logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Artyści z Kolektywu Forum tworzą prace na Forum Gdańsk

  PR 16.04.2018, przeczytano 1362 razy
ilustracjastrzałka

Ruszyły prace artystów na Forum Gdańsk. Pierwsze efekty można już zobaczyć na murze od strony ulicy 3 Maja, dzięki temu mur zamienia się w wyjątkowe dzieło.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/artysci-z-kolektywu-forum-tworza-prace-na-forum-gdansk,36167,artykul.html

Forum Gdańsk to przestrzeń miejska otwarta na sztukę i kulturę. Łączy inspiracje street artem, ceramiką, rzeźbą i malarstwem. Grupa Kolektyw Forum obecnie tworzy instalacje artystyczne także na fasadzie zabytkowego budynku Sióstr Elżbietanek. Kuratelę artystyczną sprawuje Galeria Your Art Maison w Warszawie.

- Kreujemy spektakularne rzeźby, instalacje artystyczne, które lada dzień będzie można zobaczyć w Forum Gdańsk – mówi Dominika Górniak, project manager w Galerii Your Art Maison. – Każde dzieło ma swoją historię, dopasowaną do miejsca. Szukaliśmy kompromisu by stworzyć artystom jak najlepsze warunki do pracy, nie ograniczając ich artystycznej wizji i jednocześnie dostosowując projekty do wymagań technicznych. - Artyści akcentują w swych pracach różnorodność oraz charakterystyczne dla gdańszczan umiłowanie do wolności i otwartości. Swój ślad w Gdańsku pozostawią w najbliższym czasie: NeSpoon, Monstfur, Tomasz Górnicki, SC Szyman i Simpson.

NeSpoon

NeSpoon maluje koronkę na fasadzie zabytkowego budynku Sióstr Elżbietanek. Charakterystycznym motywem twórczości artystki jest koronka. Każda ma coś wspólnego i jednocześnie coś innego. Okazuje się, że może zdobić nie tylko stół czy odzież, ale także ścianę. Liczy się podkład, kolory i nawiązanie do otoczenia. NeSpoon jest artystką związaną ze street artem. Swoja twórczość prezentuje między innymi na festiwalach zarówno w Polsce jak i za granicą.

ilustracjastrzałka

Monstfur

Grupa Monstfur łączy różne techniki street artu. Sztukę tworzy za pomocą ręcznie wycinanych szablonów na zardzewiałych blachach, starych tablicach informacyjnych, a także na murach. Artyści szukają inspiracji w życiu ulicy, pozostałościach minionej epoki oraz popkulturze. Swoje prace chętnie wystawiają w galeriach ponieważ to miejsce daje możliwość pokazania rzeczy, które w tkance miejskiej mogą zostać niezauważone. W galerii natomiast te elementy nabierają oddechu, innego kontekstu. Prace grupy Monstfur można zobaczyć na prestiżowych targach, takich jak Stroke Art Fair w Monachium oraz na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Berlinie, Paryżu, Sztokholmie, Sydney czy Warszawie. W 2015 roku Monstfur został uhonorowany nagrodą Grand Prix w konkursie Stencil Art Prize organizowanym przez Ambush Gallery w Sydney.

ilustracjastrzałka

Tomasz Górnicki

Artysta, którego zainteresowania obracają się wokół realizmu. Fizyczność jest dla niego swoistą bazą, wehikułem przenoszącym w świat symboliczny, tropem wiodącym ku archetypom. Rzeźby Górnickiego przybierają różną skalę, niektóre wręcz monumentalną. Nie boi się eksperymentów z łączeniem materiałów: pracuje w brązie, kamieniu, aluminium, szyje, fotografuje. Interesuje go kolor, grafiki z 2d przenosi w świat 3d, i odwrotnie. Uczestniczy w wystawach zbiorowych. Jest również autorem wystaw indywidualnych. Swoje rzeźby przygotowuje we własnej odlewni artystycznej. Zajmuje się również fotografią, instalacją i streetartem. W rozmowach podkreśla, że fascynują go  naturalne formy, ich wynikający z geometrii, mechaniki i napięć fizyczny porządek. W tę logiczną strukturę lubi wprowadzać uczucie/chaos. Podstawową emocją, która napędza artystę jest poczucie straty. Jak mówi, zamrażanie chwil w rzeźbie jest sposobem na oszukanie czasu, odwlekaniem tego, co nieuniknione.

SC Szyman

Z wykształcenia architekt, grafik, z zamiłowania street artowiec. Tworzy sztukę ulicy od 10 lat. Artysta korzysta przede wszystkim z szablonów i naklejek oraz autorskich plakatów miejskich. Jego pierwszą solową wystawa odbyła się w tuBazie – This is Scandalist w Gdyni. W pełnych symboliki realizacjach Szymana przewijają się zaskakujące połączenia wynikające z inspiracji między innymi modernizmem, secesją i mandalami.

Simpson

W swoich pracach posługuje się szerokim spektrum symboliki kultury masowej, którego wypadkową jest przepychanka z jej językiem i symbolami popkulturowymi. Zarówno w malarstwie sztalugowym jak i ściennym stosuje technikę akrylu i szablonu. Na swym koncie ma udział w wielu wystawach.

Źródło: Forum Gdańsk

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764