logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Atramenty żywiczne UMS dostępne dla użytkowników Mimaki

  PR 12.08.2019, przeczytano 2604 razy
ilustracjastrzałka

Teraz także właściciele ploterów Mimaki mogą używać znanych na rynku atramentów żywicznych UMS z europejskim certyfikatem do druku do wewnątrz Indoor Air Comfort.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/atramenty-zywiczne-ums-dostepne-dla-uzytkownikow-mimaki,383569,artykul.html

Japoński producent drukarek wielkoformatowych opracował atramenty UMS kilka lat temu, wraz z wprowadzeniem serii ploterów serii ValueJet X.

- Dziś także użytkownicy drukarek Mimaki mogą korzystać z bezkonkurencyjnych zalet atramentów UMS dostępnych od lat dla posiadaczy drukarek Mutoh. Mowa o żywicznej formule atramentu, ekologii potwierdzonej certyfikatem Indoor Air Comfort, szerokim gamucie umożliwiającym druk korporacyjnych barw, hermetyczności oraz bezpieczeństwie i wielu innych.

Na początku producent wprowadził na rynek atramenty UMS dostępne w butlach i kasetach, następnie wprowadzenie ich dystrybucji w workach pozwoliło wprowadzić kilka znaczących udogodnień.

Możemy mówić w przypadku atramentów UMS w workach o małej rewolucji.  W odróżnieniu od kaset, główną ich zaletą jest ich hermetyczność. Po pierwsze, oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za ty idzie jego skład pozostaje nienaruszony. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z cieczą atramentu, co czyni pracę czystszą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy, np. poprzez brak rozlanego tuszu lub brudnych rąk.

Sposób dystrybucji oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek jest umiejscawiany w ploterze, w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny, co w konkurencyjnych rozwiązaniach w układzie poziomym jest nie możliwe – często ze stratą nawet 10-30% niewykorzystanego tuszu w kasecie.

Na czynnik ekonomiczny może mieć też fakt, że dzięki pionowej pozycji wykorzystujemy mniej miejsca za ploterem a jak wiadomo powierzchnia biurowa czy w pracowni jest cenna.

Formuła na bazie żywic

Atramenty UMS miały swą premierę kilka lat temu i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę firmy Mutoh. Japoński producent zaprezentował wtedy 4-generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących. Były one efektem wieloletnich doświadczeń i badań rozwojowych firmy Mutoh. Atramenty UMS połączyły najlepsze cechy eko-solwentów oraz mild-solwentów i jednocześnie poszły kilka kroków na przód. Ich innowacyjna formuła została oparta na bazie żywic (ang. Resins).

Atramenty UMS zawierają bardzo trwałe pigmenty o wielkości poniżej 100 nanometra. Każda z cząstek pigmentów została poddana enkapsulacji poprzez nałożenie mieszanki żywic. To właśnie żywice dają optymalną przyczepność pigmentu do podłoża i tworzą jednolitą i gładką warstwę farby na podłożu. Odpowiadają one za połysk, odporność na zadrapania, ścieranie oraz dodatkowo na substancje chemiczne. Atramenty Mutoh UMS gwarantują długoterminową trwałość pigmentów na wydrukach, do 3 lat na zewnątrz bez laminowania.

UMS'y są praktycznie bezzapachowe i nie wymagają stosowania systemów wentylacji podczas procesu druku. Można je więc używać w warunkach biurowych.

Europejski certyfikat ekologiczny

Certyfikat wydany na atrament Mutoh UMS potwierdza, iż spełnia on warunki opisane w standardzie Indoor Air Comfort. Końcowy produkt będzie w pełni ekologiczny jeżeli zadrukowywane podłoże (np. tapeta) również spełnia te warunki (np. certyfikat PZH). Certyfikat wydał niezależny instytut certyfikujący Eurofins. Dokument jest ogólnodostępny i jest do pobrania ze strony internetowej instytutu.

Atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych i zawartości aldehydów. Pozytywny wynik testów oznacza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich. Nie przekroczono dozwolonych limitów substancji karcynogennych, aldehydów, lotnych związków organicznych. Zaaprobowano też sam proces produkcyjny.

- Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu.

Korporacyjne kolory

Atramenty UMS oferują także bardzo szeroki gamut barw pokrywający 83% całej palety PANTONE C. Przestrzeń kolorystyczna pozwoli  więc wydrukować większość „korporacyjnych” kolorów do tej pory określanych kolorami Pantone. Dla użytkownika końcowego, efektem „in plus” będą też wydruki o nasyconej kolorystyce z zachowaniem połysku.

Dla operatora drukarki wielkoformatowej atramenty UMS oferują druk z wysoką prędkością i wysoką rozdzielczością. Gwarantują także znikomy nakład pracy przy obsłudze konserwacyjnej drukarki. Tusze UMS pozwalają na druk na wszelkich elastycznych podłożach powlekanych i niepowlekanych takich jak: tapety, papiery, folie samoprzylepne, backlity, blockouty, banery i inne.

Nagrody

Atramenty UMS zdobyły wiele branżowych nagród. Na targach Viscom zdobyły tytuł „Best of 2015” za certyfikat ekologiczny Indoor Air Comfort. Tusze UMS na swoim koncie posiadają także nagrodę przyznaną przez europejskie stowarzyszenie EDP. Na polskim Festiwalu Druku, atramenty zostały uhonorowane Złotym Medalem tychże targów. Nagrody te potwierdza innowacyjną, ekologiczną i komercyjną wartość atramentów UMS.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764