logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krótka żywotność płytek CD

   22.06.2006, przeczytano 2233 razy

Naukowiec z koncernu IBM, Kurt Gerecke przyznał, że dane zapisywane na dostępnych powszechnie czystych płytach CD zachowują integralność średnio przez dwa lata. Okres ten można przedłużyć maksymalnie do pięciu lat, przechowując nośniki w ciemnych i chłodnych miejscach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krotka-zywotnosc-plytek-cd,4120,artykul.html

Jak wyjaśnia Gerecke, dyski tłoczone fabrycznie mają znacznie lepszą jakość niż produkty przeznaczone do samodzielnego nagrywania, które wytwarzane są jak najniższym kosztem, co obniża ich trwałość ale zapewnia atrakcyjną cenę.

Zdaniem naukowca, sytuację mogą poprawić nośniki nowej generacji HD-DVD oraz Blu-ray, które powinny zapewnić lepszą trwałość, chociaż w dobie narastającej konkurencji, producenci będą pewnie szukać coraz tańszych metod wytwarzania płytek.

Z ostrzeżenia naukowca wynika więc, że poczciwe albumy na zdjęcia są bardziej pewnym sposobem przechowywania ulubionych zdjęć, w porównaniu do płytki CD.

Źródło: The Inquirer

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mateusz Masternak, czołowy polski pięściarz, rozpoczął współpracę z Publiconem. Dołączył tym samym m.in. do Huberta Hurkacza, powierzając agencji wspieranie rozwoju swojej kariery od strony biznesowej.
Cintiq Pro 16 to najnowszy tablet piórkowy od Wacom, zapewniający naturalne wrażenie rysowania po papierze. Oferuje m.in. wysoką rozdzielczość 4K (3840 x 2160), funkcje zwiększające produktywność oraz odwzorowanie 98% przestrzeni barw Adobe® RGB, dzięki czemu świetnie nadaje się do najróżniejszych zastosowań kreatywnych.
Firma AL-KO sponsorem Polskiej Ligi Siatkówki
Firma AL-KO podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy sponsoringowej z Polską Ligą Siatkówki S.A.. Firma została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski kobiet i mężczyzn oraz Oficjalnym Sponsorem PlusLigi, TAURON Ligi oraz TAURON 1. Ligi. Umowa została podpisana na 3 lata.
Kampania „Wszyscy lubią Łaciate”
„Wszyscy lubią Łaciate” to nowa kampania ulubionego mleka Polaków, która wystartowała 25 października. Prawdziwy smak i życie w zgodzie z naturą – to wartości, które stoją za Łaciatym od lat. Marka prezentuje nową ideę kreatywną za pomocą działań digital, kampanii TV oraz aktywności na YouTube.
El Padre dla Optibuy i PSML
19 i 20  października na zlecenie firmy OptiBuy oraz Stowarzyszenia PSML  w warszawskim Crowne Plaza Warsaw – The HUB odbyła się VIII edycja konferencji PROCON/POLZAK 2021. Agencja El Padre była partnerem tego wydarzenia i wspierała organizację konferencji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764