logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Atrakcyjna domena reklamowa - jak ją wykorzystać?

Strona 6/7  1 ... 4 5 6 7

| 23.10.2012 13:10

Diplodoc, 2012-10-23 11:14
Proszę łaskawie spojrzeć na POTENTATÓW. Oni nie kupują ogólnikowych domen, oni inwestują w domenach tożsamych z ich markami.

Oj nawet Pan nie wiesz jak sie Pan bardzo mylisz, oj kilka lat zmarnowane ...
Właśnie domeny generyczne najczęściej są wykorzystywane przez świadomych ich mocy POTENTATÓW, oczywiście oprócz własnej domeny z nazwa firmy ... przykładów jest aż nadto:
- Wedel (taki mały producent smakołyków): czekolada pl
- Komfort: oprócz swojej komfort pl ma jeszcze m.in. dywany pl oraz podloga pl
- Dr Oetker wśród swoich skarbów ma budyn pl , desery pl , ciastko pl , kisiele pl a nawet galaretka pl
- Tchibo: kawa pl
- 3M: wśród kilkudziesięciu doment m.in. plastry pl, przylepce pl
- Philips: m.in domeny swiatlo pl, oprawy pl, swietlowki pl, zarowki pl
- Viessmann: piece pl
- Zielona budka: lody pl
- Black Point: atramenty pl , tonery pl
- jak wejdziemy na dzemy pl też znajdziemy jakiegoś "malo znanego POTENTATA"

Diplodoc - mam wrażenie, że przespałeś okres rozwoju internetu, a tego już tego nie nadrobisz. To właśnie potentaci danej braży najczęściej sa w posiadaniu danego adresu zgodnego z ich działalnością. Oczywiście nie są to wolne domeny, a jak sie sprawdzi, to najczęściej były zarejestrowane w zeszłym tysiacleciu lub na początku obecnego.

avatar użytkownika
+ + +

Skierniewice
wiadomości: 56
w Signs.pl od 20.05.2009
IP: 83.26.116.XXX

Diplodoc Diplodoc | 23.10.2012 14:10

AS_reklama, 2012-10-23 13:53
Wedel (taki mały producent smakołyków): czekolada pl


Wyjaśnij mi więc znawco, czemu ta domena kieruje na Facebooka, czyli generuje ruch dla OBCEJ marki.

Potrafisz?

Domena dywany.pl nie jest wykorzystana, a jedynie PRZEKIEROWANA na komfort.pl.
A to oznacza, że w świadomości odbiorców, w żaden sposób nie jest powiązana z marką Komfort.

itepe, itede.

-----------------

Diplodoc

w3m w3m | 23.10.2012 18:10

znowu tworzy się dyskusja "racja moja jest najmojsza"

-----------------

w3m

| 23.10.2012 18:10

Oczywiście jest to bardzo proste:

domena czekolada pl należąca do Wedla została zarejestrowana w 2003 roku i w tej chwili przekierowuje na ich profil na FB, który jak zauważyłeś lubi ponad 300 tys smakoszy. I to nie generowanie ruchu dla obcej domeny, ale ruch dla budowy własnego wizerunku w sieci.

a Komfort zbiera ruch z różnych domen - m.in. dywany pl na swoją stronę - czyli dokładnie korzysta z tego o czym wcześniej pisałem - na domyślne domeny wchodzi bardzo dużo ludzi i warto ten ruch wykorzystać i sprzedać im swój produkt. Spora część jak szuka np. projektów domów może albo zadać takie pytanie do wszechwiedzącego pana G, ale część wpisuje sobie:
projektydomow pl ... wchodzi na stronę Archon
jeśli wpisaliby projektydomów pl ... też wchodzą na stronę Archon
świetny przykład w slangu związanym z domenami, że ktoś zabezpieczył sobie domenę ze znakami narodowymi
ale jak ktoś wpisze projekty-domow pl ... też wejdzie na Archona
Czyli na swoją główną domenę zbierają ruch z innych stron - znając życie mają ich jeszcze więcej.

