczby konwersji.

Jednak, w przypadku wstępnych instalacji, istnieją wysokie wskaźniki porzucania koszyków przez użytkowników aplikacji, a ponowne pozyskanie użytkowników  jest ogromnym wyzwaniem. Możliwość retargetowania aplikacji  może pomóc. Gdy klienci przeglądają aplikację, dane intencji zakupowych są rejestrowane na każdym poziomie. Firmy mogą później wykorzystać strony wydawców partnera retargetującego aby ponownie pozyskać użytkownika. Reklama, skierowana do użytkownika za pośrednictwem innej platformy (na przykład aplikacji gamingowej), może zachęcić użytkownika do kliknięcia i powrotu do aplikacji, w której może zakończyć transakcję.

Dziś klienci  stale wchodzą w interakcje z markami:, za pośrednictwem mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, wideo, online i offline. Optymalizując kampanie retargetingowe i wyświetlając reklamy w każdym kanale, marki i sprzedawcy mogą zapewnić spersonalizowane, wielokanałowe doświadczenie dla każdego kupującego. Po prawidłowym zoptymalizowaniu skuteczna strategia retargetingowa może pomóc dotrzeć do większej liczby kupujących, bez względu na to, gdzie się znajdują, a także doprowadzić ich do zakupu.

Źródło: Criteo

www.criteo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764