logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Artyści z Kolektywu Forum tworzą prace na Forum Gdańsk

  PR 16.04.2018, przeczytano 1378 razy
ilustracjastrzałka

Ruszyły prace artystów na Forum Gdańsk. Pierwsze efekty można już zobaczyć na murze od strony ulicy 3 Maja, dzięki temu mur zamienia się w wyjątkowe dzieło.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/artysci-z-kolektywu-forum-tworza-prace-na-forum-gdansk,36167,artykul.html

Forum Gdańsk to przestrzeń miejska otwarta na sztukę i kulturę. Łączy inspiracje street artem, ceramiką, rzeźbą i malarstwem. Grupa Kolektyw Forum obecnie tworzy instalacje artystyczne także na fasadzie zabytkowego budynku Sióstr Elżbietanek. Kuratelę artystyczną sprawuje Galeria Your Art Maison w Warszawie.

- Kreujemy spektakularne rzeźby, instalacje artystyczne, które lada dzień będzie można zobaczyć w Forum Gdańsk – mówi Dominika Górniak, project manager w Galerii Your Art Maison. – Każde dzieło ma swoją historię, dopasowaną do miejsca. Szukaliśmy kompromisu by stworzyć artystom jak najlepsze warunki do pracy, nie ograniczając ich artystycznej wizji i jednocześnie dostosowując projekty do wymagań technicznych. - Artyści akcentują w swych pracach różnorodność oraz charakterystyczne dla gdańszczan umiłowanie do wolności i otwartości. Swój ślad w Gdańsku pozostawią w najbliższym czasie: NeSpoon, Monstfur, Tomasz Górnicki, SC Szyman i Simpson.

NeSpoon

NeSpoon maluje koronkę na fasadzie zabytkowego budynku Sióstr Elżbietanek. Charakterystycznym motywem twórczości artystki jest koronka. Każda ma coś wspólnego i jednocześnie coś innego. Okazuje się, że może zdobić nie tylko stół czy odzież, ale także ścianę. Liczy się podkład, kolory i nawiązanie do otoczenia. NeSpoon jest artystką związaną ze street artem. Swoja twórczość prezentuje między innymi na festiwalach zarówno w Polsce jak i za granicą.

ilustracjastrzałka

Monstfur

Grupa Monstfur łączy różne techniki street artu. Sztukę tworzy za pomocą ręcznie wycinanych szablonów na zardzewiałych blachach, starych tablicach informacyjnych, a także na murach. Artyści szukają inspiracji w życiu ulicy, pozostałościach minionej epoki oraz popkulturze. Swoje prace chętnie wystawiają w galeriach ponieważ to miejsce daje możliwość pokazania rzeczy, które w tkance miejskiej mogą zostać niezauważone. W galerii natomiast te elementy nabierają oddechu, innego kontekstu. Prace grupy Monstfur można zobaczyć na prestiżowych targach, takich jak Stroke Art Fair w Monachium oraz na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Berlinie, Paryżu, Sztokholmie, Sydney czy Warszawie. W 2015 roku Monstfur został uhonorowany nagrodą Grand Prix w konkursie Stencil Art Prize organizowanym przez Ambush Gallery w Sydney.

ilustracjastrzałka

Tomasz Górnicki

Artysta, którego zainteresowania obracają się wokół realizmu. Fizyczność jest dla niego swoistą bazą, wehikułem przenoszącym w świat symboliczny, tropem wiodącym ku archetypom. Rzeźby Górnickiego przybierają różną skalę, niektóre wręcz monumentalną. Nie boi się eksperymentów z łączeniem materiałów: pracuje w brązie, kamieniu, aluminium, szyje, fotografuje. Interesuje go kolor, grafiki z 2d przenosi w świat 3d, i odwrotnie. Uczestniczy w wystawach zbiorowych. Jest również autorem wystaw indywidualnych. Swoje rzeźby przygotowuje we własnej odlewni artystycznej. Zajmuje się również fotografią, instalacją i streetartem. W rozmowach podkreśla, że fascynują go  naturalne formy, ich wynikający z geometrii, mechaniki i napięć fizyczny porządek. W tę logiczną strukturę lubi wprowadzać uczucie/chaos. Podstawową emocją, która napędza artystę jest poczucie straty. Jak mówi, zamrażanie chwil w rzeźbie jest sposobem na oszukanie czasu, odwlekaniem tego, co nieuniknione.

SC Szyman

Z wykształcenia architekt, grafik, z zamiłowania street artowiec. Tworzy sztukę ulicy od 10 lat. Artysta korzysta przede wszystkim z szablonów i naklejek oraz autorskich plakatów miejskich. Jego pierwszą solową wystawa odbyła się w tuBazie – This is Scandalist w Gdyni. W pełnych symboliki realizacjach Szymana przewijają się zaskakujące połączenia wynikające z inspiracji między innymi modernizmem, secesją i mandalami.

Simpson

W swoich pracach posługuje się szerokim spektrum symboliki kultury masowej, którego wypadkową jest przepychanka z jej językiem i symbolami popkulturowymi. Zarówno w malarstwie sztalugowym jak i ściennym stosuje technikę akrylu i szablonu. Na swym koncie ma udział w wielu wystawach.

Źródło: Forum Gdańsk

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Natalia Żmuda dołącza do Feeders Agency
Do szeregów Feeders Agency dołącza Natalia Żmuda zajmując stanowisko Head of Social Media & Engagement. Od lutego rozpoczęła kierowanie pracami zespołu social mediowego i moderacyjnego, a także częścią teamu designerskiego odpowiedzialnego za produkcję contentu do mediów społecznościowych. Sprawuje pieczę nad jednymi z kluczowych klientów (Żywiec,...
Zmiany w dziale Video Havas Media Network
Zgodnie z wprowadzoną na początku tego roku strategią Data Driven, agencja Havas Media Network inwestuje w rozwój narzędzi do optymalizacji kampanii wideo, zmienia się także struktura działu odpowiedzialnego za kampanie wideo. Zmiany mają na celu zapewnienie jak najlepszych doświadczeń klientów agencji w pracy z danymi, zgodnie z filozofią Make a Meaningful Difference.
W maju do Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR) dołączyły dwie nowe firmy specjalizujące się w postprodukcji: Xantus oraz Locomotive, powiększając grono zrzeszonych studiów do 29. Nowi członkowie wzmocnią sekcję postprodukcji oraz grupy robocze zajmujące się szkoleniami i zagadnieniami AI.
Radosław Tarczyński z Eskimi do Veovee
Z początkiem kwietnia do zespołu Veovee dołączył Radosław Tarczyński, obejmując nowo utworzone stanowisko Businness Development Directora. Tarczyński będzie odpowiedzialny za stworzenie działu rozwiązań mobilnych dla klientów bezpośrednich ze szczególnym uwzględnieniem obszarów adgaming oraz adretail.
Letnia aktywacja Peroni od Hand Made
Agencja Hand Made wygrała przetarg i poprowadzi działania w ramach letniej kampanii Peroni, marki należącej do Kompanii Piwowarskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764