To że duże firmy zabezpieczyły sobie domeny generyczne (oprócz domen z własną nazwą) to nie jest ich wymysł. To jest doświadczenie z rynków zagranicznych - tam robili to już zdecydowanie wcześniej i bazując na doświadczeniu ile mają później zapłacić za domeny na rynku wtórnym - w Polsce i w innych krajach wykupili je szybciej niż sobie wyobrażasz.

Naprawdę - uwierz mi na słowo - i przyjmij to za pewnik, że wartość domeny w rękach firmy, która się zajmuje się danym tematem to ogromne narzędzie marketingowe i tak naprawdę tania forma reklamy.

Znam tez firmy z branży reklamowej, które mają bardzo duże ilości domen typowo związanych z reklamą i jestem pewien, że nie tracą na tym.

avatar użytkownika
+ + +

Skierniewice
wiadomości: 56
w Signs.pl od 20.05.2009
IP: 83.26.116.XXX

Diplodoc Diplodoc | 23.10.2012 19:10

AS_reklama, 2012-10-23 18:43
ruch dla budowy własnego wizerunku w sieci.

Zaiste kosmiczna wręcz teoria. Generować ruch dla obcej marki uzasadniając to budowaniem własnego wizerunku, nota bene, w szablonie obcej marki.

Komfort zbiera ruch z różnych domen

Zbiera ruch, ale nie tworzy trwałej korelacji między nazwami domenowymi, które przekierowują a marką. Ergo, taką domenę mógłby wykorzystać każdy.

A skoro domena nie stanowi wartości dodanej dla marki, to nie ma podstaw do jej wysokiej wyceny. Nie można zatem na tej podstawie wnioskować, że domena tego typu jest opłacalnym nabytkiem.
W określonych przypadkach, jak wspomniał redaktor, może tak być. Przy dobrym wietrze.

-----------------

Diplodoc

| 23.10.2012 19:10

Panie Diplodocu, znajomy ma domenę, która generuje cały ruch w jego biznesie. Jest to domenta generyczna ze słowami kluczowymi w nazwie. Google czasem premiuje takie domeny ze względów mi również znanych.

Czytając Pańskie wypowiedzi czuję, że żyjemy w dwóch różnych miejscach na ziemi, gdzie funkcjonują skrajnie różne teorie...

Ale doceniam odmienność i inny punkt widzenia, który pozwala patrzeć na pewne sprawy przez skrajnie inny pryzmat.

Pozdrawiam!

-----------------
ZmianaKoloruAuta.pl - Profesjonalne Oklejanie Samochodów

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.4.242.XXX

| 23.10.2012 20:10

Panowie dajci już z tym spokój.
Niektorym sie nie wytłumaczy,
zatrudniajmy specjalistów od wymyślania nazw, świat będzie bardziej kolorowy.

-----------------
Niech moc reklam będzie z Wami .....

avatar użytkownika
+ + + +

ketrzyn
wiadomości: 352
w Signs.pl od 22.05.2010
IP: 89.228.100.XXX

Diplodoc Diplodoc | 23.10.2012 23:10

psh, 2012-10-23 19:52
Znajomy ma domenę,


Znajomy ma, znajomy widział, znajomy dostał... genialny argument.






-----------------

Diplodoc

| 24.10.2012 09:10

Aleście wojenkę zaczeli To taki style tego forum

Reasumując: Prawda jest jak du.a - każdy ma swoją

brak ikonki
+ + + + +

Płock
wiadomości: 507
w Signs.pl od 04.05.2012
IP: 83.19.1.XXX

| 25.10.2012 22:10

Diplodoc, 2012-10-23 23:58
psh, 2012-10-23 19:52
Znajomy ma domenę,


Znajomy ma, znajomy widział, znajomy dostał... genialny argument.


A co mam konkretnie wskazać, sorry. To jest biznes, trzeba ważyć słowa.

Pozdrawiam!

-----------------
ZmianaKoloruAuta.pl - Profesjonalne Oklejanie Samochodów

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 79.186.180.XXX
Strona 6/7  1 ... 4 5 6 7
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764