logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Film dokumentalny - jak niewidomi korzystają ze stron www?

  PR 23.06.2006, przeczytano 3206 razy

"WWW" - dokument pokazujący, jak z Internetu korzystają osoby niewidome oraz jak w samodzielnym korzystaniu z Sieci można im pomóc, wyprodukował Koncern Energetyczny ENERGA SA wspólnie z agencją Janmedia Interactive. Film od 22 czerwca br. można obejrzeć na stronach www.ENERGA.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/film-dokumentalny---jak-niewidomi-korzystaja-ze-stron-www,4124,artykul.html

- ENERGA jako silna, rozwijająca się korporacja, lider rynku energetycznego oraz firma wrażliwa społecznie, jest zobligowana do wdrażania i promowania rozwiązań wnoszących komfort do życia i pracy wszystkich naszych odbiorców. Pracując nad nową witryną www.ENERGA.pl postawiliśmy sobie za cel stworzenie serwisu obszernie informującego o naszych działaniach oraz wykonanego zgodnie ze światowymi standardami i prawodawstwem Unii Europejskiej. Zaangażowanie ENERGI w propagowanie problemu dostępności stron WWW, w tym dla osób niewidomych, oraz dbałość o standardy wynika z przekonania, że właśnie tego społeczeństwo może oczekiwać od dużej firmy pożytku publicznego. - mówi Adam Muchowski, dyrektor biura informacji i promocji Koncernu Energetycznego ENERGA SA

Do grupy użytkowników, które oczekują ułatwień w dostępie do serwisów WWW należą:
- osoby niewidzące i niedowidzące,
- użytkownicy mniej popularnych przeglądarek,
- użytkownicy nowoczesnych urządzeń przenośnych,
- starsi użytkownicy Internetu.

- Problem dostępności Internetu jest coraz szerzej dostrzegany przez media oraz korporacje. Wiele firm zaczyna się zastanawiać nad dostosowaniem swoich stron tak by były dostępne dla osób niepełnosprawnych, a kilka z nich już to zrobiło. Zazwyczaj wystarczy tylko poprawić kod HTML by serwis był o wiele bardziej dostępny. Koszty audytu dostępności i wdrożenia zmian nie są zatem wysokie. Przykład serwisu www.ENERGA.pl pokazuje, że można stworzyć serwis atrakcyjny wizualnie, bogaty informacyjnie, a jednocześnie wykonany w technologii ułatwiającej do niego dostęp dla zdecydowanej większości internautów. - mówi Tomasz Karwatka z agencji Janmedia Interactive, ekspert w dziedzinie dostępności stron WWW.

ENERGA wspólnie z agencją Janmedia Interactive, wykonawcą serwisu www.ENERGA.pl postanowiła stworzyć film, pokazujący jak w praktyce przedstawia się sytuacja osób niewidomych korzystających z Internetu. Dzięki filmowi można dowiedzieć się:
- w jaki sposób Bartek, który jest osobą niewidomą, korzysta z Internetu,
- które elementy pomagają niewidomemu internaucie w pracy, a które przeszkadzają,
- w jaki sposób Sieć ułatwia niepełnosprawnym załatwianie spraw, studiowanie i komunikację,
W filmie wypowiada się także Adam Ćwikła, prezes Dolnośląskiego Związku Niewidomych, który mówi o ułatwieniach jakie Sieć wprowadza w życie osób niewidomych. Techniczne aspekty dostępności stron internetowych przedstawia w filmie Tomasz Kępski, programista z Janmedia Interactive.

Film można pobrać ze strony www.ENERGA.pl:

- w formacie Windows Media Player (24 MB) z adresu: www.energa.pl/upload/wysiwyg/dostepnosc/www_12min.wmv
- w formacie Quick Time (29 MB) z adresu: www.energa.pl/upload/wysiwyg/dostepnosc/www_12min.mov
oraz z serwisów: www.video.google.pl i www.Janmedia.pl.

Dostępność (ang. accessibility) - jest zbiorem standardów oraz dobrych praktyk opisujących metody i wytyczne tworzenia serwisów WWW w sposób umożliwiający wygodny dostęp jak najszerszemu gronu odbiorców. Dostępne serwisy mogą być bez trudu wykorzystywane przez wszystkich użytkowników. By zapewnić dostępność konieczne jest przede wszystkim poprawne przygotowanie techniczne serwisu. Stworzono standardy, których spełnienie ułatwia uzyskanie wysokiej dostępności serwisu. Standardy określające dostępność dla użytkowników niepełnosprawnych to WAI (wydany przez organizację W3C) oraz Section 508 (obowiązujący w USA).

Więcej informacji nt. dostępności stron internetowych dla niepełnosprawnych: www.energa.pl/dostepnosc.xml

Koncern Energetyczny ENERGA SA (www.energa.pl) - to największy w Polsce dystrybutor energii elektrycznej. ENERGA aktywnie uczestniczy w życiu społecznym, wspierając kulturę, naukę, edukację, sport drużynowy, wyczynowy i młodzieżowy oraz organizacje pozarządowe i charytatywne. Poprzez te działania Koncern wspiera budowanie pozytywnego klimatu społecznego, który wyzwala dobrą energię do pracy i współpracy.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mateusz Masternak, czołowy polski pięściarz, rozpoczął współpracę z Publiconem. Dołączył tym samym m.in. do Huberta Hurkacza, powierzając agencji wspieranie rozwoju swojej kariery od strony biznesowej.
Cintiq Pro 16 to najnowszy tablet piórkowy od Wacom, zapewniający naturalne wrażenie rysowania po papierze. Oferuje m.in. wysoką rozdzielczość 4K (3840 x 2160), funkcje zwiększające produktywność oraz odwzorowanie 98% przestrzeni barw Adobe® RGB, dzięki czemu świetnie nadaje się do najróżniejszych zastosowań kreatywnych.
Firma AL-KO sponsorem Polskiej Ligi Siatkówki
Firma AL-KO podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy sponsoringowej z Polską Ligą Siatkówki S.A.. Firma została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski kobiet i mężczyzn oraz Oficjalnym Sponsorem PlusLigi, TAURON Ligi oraz TAURON 1. Ligi. Umowa została podpisana na 3 lata.
Kampania „Wszyscy lubią Łaciate”
„Wszyscy lubią Łaciate” to nowa kampania ulubionego mleka Polaków, która wystartowała 25 października. Prawdziwy smak i życie w zgodzie z naturą – to wartości, które stoją za Łaciatym od lat. Marka prezentuje nową ideę kreatywną za pomocą działań digital, kampanii TV oraz aktywności na YouTube.
El Padre dla Optibuy i PSML
19 i 20  października na zlecenie firmy OptiBuy oraz Stowarzyszenia PSML  w warszawskim Crowne Plaza Warsaw – The HUB odbyła się VIII edycja konferencji PROCON/POLZAK 2021. Agencja El Padre była partnerem tego wydarzenia i wspierała organizację konferencji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764