GroupM (część WPP), w swoim cyklicznym raporcie „This Year Next Year”, podsumowującym mijający rok i prognozującym trendy na kolejny, opublikowało najnowsze prognozy dla światowych rynków reklamowych. Szacowana dynamika rynku reklamowego w 2024 roku to aż 9,5%, a dzięki temu jego wartość wzrosła w 2024 r. globalnie do ponad 1 biliona dolarów (i to licząc bez uwzględniania wydatków na reklamę polityczną w USA) – tę symboliczną barierę rynek reklamowy przekroczył po raz pierwszy w historii. Dla Polski GroupM oszacował dynamikę wzrostu w 2024 r. aż na 10,8%. Wartość polskiego rynku reklamowego na koniec 2024 r. ma wynieść 16,52 mld zł, wobec 14,92 mld zł rok wcześniej. Prognozy na kolejny rok mówią o niemal równie wysokiej dynamice wzrostu dla naszego rynku – na poziomie 9,6 %; przy tym założeniu wzrośnie on do wartości 18,11 mld zł na koniec 2025 r.
PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU