logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Asystent Google pomoże w zakupach

  PR 04.04.2019, przeczytano 464 razy

Użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość voice-commerce w Polsce to FlixBus i Pyszne.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/asystent-google-pomoze-w-zakupach,381946,artykul.html

Od startu Asystenta Google w Polsce, w styczniu tego roku, Polacy mogą poprosić swój smartfon o pomoc w najwygodniejszy i naturalny sposób - używając głosu. Pomaga on w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie naszego dnia, w takich chwilach jak jazda samochodem, rowerem, w trakcie zakupów, gotowania, zwiedzania czy w jakiejkolwiek innej okoliczności, gdy najprościej jest powiedzieć OK Google.

Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od dziś, dzięki FlixBusowi Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie online. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.

- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju Internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę; voice commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu - mówi Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google - Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

Asystent Google może pomóc firmom na wielu etapach podróży z konsumentem; od eksploracji i wsparcia w momencie dokonywania wyboru, przez realizację procesu zakupowego, kończąc na obsłudze po dokonaniu zakupu. To naturalna forma interakcji z marką, która odbywa się w sposób prawie niezauważalny. Dzięki akcji eSky dla Asystenta osoby planujące podróż mogą za pomocą prostych komend głosowych wyszukać najbardziej atrakcyjne cenowo połączenia lotnicze, a integracja PLAY z Asystentem, pozwala klientom na sprawdzenie nowości w ofercie operatora, tylko dzięki prostemu OK Google, zapytaj PLAY co nowego?

Zakupy podczas joggingu? Zamówienie pizzy z samochodu, gdy straszy wizja pustej lodówki w domu? Wybór wycieczki podczas odkurzania mieszkania? To tylko kilka momentów gdy pomoc Asystenta może być niezbędna:

- Bez głosowej możliwości interakcji z marką, moment, kiedy firma może być pomocna dla konsumenta przy dokonywaniu decyzji zakupowej, może minąć. Asystent Google pomaga firmom ten moment idealnie wykorzystać - zauważa Michał Długosz. Świadomy wykorzystania tych momentów jest serwis do zamawiania jedzenia online - Pyszne.pl.

- Zauważyliśmy, że nasi Klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania. Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Możliwość wykorzystania nowego sposobu dotarcia do swoich klientów zauważył FlixBus - przewoźnik oferujący przystępne cenowo podróże autobusowe po Polsce i Europie. FlixBus proponuje swoim klientom pełne doświadczenie zakupowe wykorzystując wyłącznie głos. Od sprawdzenia najdogodniejszego połączenia, aż do zakupu biletu.

- Klient jest zawsze centralną postacią naszych usług – dotyczy to zarówno elementów związanych bezpośrednio z podróżą, jak i wszystkich rozwiązań technologicznych. Integracja z Asystentem Google jest kolejnym ułatwieniem dla pasażerów – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Dzięki niemu w kilka sekund nasi klienci mogą łatwo i wygodnie zarezerwować najszybsze lub najtańsze połączenie za pomocą sterowania głosowego, a także otrzymywać bieżące informacje na temat podróży.

Podawanie prognozy pogody, wysłanie głosowo wiadomości w trakcie prowadzenia auta, sprawdzenie trasy dojazdu na Mapach Google, podyktowanie Asystentowi listy zakupów i poproszenie o ustawienie przypomnienia, żeby je zrobić w konkretnym dniu to tylko kilka przykładów tego, jak Asystent Google może na co dzień pomóc użytkownikowi, a dodatkowo, wykorzystując Actions on Google, daje on zupełnie nowe perspektywy dla firm chcących budować innowacyjne kanały wsparcia dla swoich klientów, zarówno obecnych, jak i przyszłych.

Źródło: Alphabet

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764