logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak organizować eventy w „wąskiej branży”?

  PR 28.11.2018, przeczytano 645 razy

Czy istnieją jeszcze na konferencyjnej mapie wydarzenia, które organizowane są z myślą o uczestnikach, a nie marce osobistej prelegentów? Na szczęście tak i dotyczą głównie wąskich branż, takich jak np. księgowość i rachunkowość. Dobry księgowy nie marnuje czasu na mało merytoryczne prelekcje, nie zadowoli się również znanym nazwiskiem w agendzie czy obietnicą niezapomnianych wrażeń. Jest za to tym typem ambitnego odbiorcy, który w zamian za profesjonalizm odwdzięczy się zaufaniem i wartościowym feedbackiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-organizowac-eventy-w-_waskiej-branzy_,380327,artykul.html

“Trudne branże” nie istnieją, w przeciwieństwie do wymagających uczestników konferencji. Świetnym przykładem są współcześni księgowi, nieustannie ujarzmiający prawo podatkowe i monitorujący innowacyjne rozwiązania, które optymalizują ich codzienną pracę. I choć trzymanie ręki na pulsie mają opanowane do perfekcji, to ponad wszystko doceniają tych, którzy od czasu do czasu pomagają im się odnaleźć w informacyjnej dżungli. Tutaj z pomocą przychodzą producenci zaawansowanych systemów wspierających księgowość - organizowane przez nich konferencje są z jednej strony bezcenną okazją do lepszego poznania potrzeb branży księgowej, a z drugiej umożliwiają specjalistom uzupełnienie wiedzy na temat nowoczesnej rachunkowości.

Pokaż, zamiast opowiadać

Choć tradycyjny model konferencji skupiony wokół licznych prelekcji z pewnością ma wiele zalet, to czasami warto pójść o krok dalej i pozwolić zaangażować się uczestnikom jeszcze bardziej. Nawet najciekawsze wystąpienie nie wygra bowiem w walce o uwagę z praktycznym szkoleniem, umożliwiającym głębokie poznanie omawianego tematu. Ważne jest to zwłaszcza, jeśli organizatorzy chcą w pełnej krasie zaprezentować techniczne możliwości swojego narzędzia, a przy tym dać szansę uczestnikom na natychmiastowe zbadanie skuteczności takiego rozwiązania.

- W tym roku zorganizowaliśmy już drugą edycję konferencji dedykowaną księgowym. Zmieniliśmy jednak formę wydarzenia i to był strzał w dziesiątkę: zamiast opowiadać o zmianach wprowadzonych w systemie, tym razem pokazywaliśmy, jak korzystać z nich w praktyce. Wynikało to z zaadresowanych w naszą stronę oczekiwań klientów, którzy chcieli maksymalnie czerpać z możliwości programu. Dialog przed konferencją zaowocował ogromnym zaangażowaniem nie tylko w trakcie wydarzenia - wielu specjalistów dzieliło się z nami swoimi przemyśleniami również po zakończonych wystąpieniach - podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Nie strzelaj “konkretami” na oślep

Organizacja konferencji dla wymagającej branży rodzi wiele pokus - wszak w każdym takim sektorze znajdzie się wiele merytorycznych tematów, spośród których trudno wybrać te najważniejsze. Niestety, często jest tak, że agenda pęka w szwach od mięsistych prelekcji, spośród których tylko nieliczne związane są z codzienną pracą uczestników. I choć zawsze innowacyjny temat spotka się z zainteresowaniem, to należy pamiętać też o tym, że nadrzędnym celem wydarzenia powinno być rozwiązywanie bieżących problemów branży, dla której jest organizowane.

- Rok temu w ramach konferencji odbyły się dwa spotkania, a w tym roku aż trzy - wartość płynąca ze świadomych rozmów z klientami oraz możliwości podzielenia się z nimi wiedzą jest ogromna, zwłaszcza jeśli wybiera się obszary tematyczne szczególnie ważne dla użytkowników. Wówczas gorące dyskusje kontynuowane są w kuluarach i to właśnie one są esencją wydarzenia. Tym razem prym wiódł temat  postępującej digitalizacji i zmieniających się w związku z tym oczekiwań wobec księgowych. Nie zabrakło również rozmów o skutecznym wdrożeniu i dzielenia się wskazówkami, jak bezboleśnie przeprowadzić przez ten proces wszystkich pracowników - podkreśla Edyta Wojtas z SaldeoSMART.

Warto mieć świadomość, że konferencje są znakomitą okazją do zebrania cennego feedbacku o własnym produkcie - dlatego też im więcej aktualnych tematów zostanie poruszonych na scenie, im mocniej będa one związane z realnymi potrzebami użytkowników, tym bardziej całe wydarzenie przyczyni się do ulepszenia danego narzędzia. To uczciwa relacja win-win, w której otwarty na klientów producent otrzymuje bezcenne wskazówki, jak lepiej odpowiadać na potrzeby branży, dla której tworzy.

Trudna branża” to słowo-wytrych, które w kontekście konferencji jest nagminnie i niepotrzebnie nadużywane. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w ostatnich latach świat szkoleń i konferencji stał się przede wszystkim biznesową machiną, a nie narzędziem do komunikacji z klientami. Na szczęście mimo to wciąż odbywają się wydarzenia, których organizatorzy stawiają przede wszystkim na satysfakcję uczestników. I choć z pewnością zorganizowanie eventu naszpikowanego specjalistyczną wiedzą z wąskiego zakresu tematycznego jest nie lada wyzwaniem, to warto inwestować w kontakt z klientami, których opinie pomogą w przyszłości rozwinąć produkt i zwiększyć korzyści z jego używania.

Źródło: SaldeoSMART

www.saldeo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764