logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Film dokumentalny - jak niewidomi korzystają ze stron www?

  PR 23.06.2006, przeczytano 3508 razy

"WWW" - dokument pokazujący, jak z Internetu korzystają osoby niewidome oraz jak w samodzielnym korzystaniu z Sieci można im pomóc, wyprodukował Koncern Energetyczny ENERGA SA wspólnie z agencją Janmedia Interactive. Film od 22 czerwca br. można obejrzeć na stronach www.ENERGA.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/film-dokumentalny---jak-niewidomi-korzystaja-ze-stron-www,4124,artykul.html

- ENERGA jako silna, rozwijająca się korporacja, lider rynku energetycznego oraz firma wrażliwa społecznie, jest zobligowana do wdrażania i promowania rozwiązań wnoszących komfort do życia i pracy wszystkich naszych odbiorców. Pracując nad nową witryną www.ENERGA.pl postawiliśmy sobie za cel stworzenie serwisu obszernie informującego o naszych działaniach oraz wykonanego zgodnie ze światowymi standardami i prawodawstwem Unii Europejskiej. Zaangażowanie ENERGI w propagowanie problemu dostępności stron WWW, w tym dla osób niewidomych, oraz dbałość o standardy wynika z przekonania, że właśnie tego społeczeństwo może oczekiwać od dużej firmy pożytku publicznego. - mówi Adam Muchowski, dyrektor biura informacji i promocji Koncernu Energetycznego ENERGA SA

Do grupy użytkowników, które oczekują ułatwień w dostępie do serwisów WWW należą:
- osoby niewidzące i niedowidzące,
- użytkownicy mniej popularnych przeglądarek,
- użytkownicy nowoczesnych urządzeń przenośnych,
- starsi użytkownicy Internetu.

- Problem dostępności Internetu jest coraz szerzej dostrzegany przez media oraz korporacje. Wiele firm zaczyna się zastanawiać nad dostosowaniem swoich stron tak by były dostępne dla osób niepełnosprawnych, a kilka z nich już to zrobiło. Zazwyczaj wystarczy tylko poprawić kod HTML by serwis był o wiele bardziej dostępny. Koszty audytu dostępności i wdrożenia zmian nie są zatem wysokie. Przykład serwisu www.ENERGA.pl pokazuje, że można stworzyć serwis atrakcyjny wizualnie, bogaty informacyjnie, a jednocześnie wykonany w technologii ułatwiającej do niego dostęp dla zdecydowanej większości internautów. - mówi Tomasz Karwatka z agencji Janmedia Interactive, ekspert w dziedzinie dostępności stron WWW.

ENERGA wspólnie z agencją Janmedia Interactive, wykonawcą serwisu www.ENERGA.pl postanowiła stworzyć film, pokazujący jak w praktyce przedstawia się sytuacja osób niewidomych korzystających z Internetu. Dzięki filmowi można dowiedzieć się:
- w jaki sposób Bartek, który jest osobą niewidomą, korzysta z Internetu,
- które elementy pomagają niewidomemu internaucie w pracy, a które przeszkadzają,
- w jaki sposób Sieć ułatwia niepełnosprawnym załatwianie spraw, studiowanie i komunikację,
W filmie wypowiada się także Adam Ćwikła, prezes Dolnośląskiego Związku Niewidomych, który mówi o ułatwieniach jakie Sieć wprowadza w życie osób niewidomych. Techniczne aspekty dostępności stron internetowych przedstawia w filmie Tomasz Kępski, programista z Janmedia Interactive.

Film można pobrać ze strony www.ENERGA.pl:

- w formacie Windows Media Player (24 MB) z adresu: www.energa.pl/upload/wysiwyg/dostepnosc/www_12min.wmv
- w formacie Quick Time (29 MB) z adresu: www.energa.pl/upload/wysiwyg/dostepnosc/www_12min.mov
oraz z serwisów: www.video.google.pl i www.Janmedia.pl.

Dostępność (ang. accessibility) - jest zbiorem standardów oraz dobrych praktyk opisujących metody i wytyczne tworzenia serwisów WWW w sposób umożliwiający wygodny dostęp jak najszerszemu gronu odbiorców. Dostępne serwisy mogą być bez trudu wykorzystywane przez wszystkich użytkowników. By zapewnić dostępność konieczne jest przede wszystkim poprawne przygotowanie techniczne serwisu. Stworzono standardy, których spełnienie ułatwia uzyskanie wysokiej dostępności serwisu. Standardy określające dostępność dla użytkowników niepełnosprawnych to WAI (wydany przez organizację W3C) oraz Section 508 (obowiązujący w USA).

Więcej informacji nt. dostępności stron internetowych dla niepełnosprawnych: www.energa.pl/dostepnosc.xml

Koncern Energetyczny ENERGA SA (www.energa.pl) - to największy w Polsce dystrybutor energii elektrycznej. ENERGA aktywnie uczestniczy w życiu społecznym, wspierając kulturę, naukę, edukację, sport drużynowy, wyczynowy i młodzieżowy oraz organizacje pozarządowe i charytatywne. Poprzez te działania Koncern wspiera budowanie pozytywnego klimatu społecznego, który wyzwala dobrą energię do pracy i współpracy.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764