logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowa identyfikacja wizualna marki Dacia

  PR 21.06.2021, przeczytano 989 razy
ilustracja

Od samego początku Dacia jest marką, która wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Jej nowa odsłona jest bardziej nowoczesna i autentyczna. Zaczyna się nowy rozdział w historii Dacii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowa-identyfikacja-wizualna-marki-dacia,391980,artykul.html

Nowe ambicje

Podczas prezentacji planu strategicznego na początku 2021 r. Dacia zapowiedziała początek nowego rozdziału w swojej historii.

Nabiera on konkretnych kształtów wraz ze zmianą wizerunku. Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory, nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Recepta na sukces jest nadal taka sama, ale marka pokazuje się w nowej odsłonie, która jeszcze mocniej eksponuje ważne dla niej wartości: prostotę, solidność, jak zawsze w najlepszej cenie.  

Denis Le Vot, dyrektor generalny, określa Dacię jako „markę, która stale na nowo definiuje to, co najważniejsze w samochodach”. To marka, która potrafi łączyć „przystępne” z „atrakcyjnym”. To jedyne w swoim rodzaju pozycjonowanie na rynku będzie jeszcze lepiej widoczne w najbliższych latach.

Nowa identyfikacja wizualna

Odnowa Dacii jest widoczna w nowym logotypie i nowym znaku graficznym, które są symbolem tej szczególnej i coraz bardziej pewnej siebie marki. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania.  

Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie poczucia solidności i stabilności. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.

Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi. Mocny graficznie znak pozwala z łatwością rozpoznać markę, nawet z daleka.

Proste i czytelne elementy wydają się takie oczywiste. Mają z mocą przypominać o solidności samochodów Dacii, które na co dzień towarzyszą milionom klientów w ich codziennym życiu.

Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne zapewniają spójność całości, a jednocześnie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych. Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie „D”, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości.

Dacia „na zielono”

Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą, tak ważną dla naszych klientów i obszar, na którym samochody Dacii pokazują pełnię swoich możliwości wzorem kultowego Dustera.

Paletę uzupełniają dodatkowe kolory:

  • kolory ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta, piasek 
  • dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni – dopełniają palety i wnoszą akcent technologiczny.

Styl marki wyraża się również w nowej ikonografii, która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze. To powszechnie odczuwane potrzeby, które motywują nas do skoncentrowania się na tym, co naprawdę ważne i odrzucenia tego co zbędne. Dacia – less is more.

ilustracjastrzałka

Wieloetapowe wdrożenie

Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią w drugim półroczu 2022.

Źródło: Dacia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Filmy reklamowe Almette emitowane na TikToku zostały uznane za jedne z najbardziej angażujących w historii tej platformy. Dwa filmy z kampanii EkoDOM Almette oraz jeden z kampanii Almette cottage znalazły się w top najchętniej oglądanych, komentowanych i udostępnianych reklamach.
Michał Desowski opuszcza Saatchi & Saatchi
Michał Desowski, dyrektor kreatywny w agencji Saatchi & Saatchi, zdecydował się po ośmiu latach pracy odejść z firmy i podjąć nowe wyzwania.
Euvic Digtal (Grupa Euvic Performance), została wybrana przez Gupę CSV, lidera na polskim rynku lakierniczym z zakresu dostarczania produktów, usług i szkoleń. Agencja odpowiedzialna była za kompleksowe opracowanie i wdrożenie nowego serwisu www.csv.pl. Grupa CSV specjalizuje się w lakiernictwie samochodowym, przemysłowym i meblowym. Zadaniem Euvic Digital było stworzenie...
Nowa kampania Orange Polska dla oferty Orange Flex
W nowej platformie komunikacji Orange Polska przekonuje, że warto się od siebie odczepić i uwierzyć w to, że mamy wystarczająco dużo do zaoferowania. Sobie i innym. A Orange Flex ma rozwiązania, które wystarczą, by komunikować się w zgodzie ze sobą i innymi.
Change Serviceplan i Media Republic z kampanią dla spółdzielni Mlekpol w Grajewie
Wystartowała nowa kampania promocyjna Maślanki Mrągowskiej oparta o ideę “Maślanka Mrągowska niejedno potrafi połączyć”. Po raz trzeci za strategię, kreację i realizację odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan (Group One), a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Republic (Group One).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764