logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Atrium Centrum Ploterowe – bardzo dobry rok 2009

   27.12.2009, przeczytano 1462 razy
ilustracjastrzałka

Rok 2009 to okres intensywnej pracy. Sukces firmy Atrium mierzony jest sukcesem Klientów. Bieżący rok, już 16 w historii firmy stał pod znakiem seminariów, szkoleń, spotkań i wyjazdów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/atrium-centrum-ploterowe--bardzo-dobry-rok-2009,9984,artykul.html

Rok spotkań z Atrium
W 2009 roku Atrium Centrum Ploterowe zorganizowało kilka, ogólnodostępnych szkoleń. Dwukrotnie organizowaliśmy warsztaty aplikacji samochodowych, na które przybyło łącznie ponad 150 osób z całej Polski. Na tych warsztatach przedstawiliśmy proces oklejania pojazdu od strony teoretycznej i praktycznej pod okiem zagranicznego specjalisty. Kolejne warsztaty, które dotyczyły sublimacji i druku termotransferowego również wypełniły naszą salę demonstracyjną po brzegi. Tak duże zainteresowanie tym tematem spowodowało, że jesienią zorganizowaliśmy 2-dniowe seminarium tekstylne na Zamku Ryn. W średniowiecznych murach ponad 130 uczestników poznawało tajniki druku pośredniego i bezpośredniego na tekstyliach – mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium.

W bieżącym roku Atrium zostało dystrybutorem firm DGI, D-GEN i Allwin Konica. Z tej okazji, w czerwcu zorganizowano „Grill DGI” gdzie w piknikowej atmosferze zaprezentowano możliwości zadruku na 3 metrowych urządzeniach.

Spotkania z Klientami wybiegały także poza granice kraju. W lipcu pojechaliśmy z kilkudziesięcioma uczestnikami do fabryki Durst położonej w Alpach Austriackich. Tam zwiedzający mieli możliwość poznania tajników produkcji przemysłowych ploterów UV. Z kolei zupełnie niedawno bo w listopadzie ponad 100 osób zabraliśmy do fabryki ploterów Mutoh, która znajduje się w belgijskiej Ostendzie. Tak duże zainteresowanie Klientów procesem produkcji drukarek wielkoformatowych świadczy, że nawet dystans 1200 km nie ma dla osób z branży większego znaczenia – kontynuuje Paweł Stania.

Rok 2009 to także spotkania z klientami na targach. Oprócz polskich targów branżowych, np. poznańskiej Euro-Reklamy, na której Atrium pokazało pełną ofertę maszyn i materiałów, firma wystawiała się także za granicą. W maju media Ikonos z sukcesem zaprezentowane zostały na targach Fespa w Amsterdamie. Materiały Ikonos z uwagi na jakość i przystępną cenę wzbudziły zainteresowanie wśród europejskich dystrybutorów i klientów końcowych. Media Ikonos były także obecne na targach Visom Italia w Mediolanie.

Rok obfity w nowości
Firma Mutoh poszerzyła ofertę o plotery wodne Mutoh ValueJet „W”, sublimacyjne „WU” oraz drukujący bio-atramentem ValueJet Hybrid. Belgijski producent rozszerzył także linię ploterów tekstylnych Viper o szybkie modele Viper Extreme (druk pośredni) i TX Extreme (druk bezpośredni) oraz drukarkę z zintegorwanym kalanderem Viper TX SoftSign do druku bezpośredniego. Jeśli chodzi o plotery tnące to na rynku pojawiła się całkiem nowe urządzenia serii KONA. Na koniec roku firma Mutoh rozbudowała swoje portfolio o profesjonalny kalander Unifixer.

Firma Durst, której Atrium jest również dystrybutorem, wiosną zaprezentowała 3 superszybkie plotery UV: Rho 800 HS, Rho 500R (drukujący na rolach do 5 metrów szerokości) oraz najszybszy Rho 1000 (drukujący w trybie ciągłym do 600 m2/h).

W zakresie maszyn 3.2 metrowych w ofercie Atrium pojawiły się wspomniane plotery DGI PolaJet i XP oraz ekonomiczny Allwin Konica bazujący na japońskich podzespołach.

Bestsellery 2009
Największym powodzeniem wśród naszych Klientów cieszyły się plotery eko-solwentowe Mutoh ValueJet oraz plotery mild-solwentowe serii Spitfire oraz Blizzard. Drukarki Mutoh ValueJet z uwagi na wysoką jakość wydruku i znakomite przełożenie ceny do możliwości były wybierane przez małe i średnie agencje reklamowe. Z kolei średnie drukarnie i agencje wybierały sprzęt uniwersalny o wysokiej produktywności tj. Spitfire i Blizzard. Te dwa ostatnie plotery trafiały do Klientów z uwagi na możliwość druku grafik w wysokiej rozdzielczości do wnętrz i jednocześnie szybkiego druku reklamy zewnętrznej (do 80 m2/h na ploterze Mutoh Blizzard) – opowiada Paweł Stania.
W bieżącym roku Atrium wprowadziło do oferty plotery o szerokości 3.2 metrów firmy DGI oraz Allwin Konica. W zależności od możliwości finansowych trafiały one do dużych i średnich drukarni wielkoformatowych – kontynuuje.

Spośród materiałów do druku dużym powodzeniem cieszyły się media produkowane firmę w Opolu. Bestsellerami były folie samoprzylepne Ikonos Profiflex Pro (Złoty Medal na targach Euro-Reklama 2009) oraz wysokiej jakości a zarazem niedrogi Ikonos Backlit i Ikonos Blockout, które swoje zastosowanie znajdują w reklamie, podświetleniach, wystawach, POS, itd.

Rok (nie) kryzysowy
Najczęściej używanym słowem w tym roku nie tylko w naszej branży był „kryzys”. Na początku roku z rynku docierały nie najlepsze sygnały, np. o spadku zamówień, trudnościach w finasowaniu. Targi w kwietniu i majowa Fespa utwierdziła nas, że „kryzysu” nie widać – mówi Paweł Stania.

Tak jak w ubiegłym roku, tak i w tym wiele firm postawiło na rozwój, zainwestowało w parki maszynowe. Firma Atrium Centrum Ploterowe jako dostawca maszyn a także producent i dostawca materiałów odnotowała wzrost obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Dzięki wszystkim wspomnianym działaniom, wraz z naszymi Klientami i Partnerami w tym „kryzysowym” roku odnieśliśmy sukces!

Źródło: Atrium
www.atrium.com.pl


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764