logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Trendy, które ukształtują reklamę online w 2019

  PR 22.11.2018, przeczytano 851 razy
Autor Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

Nadszedł idealny czas na podsumowanie tego, co działo się w branży reklamowej oraz sprawdzenie, co będzie napędzało rynek w nadchodzącym roku. Które trendy z 2018 nie stracą popularności? Jakie nowości nas czekają? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas planowania budżetów na 2019? Na te pytania odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO sieci reklamowej Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trendy%2C-ktore-uksztaltuja-reklame-online-w-2019,380236,artykul.html

Wideo niezmiennie na pozycji lidera

Treści wideo zyskują jeszcze większą popularność, szczególnie dzięki platformom takim jak YouTube, Netflix czy Amazon. Eksperci przewidują, że do końca przyszłego roku wideo będzie stanowiło 80% całego ruchu internetowego.

Z najnowszego raportu eMarketer wynika, że wydatki na cyfrową reklamę wideo w USA pochłoną nawet 50% budżetów reklamowych. Wynik ten będzie napędzany głównie za sprawą treści dostarczanych na urządzeniach mobilnych oraz na portalach społecznościowych. Badania Zenith pokazują, że w Polsce w 2019 budżet przeznaczony na reklamę wideo online wzrośnie o 9% w stosunku do bieżącego roku. Ponadto możemy się spodziewać, że coraz więcej marek będzie koncentrować się na tzw. moments marketing, czyli łączeniu przekazu z zapotrzebowaniem odbiorcy, który dostarczy użytkownikom spersonalizowane treści we właściwym miejscu i czasie, na odpowiednim urządzeniu.

Jedno jest pewne – wideo to najlepszy sposób na zaangażowanie odbiorców, zwiększenie współczynnika konwersji oraz uzyskanie wysokiego ROI.

Rozwój AR

Już w 2018, wiele marek wdrożyło do swoich strategii marketingowych rozwiązania, jakie oferuje AR i VR. Jest to bowiem jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie konsumentów, który oferuje im wyjątkowe i niepowtarzalne doznania zakupowe. Dzięki temu rozwiązaniu, marketerzy mają szansę przedstawić klientom produkt i usługę za pomocą wysokiej jakości technologii i ciekawie opowiedzianej historii.

W tym roku liderem w wykorzystaniu VR i AR był amerykański sklep Ikea, który uruchomił aplikację Ikea Place oraz sklep VR. Konsumenci mogli wybierać spośród ponad 2 tys. mebli i przed zakupem zobaczyć, jak dany model będzie prezentował się w ich domach.

Chociaż technologia AR i VR wciąż się rozwija, to już teraz można stwierdzić, że jest to jedno z najbardziej przyszłościowych rozwiązań dla reklamy i marketingu. Możliwość łączenia cyfrowej rzeczywistości z obiektami fizycznymi jest przełomową zmianą nie tylko dla branży reklamowej.

Wzrost zapotrzebowania na AI

W ciągi kilku ostatnich lat, technologia wspomagana sztuczną inteligencją stała się bardzo powszechna nie tylko w marketingu, ale także w wielu innych dziedzinach i branżach. Jak AI może być wykorzystywana przez reklamodawców? W marketingu coraz więcej aspektów opartych jest na danych, co oznacza, że rośnie zapotrzebowanie na systemy ich przetwarzania. W reklamie, sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do poprawy wydajności oraz przeniesienia przekazywanych treści na zupełnie nowy poziom. W przyszłości marketerzy będą jeszcze częściej wykorzystywać AI, aby usprawniać analizę trendów, ulepszać profilowanie kandydatów czy opracowywać spersonalizowane strategie. Dzięki specjalnie skonstruowanym systemom, które mogą przetwarzać ogromne ilości informacji, będą mogli również przeznaczać mniej czasu na przetwarzanie danych.

Przygotuj się na wyszukiwanie głosowe

Przewiduje się, że wyszukiwanie głosowe będzie jednym z większych, dotychczas nie w pełni wykorzystanym trendem nadchodzącego roku. Chcą dobrze przygotować się do jego wdrożenia, warto jeszcze dokładniej poznać preferencje swoich odbiorców, a następnie wykorzystać tę wiedzę podczas tworzenia przekazów reklamowych.

Obecnie treści związane z reklamą cyfrową opierają się na frazach SEO i słowach kluczowych, które ukierunkowane są na zapytania pisane. Wyszukiwanie głosowe wymaga własnej bazy słów, które odpowiadają językowi, jakiego używają użytkownicy wyszukiwarek. Dlatego też w 2019, marketerzy muszą przygotować treści, dopasowując ton, gramatykę i słownictwo, tak aby wyszukiwanie głosowe było jeszcze prostsze.

Marketing i reklama cyfrowa, dzięki postępowi technologicznemu nieustannie się rozwijają. Warto jednak zauważyć, że trendy, które obserwowaliśmy w 2018 nie znikną, ale będą ewoluowały, tak by jeszcze lepiej dopasowywać się do zmieniających się potrzeb klientów.

Źródło: Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764