logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Artyści łączą siły w nowym projekcie poświęconym opiekunom

  PR 09.03.2021, przeczytano 154 razy

Opieka nad osobą chorą to bardzo angażujące zadanie, które wymaga wielu wyrzeczeń. Mimo to opiekunowie często są niedoceniani, a o ich problemach rzadko mówi się na głos. Z inicjatywy Fundacji Nutricia, w ramach VI edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” powstało nowe miejsce, w którym opiekun będzie mógł czerpać siłę i motywację z doświadczeń innych osób, jak i stać się wsparciem poprzez podzielenie się swoją historią – profil @JestemOpiekunem na Instagramie. W inicjatywę zaangażowali się m.in. piosenkarka Natalia Kukulska, menedżer kultury i dziennikarz Marcel Andino Velez – osoby znane, które jak każdy z nas zmagają się z problemem choroby wśród najbliższych i mimo tak osobistych tematów, postanowiły podzielić się nimi z innymi. Emocje bohaterów uwieczniła zaś fotografka Marta Wojtal, która na co dzień współpracuje z największymi polskimi gwiazdami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/artysci-lacza-sily-w-nowym-projekcie-poswieconym-opiekunom,390542,artykul.html

Profil @JestemOpiekunem ma służyć udzielaniu merytorycznego wsparcia opiekunom i ich podopiecznym m.in. w takich obszarach, jak odżywianie w chorobie czy pomoc psychologiczna.

Kim jest opiekun?

Zrozumienie sytuacji drugiego człowieka jest kluczem do udzielenia odpowiedniego wsparcia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zarówno dostrzegli społeczną rolę opiekunów w procesie walki o zdrowie chorych, jak i spojrzeli na każdego z nich indywidualnie – poznali problemy, troski i potrzeby tego konkretnego opiekuna, który jest obok nas.

Inicjatorzy profilu @JestemOpiekunem postanowili pokazać opiekę w najróżniejszych jej wymiarach, poprzez historie pojedynczych opiekunów – ich troski, radości i nadzieje.

– Opiekunem może być każdy, bez względu na to, czy to na nim spoczywa najwięcej obowiązków, czy wspiera w określonych sytuacjach, czy jest osobą młodą, czy starszą, aktywną zawodowo lub nie. Może to być osoba z najbliższego otoczenia lub ktoś, kogo oglądamy na scenie lub w kinie  – mówi zaangażowana w inicjatywę Natalia Kukulska, która podzieliła się swoimi doświadczeniami.

Dostrzec opiekuna

Nie bez przyczyny miejscem do mówienia o opiekunach stał się Instagram, a w jego premierę została zaangażowana ceniona fotografka. Inicjatorom akcji zależało na tym, aby opiekun został naprawdę dostrzeżony i zyskał szeroką uwagę, a co za tym idzie, otrzymał praktyczne wsparcie od osób z otoczenia oraz dowiedział się o rozwiązaniach, które pomogą mu w codziennej opiece nad chorym. – Nasza sesja była symboliczna. Wszystkie obiektywy i flesze skierowane były na opiekunów. Chciałabym, aby tak samo wyraźnie zaistnieli w świadomości społecznej – mówi fotografka Marta Wojtal. I dodaje: – Projekty, w których pokazywane są prawdziwe historie, to największa przyjemność i jednocześnie największe wyzwanie. Ogromnie się cieszę, że mogłam być częścią tej kampanii.

Poza premierowymi zdjęciami wykonanym podczas sesji zdjęciowej, na profilu będą pojawiały się zdjęcia wraz z historiami opiekunów z całej Polski. Inicjatorzy zachęcają do dzielenia się swoimi przeżyciami i budowania pełnego, różnorodnego profilu opiekuna.

Udzielić potrzebnego wsparcia

– Z codziennej pracy z pacjentami i ich bliskimi wiem, jak trudno czasami sięgnąć po wsparcie. Nierzadko po jednej rozmowie okazuje się, że znajduje się ono w zasięgu ręki. Zadaniem moim oraz innych przedstawicieli personelu medycznego będzie edukowanie w ramach @JestemOpiekunem o możliwych rozwiązaniach, jakim jest np. żywienie medyczne. Zastosowanie żywienia medycznego w przypadku ryzyka lub wystąpienia niedożywienia mogą poprawić samopoczucie pacjenta oraz skutecznie wspomagać trudne leczenie. Jest to także  wsparcie dla opiekuna w codziennej opiece nad chorym – mówi Honorata Kołodziejczyk, pielęgniarka z poradni żywieniowej Nutrimed, ekspertka kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, w ramach której powstał profil @JestemOpiekunem.

Źródło: Fundacja Nutricia

www.fundacjanutricia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Multiscreen Day 2021
Multiscreen Day to konferencja branżowa o komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Już po raz szósty będziemy przyglądać się reklamie i kontentowi w telewizji oraz internecie. Tym razem przede wszystkim postaramy się pomóc marketerom i agencjom w planowaniu efektywnej komunikacji w coraz bardziej skomplikowanym krajobrazie mediowym. Z tym związany jest także temat nowych badań...
Kampania marki Acuvue „Wyostrz ciekawość”
Rusza najnowsza, gamingowa odsłona platformy komunikacji „Wyostrz ciekawość” realizowana dla marki ACUVUE. Celem działań jest zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest wzrok i że możemy o niego zadbać z soczewkami kontaktowymi marki ACUVUE (Johnson&Johnson). Za przygotowanie strategii kampanii, contentu oraz kreacji wszystkich materiałów odpowiada agencja Isobar (dentsu...
Hanna Ruszkowska-Świąder stanęła na czele części Tétris odpowiedzialnej za usługi design w Polsce. Jednocześnie Anna Rębecka objęła stanowisko Senior Creative Architect. Tétris, lider polskiego rynku fit-out, podkreśla tym samym swoją pozycję jako partnera w zakresie architektury i designu inspirujących przestrzeni, sprzyjających lepszej pracy i życiu.
Kampania „Pomagaj zwierzakom w stylu Cheetos”
Charakterystyczny wygląd Cheetos Paws - o kształcie przypominającym łapę czworonoga - nie tylko ucieszy oko i kubki smakowe konsumentów, ale od teraz podkreśli działania marki skupione na pomocy bezdomnym zwierzakom. W 2021 roku nowa kampania Cheetos Paws pojawi się w kilku krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (na pierwszych rynkach jest już emitowana), a swoim zasięgiem...
PKN ORLEN wystartował z wiosenną akcją promocyjną pt. „Tak wiele dobrego na stacjach ORLEN”. Koncern zachęca, aby tankując paliwo wypróbować w promocyjnej cenie jednej z ulubionych przekąsek kierowców z menu StopCafe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764