Turystyka, będąca jednym z filarów światowej gospodarki, stoi dziś w obliczu niebywałych wyzwań, których jedynie początkiem był wybuch pandemii COVID-19. Z jednej strony, rosnące temperatury, ekstremalne zjawiska pogodowe i topnienie lodowców zmieniają krajobraz wielu popularnych destynacji turystycznych. Miejsca, które jeszcze niedawno były rajami dla turystów, teraz borykają się z coraz większymi problemami ekologicznymi. Z drugiej strony, narastająca liczba konfliktów zbrojnych powoduje, że podróżowanie staje się coraz bardziej ryzykowne, a wiele regionów świata jest wręcz niedostępnych dla turystów. Jakie podejście do dzisiejszej turystyki mają Polacy? Ich spojrzenie na ten temat w niniejszym raporcie przybliżył dział badań agencji Havas Media Network – CSA.
Od 1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie zmiany dotyczące składki zdrowotnej. Proponowane rozwiązania mają uprościć system i wrócić do niektórych zasad, które obowiązywały w przeszłości. – Zasadnicza zmiana w ustaleniu wysokości składki zdrowotnej w 2025 roku będzie polegać na przywróceniu opłacania jej w formie ryczałtu –...
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego inflacja CPI (czyli indeks cen towarów i usług konsumpcyjnych) była o 4,2 pkt proc. wyższa w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. To istotny wzrost także względem czerwca br., gdy wskaźnik ten wynosił 2,6 proc. To także dużo więcej niż zakłada cel inflacyjny Narodowego Banku Polskiego,...
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski mają szansę na promocję swojej innowacyjnej marki dzięki wsparciu w ramach działania „Promocja marki innowacyjnych MŚP – Expo 2025 Japonia” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027. Program oferuje dofinansowanie m.in. na udział w targach międzynarodowych oraz misjach gospodarczych,...
Ostatnio opublikowane przez GUS dane o wzroście PKB potwierdzają, że gospodarka przyspieszyła w drugim kwartale tego roku, wzrastając o 3,2% r/r, a główną siłą napędową była konsumpcja gospodarstw domowych. Jednak struktura wzrostu gospodarczego zawiera kilka niespodzianek, a jego tempo, mimo że jest wyższe, nadal pozostaje poniżej potencjalnych możliwości polskiej...
Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku liczba zarejestrowanych w tej kategorii podmiotów zapewne przekroczy 70 tys. Według analizy przeprowadzonej na zlecenie skandynawskiego e-commerce’u Coolshop handel internetowy jest czwartą najpopularniejszą w Polsce branżą pod...